Bolszewika broń!

Dla wielu autorów, formalnie występujących jako dziennikarze, prawdziwym żywiołem nie jest wcale informacja ani komentarz, ale kazanie

A zwłaszcza kazanie utrzymane w duchu świętego oburzenia. Są u nas wpływowe media, które czują się wcale nie mediami, tylko nosicielami wartości moralnych i etycznych, ośrodkami promieniowania cywilizacji i kultury na dziki interior, dopiero zagospodarowywany przez Europę. Wyżywają się one w pryncypialnym krytykowaniu zachowań Polaków oraz pouczaniu, co powinni robić, aby zyskać akceptację świata i swoich elit.

W takim duchu przyjęto też fiasko zamierzonego „pojednania” na grobie bolszewickich żołnierzy pod Ossowem. I jak zwykle, zadęte komentarze nijak się mają do faktów. Ktoś (tropy wiodą ku środowisku prezydenta Komorowskiego) chciał urządzić, dla tzw. publicity, kopię imprez francusko-niemieckich na grobach z I wojny światowej. Zupełnie ignorując fakt, że tam gesty przyszły po wielu dziesięcioleciach zarastania blizn i rzeczywistego zbliżenia. A Polska większość tych dziesięcioleci była pod sowiecką okupacją. Rosja też. Rosja zresztą w znacznym stopniu do dziś się nie wyzwoliła – wciąż kolportuje się tam sowieckie kłamstwo anty-Katynia, wciąż zaprzecza agresywności i zbrodniczości bolszewizmu, którego pochód „na zapad” zatrzymaliśmy.

W uporczywym forsowaniu rocznicowej szopki ktoś posunął się do oczywistej profanacji – zamiast symboli bolszewickich na mogile ustawiono prawosławne krzyże. To tak, jakby wystawić pomnik Wehrmachtowi, dając na nim współczesne symbole RFN; z tą różnicą, że krzyż nie tylko nie był symbolem bolszewików, ale wręcz był dla nich symbolem wrażym.

Ale mniejsza o fakty i zdrowy rozsądek, gdy można się upajać moralnym oburzeniem, że ciemni Polacy znowu nie dorośli do standardów.

  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop

(334) Komentarzy do “Bolszewika broń!”

    -
  1. RafałPGdańsk pisze:

    chyba najlepiej to ujął prof. Andrzej Nowak, w sobotniej RzePie (Plus Minus),
    zauważając iż pod Termopilami zabitych Persów było znacznie więcej niż Spartan (Greków), a równocześnie pomnik (obelisk ?) poświęcono wyłącznie, broniących swej wolności i godności wojownikom greckich (od Króla Leonidasa),
    a nie dużo liczniej spoczywających w tej ziemi najeźdźcom…

    Dobre 0

  2. maria z pisze:

    Golem napisał:
    23 sierpnia 2010 at 02:57

    Dziennikarski klecha, wlaśnie palnął kazanko, obliczone na radosne pobekiwanie, swoich wiernych owieczek. Temat, jak zwykle, został uproszczony. No cóż, w lizusowsko-poklaskowej propagandzie, jest Pan
    wzorem niedoścignionym. ———–

    no a jak sie to ma do wypowiedzi WIESZCZA Z Wyborczej

    Znana jest już cała prawda o genezie wojny, o pakcie Ribbentrop-Mołotow i tajnym protokole, o „nożu w plecy” i czwartym rozbiorze Polski, o dramacie Polski zwyciężonej i okupowanej przez dwa bandyckie reżimy; wreszcie o zbrodni katyńskiej.

    Jałowy jest przeto spór o to, czy mord katyński nazywać zbrodnią wojenną, czy też ludobójstwem. Kto wokół tej różnicy zdań rozpętuje awanturę polityczną, ten demonstruje pogardę dla zamordowanych i dla troski o lepszą przyszłość budowaną na prawdzie i pojednaniu. W tej awanturze nie chodzi bowiem o hołd dla ofiar, lecz o podstawianie nogi dzisiejszym oponentom.

    Więcej… http://wyborcza.pl/1,101422,7048149,Katyn___historia_i_propaganda.html#ixzz0xPIjFAr4

    To TO pan lubi Panie Golem ?
    to Pan popiera ?

    JakazWZRUSZAJACA troska o pamiec pomordowanych !!!!
    Jakaz troska o rodziny tychze ktore nawet mowic o swoim bolu nie mogly !!!

    jaka troska o ich byt –to byli WOJsKOWI ! – (zadnej pomocy finansowej dla wdow i sierot )

    Kto ukrywa brodniarzy LUDOBOJSTWA CZY ZBRODNI WOJENNEJ jest WPOLWINNYM ZBRODNI !!!!!

    Dobre 0

  3. Wrocławianin pisze:

    Grób czy pomnik? Proszę porównać przeciętny lastrykowy grób polskiego żołnierza, który zginął w 1939 z „grobem” bolszewików.
    Czy na jakimś grobie polskich jeńców z 1919/20 w Rosji jest pomnik zbudowany przez Rosję?

    Dobre 0

  4. kost pisze:

    Przepraszam, babcia rocznik 1908 miała wtedy 12 lat.

    Dobre 0

  5. knock.out.4 pisze:

    gdy można się upajać moralnym oburzeniem, że ciemni Polacy znowu nie dorośli do standardów.

    Te standardy mają 3,5 tys. lat – nasze dopiero kilkaset.

    Dobre 0

  6. kawa pisze:

    Michał,
    JAK JA CIĘ LUBIĘ!
    JAK JA LUBIĘ TWOJE KAZANIA!
    Poważnie.
    Kaznodzieja z Ciebie naprawdę pierwsza klasa!
    I nie ma się co wstydzić tej cechy.
    I rywale ją mają i Ty!
    Tak już jest.
    Trudno to zmienić i chyba nie należy.
    POWAŻNIE LUBIĘ TWOJE KAZANIA.
    Czekam na następne.
    Szacun.

    Dobre 0

  7. kost pisze:

    Moja ponad 100 letnia babcia, która jeszcze żyje i pamięta dokładnie co działo się jak bolszewicy szli na Warszawę, bo miała wtedy 8 lat,
    jak grzmiały armaty, nieopodal Trawnik, jak ludzie uciekali w popłochu do Lublina na wozach drabiniastych wioząc swój dobytek , za wszelka cenę ocalić życie, gdzie powoziły zaprzęgiem 10 letnie dziewczynki,
    gdzie zgłaszali się nawet 12 letni chłopcy do armii na ochotnika bronić Polski, księża, kiedy bolszewia szła z karabinami na sznurkach, w damskich bluzkach, dzika chorda , której powiedziano, że macie iść do Warszawy, a Warszawa bogata…w Warszawie każdy z was będzie bogacz i pan,
    gdzie zabijano natychmist na miejscu za białe ręce, nawet rządcę majątku, który powiedział ja tu tylko pracuje nic mi nie zrobią jak przyjdą,
    przyszli – Ty pan, pod stienku, bach , bach i koniec-
    jak przeczytała o tym pomniku w Ossowej to był szok.
    Naprawdę mamy czego się bać.

    Dobre 0

  8. rębajło pisze:

    Widać, że „wadze” w Moskwie i Warszawie liżą sobie łapki. I tu i tam janczarzy bolszewizmu dla potrzeb etapu przeflancowali się w pobożnych demokratów. Jeżeli stać ich na takie wolty, to jeden Bóg wie, co upitraszą jeszcze naszym dzieciom i wnukom. Jeżeli spojrzeć wstecz na dzieje człowieka na ziemi, to chyba nie jest możliwe, żeby czymś nowatorskim zaskoczyli. Przecież dwa razy zabić człowieka nie można. Wyrafinowane tortury- brrr, straszne- też już były…No, chyba że zapisywanie każdego dnia wydania GW wprost do mózgu?

    Dobre 0

  9. Stawol pisze:

    Z wielu komentarzy można wysnuć wniosek,że hierarchia kościelna zawsze byla z tronem i tak pozostało

    Dobre 0

  10. Andrzej Dębski pisze:

    Gazeta Wyborcza ma jeden cel. Skłócać Polaków. I to czyni. W czyim interesie. Niech zgadnę. Niemiec, Rosji i Izraela. Proszę zauważyć, że wszystko się zaczyna właśnie od Gazety Wyborczej. Z Moskwy są przekazywane prokuratorom dyspozycje jaki ma być wynik śledztwa Smoleńskiego. Kto to robi? Ano Gazeta Wyborcza. A kto manipuluje użytecznymi idiotami? Znów Gazeta Wyborcza.

    Dobre 0

  11. Stawol pisze:

    Pomnik na grobie żołnierzy sowieckich z Armii Czerwonej, którzy napadli na Polskę aby ją zniewolić i pójść dalej na Europę, to policzek dany Polakom przez „swego” prezydenta, który sprawia wrażenie jakby nie był Polakiem /?/ i takie gesty są mu wobec Polaków obojętne, a za to może zyskać uznanie u Rosjan.

    (…)

    Dobre 0

  12. Wyborca pisze:

    Wielu z tych „zwykłych żołnierzy” mordowało Polaków, Białorusinów i Żydów. Czy za to stawia się im teraz pomnik? Czy oficerom politycznym, którzy przewodzili tym morderstwom, stawiać należy pomniki? Czy gdyby pod Radzyminem zginął Dzierżyński, też dostałby teraz (prawosławny) krzyż i płytę nagrobną ze szwedzkiego marmuru?

    Jeśli Komorowski koniecznie chce, aby taki pomnik powstał, niech zapłaci z własnych pieniędzy – na własnej działce.

    W Ossowie ten pomnik jest samowolą budowlaną. Na to w Polsce są przepisy.

    * * *

    Zanim Komorowski zacznie stawiać samowolki sowieckim mordercom, niech Komorowski najpierw pomyśli, jak zamknąć dziurę budżetową bez podnoszenia VAT. Niech pomyśli, co zrobić aby w państwowych szpitalach panowały godne warunki dla wszystkich, którzy opłacają składki ZUS. Niech pomyśli, co zrobić aby w szkołach i na uniwersytetach był wyższy poziom nauczania. Niech pomyśli, dlaczego Polska jest ostatnia w Europie w statystykach dotyczących innowacyjności i badań naukowych. Niech pomyśli, dlaczego z wojska odchodzą masowo dowódcy. Niech pomyśli, dlaczego pomimo wysokiego bezrobocia nie udało się osiągnąć celu liczebnego armii zawodowej. Niech pomyśli, dlaczego pomimo kryzysu Polacy nie wracają z emigracji.

    Platforma jest tak samo obywatelska jak dawniej milicja ;)

    Dobre 0

  13. Stanisław pisze:

    Wehrmacht to Gott mit uns.Poszanowanie grobów żołnierzy jest marą cywilizacji i okazją do zadumy nad bezsensownością śmierci ludzi wcielanych w mundury i ginących dla realizacji utopijnych ideologii partyjnych wodzów. Służenie ojczyznie jest rzekomo miarą patriotyzmu a śmierć w obronie zasad obowiązkiem.Logiczne zatem ,że żołnierze są patriotami .Czym bolszewizm różni się od interwencji i okupacji Afganistanu w imię globalnego porządkowania świata na modłę zachodnią ? Tak sobie myślę dlaczego zwłok z 1920 roku nie wydano bolszewikom dla świętego spokoju pochowania w ojczystej ziemi. Żołnierze działają na rozkaz polityków pod karą śmierci w razie odmowy.Profanacja ich grobów oddala Polskę od tradycji nawet chrześcijańskiej poszanowania zmarłych nie tylko od święta. Co z szacunkiem dla polskich poległych żołnierzy na Litwie,Ukrainie,Gruzji ,którzy nie byli bolszewikami ? Oko za oko …

    Dobre 0

  14. Ludwik Matuszkiewicz pisze:

    Pawel Wronski z Palacu Kajfasza napisal tekst po prostu obrzydliwy, ktory wobec artykulu profesora Nowaka z Rzepy prezentowal sie jak kompletny belkot czlowieka, ktory ma do dyspozycji wlasne urojenia zamiast argumentow opartych o historie.Nie moze to jednak dziwic, jesli pracuje sie u czlowieka, ktorego ojciec zostal skazany nie za szpiegostwo, ale dzialalnosc wywrotowa w Komunistycznej Partii Zachodniej Ukrainy, ktora miala w swoim programie likwidacje niepodleglej Polski.

    Dobre 0

  15. Jotbart pisze:

    Panie Redaktorze,
    Nie ma Pan racji, że prawosławny krzyż nie powinien się znaleźć pod Ossowem.
    Przecież podczas pobieżnej ekshumacji znaleziono jeden krzyżyk.

    W związku z tym faktem i okolicznościami możliwe jest też, aby patronat nad wszystkimi mogiłami sowieckimi z II wojny światowej objął patronat Cech Zegarmistrzów. Ponieważ liczba tych mogił jest ogromna i taki trud nie jest do zniesienia dla niebogatych rzemieśliników, więc proponuję o wystąpienie o dopłaty do Unii.
    Sukces murowany.

    Dobre 0

  16. Kombatant pisze:

    Refren naszych ułańskich Żurawjejek wyraźnie ustawia stosunek do tego ossowskiego pomnika – „Lance do boju szable w dłoń, bolszewika goń, goń, goń!” A jak się to nie podoba towarzyszom z WSI to niech się wynoszą do moskwy, zabierając ze sobą żyrandolowego.

    Dobre 0

  17. adwokat pisze:

    Pomysł z tym pomnikiem, to trochę tak, jakbyśmy mieli stawiać pomniki żołnierzom Wehrmachtu.Trochę głupio tak się jednać z ludźmi, którzy nas nie szanują.Oddawanie akt w błysku fleszy, po tylu prośbach jest żenadą, jeśli ktoś czyni z tego sukces i jeszcze wręcza prezent rosyjskiemu ministrowi.
    Na pomnik, to trzeba zasłużyć.

    Dobre 0

  18. Jan Basta pisze:

    A dniu katastrofy prezydenckiego samolotu Polska , po raz kolejny
    utraciła NIEPODLEGLOŚĆ

    Dobre 0

  19. aga1997 pisze:

    Jeśli Prezydent RP, nie ma nic wspólnego z pomnokim bolszewików to powinien doprowadzić aby prof. Kunert zmienił posadę, jeśli zaś to prawda, ze Prezydent inspirowal do postawienia pomnika to sekretarz wybuduje jeszcze nie jeden pomnik bolszewikom etc. t

    Dobre 0

  20. Freja pisze:

    Nie kojarzyłam tych bagnecików z Verdun i dlatego mnie brzydziły.

    Oświecono mnie i dalej mnie brzydzą, ale też trochę przerażają. Twórca tego nagrobka tłumaczył,że to nie miał być pomnik, a GW pisze o „pomniku”.

    (Jestem jednak za tym, aby wszystkie czerwone gwiazdy na grobach żołnierzy radzieckich w Polsce zastąpić prawosławnymi krzyżami. Nawet zgodzę się na składkę na ten cel).

    GW pisze , że Polacy tacy są nienawistni, że po 90 latach nie traktują bolszewików jak ludzi. A cóż w tym dziwnego? Ja niestety wyssałam to z mlekiem matki. Ludzie, którzy pamiętają te hordy z czasów bitwy pod Ossowem wymarli niedawno. Ale ich dzieci i wnuki żyją. A jak ktoś nie ma o tym pojęcia bo nikt mu o tym nie opowiedział to TERAZ może sobie o tym poczytać. Na razie jeszcze może…

    Dobre 0

  21. gajowy.bez.glowy pisze:

    Ludzie zrozumcie jedno: to nie winna jest PO, SLD, PiS czy PSL!!!

    To winna jest GW wraz ze swoimi cynglami i ich tzw. dyzurnymi „autorytetami”!!!

    Zwroccie uwage komu najbardziej zalezy na wojnie polsko-polskiej?

    To tzw. „autorytety” GW nawolywaly do niej.

    Platformo nie daj soba tak manipulowac! nie wierze,

    ze jest w was az tyle nienawisci do wlasnych rodakow!!!

    Odrzuccie rezim antypolakow z GW!!!

    Dobre 0

  22. opinia pisze:

    Z tym krzyżem prawosławnym, to rzeczywiście szok. Bolszewicy niszczyli krzyże i ich znakiem może być wyłącznie czerwona gwiazda…

    Dobre 0

  23. perypatetyk pisze:

    Jestem w tej sprawie po stronie dr Kunerta. W perspektywie wiecznosci okaze sie, ze to on mial jednak racje. Polacy tak powoluja sie na Boga i swoja wiare, a jak przyjdzie co do czego, to gore w nich bierze nienawiśc. Ich katolicyzm jest bardzo powierzchowny.

    Dobre 0

  24. kwiatuszek pisze:

    Podpisując się całkowicie po tym co napisał „Normalny Obywatel” wzywam Pana
    Redaktora do solidnej pracy/jeszcze Panu wierzę- choć ostatni wpis na temat Jarosława zachwiał moja wiarę/- weżcie się do solidnej pracy – to Wasza rola.
    Od 5 lat PO niszczy Prawo i Sprawiedliwość przy pomocy większości merdiów!!!
    Cokolwiek zrobi ta partia/a przygotowała wiele b.dobrych projektów lub cokolwiek powie jej szef jest natychmiast w brutalny sposób atakowana -nawet
    Pana gazeta i jej naczelny nabrała wody w usta.
    Sprawa katastrofy jest b.ważna – to może być punkt zwrotny.
    Od dłuższego czasu – mimo apeli nie mogę nikogo namówić by wyjaśniono tajem-
    niczą śmierć Grzegorza Michniewicza.Gdzie są dziennikarze śledczy?

    Dobre 0

  25. TeKlacz pisze:

    Ciekawe czy projekt zatwierdził Putin. Ciekawa musiała być w tej sprawie korespondencja. Czyj był, jest, grunt na którym posadowiono ten pomnik. Jak zapłacono za realizacje. Skąd znalazły się pieniądze. Z jakiejś rezerwy, fundacji, sponsora. Kto to wymyślił i kiedy? Ile jeszcze takich pomysłów powstanie? Ciężki przypadek schizofreni politycznej.

    Dobre 0

  26. Arturo pisze:

    Jak zwykle u Pana Ziemkiewicza, pomieszanie z poplątaniem. Jak mawiał kiedyś jeszcze za komuny Jan Pietrzak, dialog polega na tym, że jeden mówi, a inni słuchają. Zwolennikiem takiego dialogu jest na pewno Jarosław Kaczyński, Jadwiga Staniszkis, a także niektórzy dziennikarze, którzy wiedzą lepiej. Co do Ossowa, ci co protestowali to nie byli lokalni mieszkańcy, ale działacze PiS-u przybyli z Pomorza. Widziano też w pobliżu Antoniego Macierewicza. Całe to wydarzenie ma charakter wyjątkowo paskudnej prowokacji.

    Dobre 0

  27. yanek47 pisze:

    „Ale mniejsza o fakty i zdrowy rozsądek, gdy można się upajać moralnym oburzeniem, że ciemni Polacy znowu nie dorośli do standardów.” — A gdzie te standardy u Pana, chyba są tak wysokie, że trudno je dostrzec gołym okiem.

    Dobre 0

  28. janulla 62 pisze:

    Ostatnio rozmawiałem z trzydziestokilkuletnim historykiem po KUL.Obywatel ów obsesyjnie kultywujący program historyczny PO powiedział mi nie znany dotychczas „fragment” historii.Otóż dowiedziałem się od niego,że sukces Piłsudskiego w Wojnie Bolszewickiej jest mocno przesadzony.Stwierdził on bowiem,że wojsk bolszewickich było co najmniej dwukrotnie mniej.Dodał,że generalnie była to potyczka.A wojska Budionnego szły na Zachód i w cale nie zamierzały stawać w szranki z oddziałami Polskimi.

    Dobre 0

  29. marbar pisze:

    Ciekawe kto skomentuje, a najpierw rzetelnie poinformuje o wczorajszym spot
    kaniu pary prezydenckiej z harcerzami w Krakowie. A jakże była też Msza św.,
    którą koncelebrował Arcybiskup Dziwisz.Nawiązał On w swojej homilii do krzyża
    Smoleńskiego, rzecz jasna, wyrażając nadzieję, że to właśnie harcerze przenio
    są ten krzyż do kościoła św.Anny.A przecież mamy zapisane w Konstytucji roz-
    dział Kościoła od Państwa. Dlaczego więc Prezydent tego Państwa, na dodatek
    dzięki uprzejmości POsła Grasia, którego brat jest osobistym sekretarzem Arcy
    biskupa Dziwisza,wplątuje hierarchę do swojej dziwnej polityki krzyżowej?

    Dobre 0

  30. Adam pisze:

    Nie sprzeciwiam sie upamietnieniu miejsca smierci zolnierskiej, ale formie jej upamietnienia. Wspomniany pomnik to nie dosc, ze szczyt brzydoty i kamieniarska katastrofa, to jego ptrzeslanie zupelnie niezgodne z odczuciami wiekszosci Polakow. Moznaby ustawic na ziemi polskiej wiele prostych plyt kamiennych z napisem : tu padlo tylu to a tylu najezdzcow – spokoj ich kosciom i nie idzcie w ich slady. Po bitwie, trupom nalezy sie szacunek. Tak bylo na naszych ziemiach od sredniowiecza. Trupa Wielkiego Mistrza Zakonu Krzyzackiego tez Jagiello uszanowal. Uszanujmy padlych bolszewikow wlasciwie, a nikt nie bedzie mial podstaw do pretensji. Adam .

    Dobre 0

  31. rasmus pisze:

    to jest bezmyślne papugowanie zagranicy (tej cywilizowanej, zachodniej)

    wschodnia zagranica jest na etapie łgarstw, krętactw, wypierania się p szukania anty-Katynia czyli powrotu dp starej dobrej sowieckiej maksymy „a u was niegrow bijut”

    czy ten rząd nie ma żadnych rozsądnych doradców? szanuję pana Kunerta, jak to możliwe że dał się wpuścić w taką hucpę?

    Dobre 0

  32. smilling pisze:

    A Pan Prezes tak pięknymi, ciepłymi słowy zwracał się do prostego ludu rosyjskiego, tak serdecznie mu dziękował gdy udzielali udzielali pomocy jego przodkom, kiedy dopadła ich bieda na skutek powszechnego zidiocenia elit rządzących i aspirujących do rządów.

    Rachunek prawdopodobieństwa pozwala założyć, że leżą tam typowi przedstawiciele tego ludu znowu pognani na wojnę w interesie aspirantów do rządzenia światem. Chrześcijanie prawosławni.

    (…)

    Dobre 0

  33. gajowy bronek pisze:

    Bolszewika broń?
    A uchowaj nas Boże, ani nawet po śmierci – nigdy – mamy utrwalony ten chrześcijański szacunek dla zmarłych i wiemy kogo po śmierci hołubić.
    Być może miał to być taki dobry przykład z naszej strony, że umiemy czcić mogiły, nawet wrogów, więc uczcie się od nas i szanujcie mogiły naszych u was. A po co nam to?
    Mogło by tak być ale niekoniecznie, bo można po staremu, wyszczerzyć zęby do sąsiada ze wschodu i żądać – najpierw wy…
    W tym Ossowie to jakiś prostak rozumował dosłownie czyli jak cmentarz to krzyż, ale to przeszłość.
    Teraz nawet dziecko wie, że miejscem dla krzyża jest plac przed sejmem czy wejście do urzędu głowy państwa.

    Dobre 0

  34. Golem pisze:

    Dziennikarski klecha, wlaśnie palnął kazanko, obliczone na radosne pobekiwanie, swoich wiernych owieczek. Temat, jak zwykle, został uproszczony. No cóż, w lizusowsko-poklaskowej propagandzie, jest Pan
    wzorem niedoścignionym.

    Dobre 0

  35. goj pisze:

    Normalny Obywatel napisał:
    22 sierpnia 2010 at 23:21
    ___
    Słuszne jest wszystko co piszesz Normalny Obywatelu.
    Pan Ziemkiewicz chyba leczy swe prastare kompleksy ze szkoły podstawowej, gdy koledzy ze starszej klasy…
    Wstrzymam się od dalszego komentowania, bo jeszcze Pan Ziemkiewicz będzie miał chcicę na mój IP, i wtedy biedny będę.
    Boję się bardzo kary Pana Ziemkiewicza, po tym jak ogłosił swój konkurs.

    Dobre 0

  36. *Julka* pisze:

    taaa .. ja też mam dość tych ” autorytetów” od siedmiu boleści.

    Dobre 0

  37. Bozenna pisze:

    Polskie dziennikarstwo, GW i inne Peowskie dzienniki, tygodniki, czasopisma sa zenujace. Bardzo zenujace! Brak faktow a jesli sa to nie do konca powiedziane lub przemilczane. Buzo opinji, nie sadze ze subiektywnej. Buzo moralizatorstwa, na jakiej podstawie? Jeszcze wiecej nagany i pouczania.

    Niedopuszczalne dziennikarstwo w demokracji ale jak juz wielokrotnie pisalam Polska nie jest krajem demokratycznym. Nie mniej dziennikarstwo nie do przyjecia w zadnym panstwie.

    Nie ogladam polskiej TV przypuszczam jednak ze TV jest taka sama jak GW.

    Dobre 0

  38. Kotwicz pisze:

    Kiedy policjant dokonuje aresztowania, rytualnie uprzedza „wszystko, co powiesz, może być użyte przeciwko tobie”. W dyplomacji nikt takiego stwierdzenia nie wygłosi, ale w kontaktach z Rosją trzeba mieć świadomość że tak właśnie jest. Postawienie takiego pomnika byłoby prędzej czy później użyte przeciw nam.

    Rosja wciąż przecież prowadzi wrogą nam politykę historyczną, rozpowszechniając kłamstwa (np. w sprawie rzekomego „wymordowania” jej jeńców podczas tejże wojny), czy też nie dotrzymując obietnic (np. w sprawie przekazania nam tajnych dotąd akt dotyczących Katynia – po Smoleńsku zrobiono w tej sprawie dużo szumu, potem polscy historycy dostali dokumenty, które, jak się okazało, już znali: a na końcu sprawa rozeszła się po kościach).

    Chcą monumentu? W porządku – a co w zamian?

    Bo my będziemy im stawiać jakieś popisowe krzyże i strzelać sobie zdjęcia z ich ambasadorem, tymczasem np. na nagrobku generała Okulickiego w Moskwie, wciąż widnieje stare kłamstwo, jakoby w sowieckim więzieniu zmarł śmiercią naturalną.
    Mimo, że znamy relacje świadków – na przykład Adama Bienia, najdłużej żyjącego podsądnego Procesu Szesnastu – wspominające, że w dzień rzekomej „naturalnej śmierci”, szamoczącego się Okulickiego siłą wyprowadzono z jego celi, do której nigdy już nie wrócił.

    Dobre 0

  39. Kotwicz pisze:

    @Witi
    > Przykładów jest mnóstwo, ale najważniejszy jest fakt historyczny,
    > że wojna polsko-bolszewicka nastąpiła zaledwie 3 lata po rewolucji,
    > zatem nieuprawniony jest wniosek, iż na Polskę najechali ateiści.
    > Zgoda, dowódcy mogli być komunistami. Ale szeregowcy?

    Ale kogo obchodzi, co sobie myśleli „tak w środku”. A może i sam Stalin nie był prawdziwym komunistą, tylko korzystającym z historycznej okazji mafioso, który dzięki sprytowi i bezwzględności wywindował się na szczyty i odgrywał tam komedię.
    Co za różnica? Ci czerwonoarmiści byli częścią operacji, do której zadań należało wypalić europejskie chrześcijaństwo żywym ogniem. I to jest fakt historyczny. Obiektywny.
    No a pomnik miałby im przecież być stawiany nie jako grupie osób prywatnych, tylko poległym w boju żołnierzom – pewnego bardzo konkretnego państwa, którego ambasador znajdował się wśród zaproszonych na uroczystość oficjeli.

    Jakoś przez 90 lat obeszło się bez stawiania tam obelisku (włączając w to – zauważmy – okres PRL, gdy Kremlowi starczyłoby strzelić na polskie władze palcami, żeby tam dostać cokolwiek by sobie zażyczył).

    Ciekawe zatem, co takiego nagle się wydarzyło, że zaistniała pilna moralna konieczność jakiegoś uświetnienia tego miejsca. Konieczność tak paląca, że Komorowski nie mógł wytrzymać dziesięciu dni od swego zaprzysiężenia bez jej zadośćuczynienia. Otóż nic się nie stało. Jego ekipa po prostu chce się podlizać Moskwie; ot i cała tajemnica.

    Dobre 0

  40. Piciu z Polnocnego Brzegu pisze:

    Czy ktos tam juz Czeresniakowi prowadzi liste gaf, pomylek i zwyklych paskudztw? Przyda sie takie podliczenie na nastepne wybory.

    Dobre 0

  41. vlad pisze:

    ales pan zalal z ta sowiecka okupacja -a ile to pan tych sowietow w tej okupacji widzial na wlasne oczy ? Normalnie, po przegranej wojnie w 39, ktos musial Polske wyzwolic -albo ZSRR albo Amerykanie. Amerykanie nas wyzwolili dopiero 89 roku, no i od 20 lat staralismy sie stworzyc kolonie USA w kraju. Sukcesem ostatnich 20 lat jest sprowadzenie na wlasne blagalne prosby – paru baterii patrotow -wlacznie z 100 obsluga amerykanska. Obsluga i patroty przyjechaly na wycieczke z RFN – no to teraz jestesmy jankesami. Ale takimi jeszcze nieprawdziwymi -z wizami do Maciezy USA, jak przedtem i do ZSRR. No to kiedy przyjdzie ta okupacja amerykanska ?
    Bo ktos musi byc, zawsze czy to straszni sowieci, czy dobrzy amerykanie – takie niewidzialne chopki narodowej propagandy ?

    Dobre 0

  42. Dzisiaj rano mialem nieprzyjemna okazje przeglądania „opinii” na portalu wyborczej i muszę przyznać ze cala „home page” ociekała nienawiscia do obroncow Krzyża lub do tych co nie dopuścili do odsloniecia pomnika zolnierzy Armii Czerwonej. Byl tylko jeden mniej więcej wyważony artykuł o polskiej martyrologi. Nie dziwi mnie juz postawa tej gazety ale dziwi mnie, ze ma jeszcze czytelników.

    Swoja droga to gdyby nie pomalowano gwiazd na tym pomniku to polskie media nic by o tym nie mowily az po fakcie. Aby ludzi nie denerwować. Mam znajomych którzy sa w 100 procentach za Komorowskim i tydzień temu nic o tym nie wiedzieli.

    Dobre 0

  43. Krok pisze:

    Witam Pana Ziemkiewicza,

    Przeciez RAZ tez sie zalicza do grona swiatlych doradcow np. prezesa opozycyjnej partii i pracuje w „przekaziorach”.
    Czyzby redakcja Rzepy wydala specjalna dyrektywe miedzy innymi dla RAZ aby atakowal Jaroslawa Kaczynskiego? Jednego Kaczynskiego juz nie ma a mialo byc tak pieknie ale na szczescie Jarek nie wsiadl do samolotu.

    Cos sie Pan tak uczepil krzyza postawionego przez ludzi p. Bronislawa? Jednak jakos malo natarczywie Pan to opisal bo nie padlo okresle „czerwona sekta” wobec inicjatorow upamietnienia zolnierzy Armii Czerwonej w rocznice zwyciestwa nad nimi przez Wojsko Polskie.
    Czy RAZ pracuje dla „czerwonej sekty” w kamuflazu nie bedac jej oficjalnym czlonkiem?

    Sprawdzilem okres prenumeraty Rzepy – konczy sie we wrzesniu 2010 r.
    Nie mam zamiaru wspierac gazety przypominajacej GW i red naczelnego ktory budzi we mnie odraze. Kiedys RAZ napisal, ze Wprost upadnie bo nie bedzie sie roznic od GW. No coz, jesli Rzepa bedzie grac w tej samej druznie co GW to sprzedaz Waszej gazety spadnie.

    Pozdrowienia dla B. Wildstein i Z. Krasnodebskiego.
    Panu Ziemkiewiczowi zycze stalego wiatru aby nie musial czesto zmieniac pozycji ;-)

    Dobre 0

  44. vv pisze:

    Panie Redaktorze,
    W polskich mediach trudno trafić na informację. Taką po prostu czystą informację, zgłoszenie faktu. W zdecydowanej większości nasze media przestały pełnić funkcję informacyjną, a zajęły się rządzeniem za pomocą prania mózgów. Trudno uwierzyć, że nie dzieje się tak na zamówienie polityczne: albo konkretnych partii, albo kryptopolityków- Michników i podobnych. Być może po części wynika to również ze zwrotu w stronę tradycji dziennikarskiej PRL.
    Takie funkcjonowanie jest łatwe, ponieważ po pierwsze (i tu sądzę, że Pan Redaktor jest zbyt dużym optymistą) ludzie nie znają historii dawnej, a po drugie – nie pamiętają tej zupełnie współczesnej. Wobec tego chętnie wsysają papkę podawanych im bredni i przyswajają ją, głosząc później jako swoje poglądy. Płytkie, trudne do uzasadnienia w ew. dyskusji (więc tej dyskusji unikają lub brutalnie, erystycznie ją ucinają). I o to chodzi: żeby ludzie nie mieli poglądów, żeby przypadkiem ich nie mieli. Ciemnej masie można wcisnąć wszystko, można łatwo nią rządzić – po prostu manipulując. Mało tego – manipulowany jest szczęśliwy, bo „wyraża swoje poglądy”, które są podobne do „poglądów” większości. A większość jest przecież uwielbiana, jako podstawa demokracji. Czy komuś będzie się chciało wychylać z tego towarzystwa, aby poszukiwać prawdy? Mało komu, śmiem twierdzić. Ilu ludzi sprawdza podane „informacje”, porównuje je z tym, co piszą na ten temat media z innych krajów, bada zasadność komentarza? Wiem, że niewielu, chociaż mają dostęp do potężnej bazy, jaką jest Internet. Bo prościej jest uwierzyć. Sympatie polityczne w naszym kraju biorą się z wiary (komuś, w kogoś), nie z poglądów, które z czegoś głębszego (chociażby historycznej wiedzy) wynikają. I tak ma być, temu ten polski aparat medialny, w dużej mierze propagandowy, służy.

    Dobre 0

  45. yacho pisze:

    W miejscowości w której się wychowałem na cmentarzu jest grób niemieckich zołnierzy z II wojny. najpierw bylo to tylko miejsce o którym wiedziano że to grób. (-40 lat), potem (-30 lat) kopczyk ziemi, potem postawiono krzyz. dodam ze zawsze na wszystkich swiętych jakąs świeczka się tam paliła. zadna mniejszośc niemiecka tam nie mieszka, po prostu ludzie uznali że zmarłym nalezy się grób i krzyż i świeczka nawet jeśli to niemcy.
    Krzyż prawosławny jest jak najbardziej na miejscu zresztą podobno mieszkańcy ossowa nie maj nic przeciwko temu. tylko nawiedzeni z antykomunistyczną obsesją przyjechali protestowac. w gruncie rzeczy to jest dla nich taki sposób na zaistnienie…. głupstwa pan pisze panie Rafale a już zestawianie krzyża prawosławnego- bolszewików z symbolami RFN i faszyztami to jak kulą w płot….

    Dobre 0

  46. autochton pisze:

    @wiktorwinogradski: szanowny Panie, dołożę się do tego pomnika jeżeli Rosja godnie uczci ok. 70 milionów ludzi których w imię zbrodniczej ideologii zamordowała.
    I morduje do dzisiaj – patrz Litwinienko, Politkowska i dziesiątki jej kolegów, Czeczeni, Koreańczycy i inni pasażerowie Boeninga 747 zestrzelonego z zimną krwią itd.itp.
    Szanowny Panie, narodowi SOCJALIŚCI za wymordowanie raptem – wybaczy Pan – kilku milionów zostali wyklęci i ich symboli pod grożbą kary więzienia nie wolno używać a dzieci i rodzeństwo komunistycznych oprawców rządzi i robi wam wodę z mózgu i nie protestujecie. Wasze dzieci Guevarę na T-Shirtach noszą.
    Brak słów po prostu.

    Dobre 0

  47. Geo43 pisze:

    Najbardziej śmieszne ,że narysowanie i pomalowanie czerwonych gwiazd
    uznaną za profanację pomnika-można całkowicie zgłupieć jak to się ogląda.
    Ten co wpadł na pomysł bagnetów z grobu to też udany osobnik.

    Dobre 0

  48. Wacek pisze:

    To nie jest nic glupiego.To wyglada mi na przemyslana prowokacje. Lezeli sobie soldaty w spokoju az oswieceni sie pojawili. Nie sugeruje,ale mysle,ze od czasu do czasu pojawi sie ktos kto nie lubial Sowietow no i wyleje na przyklad troche czerwonej farby. Postepowa prasa zauwazy wszystko co najgorsze w naszym narodzie. W ten sposob pojdziemy naprzod.Ci ludzie w Warszawie nie dbaja o dobre imie Polski.

    Dobre 0

  49. Pracownik pisze:

    Czy tak juz nisko upadlismy, ze dyskutuje sie nad sprawami oczywistymi ? Margines czytaj: otoczenie komorowskie urzadza szopke na cmentarzu nie liczac sie z tym, ze to Polska zostala napadnieta – oczywiscie szacunek kazdemu zmarlemu sie nalezy,
    ale nie na tyle zeby stawiac pomniki w tym biednym,zniszczonym i rozkradzionym kraju. Kolejna gafa komorowska.
    Ale tak juz bedzie przez cale 4 lat – na szczescie sa ludzie, ktorzy
    to naprawiaja i za to nalezy im sie szacunek.

    Dobre 0

  50. kamilD pisze:

    ja odniosłem wrażenie że nie koniecznie o żołnierzy tu chodziło a o ludzi. zwyczajnych żołnierzy co to politykę mają gdzieś a walczyli bo im kazano. dla mnie to żaden pomnik ten krzyż. a skoro tak ubliża sowietom to czemu protestuje się? nic już z tego nie rozumiem. zwyczajnych żołnierzy pogrzebać nie można? i tak na prawdę w tej sprawie to nie o mogiłę albo pomnik chodzi tylko kto komu bardzie dowali, ot nasza Polsko-Polsko wojna której tak pragnie po z pisem.

    Dobre 0

Dodaj komentarz

Dodanie komentarza oznacza akceptację REGULAMINU blog.rp.pl. Komentarze nie spełniające zasad zawartych w regulaminie - nie będą publikowane. Więcej informacji można znaleźć na modblogu modblogu.