Wielka improwizacja

Wszystkie błędy Platformy miały wspólną przyczynę: przekonanie, iż każdy jej kandydat wygra bez najmniejszych problemów z jedynym możliwym kandydatem PiS, jakim będzie Lech Kaczyński

Znane powiedzenie, iż generałowie zawsze szykują się do poprzedniej wojny, jest prawdą tylko w odniesieniu do generałów tej strony, która poprzednią wojnę wygrała. Z tą poprawką zasada powyższa sprawdza się także w odniesieniu do kampanii wyborczych. W roku 2007 sztab PiS zrobił dokładną powtórkę zwycięskiej kampanii z roku 2005, jednak powtórne straszenie Polski „solidarnej” Polską „liberalną” dało poparcie zbyt niskie do zwycięstwa, a dalsze trzymanie się tej retoryki zepchnęło partię w głęboki kryzys.

Teraz, w roku 2010, popełnili ten błąd sztabowcy Platformy Obywatelskiej, zapominając o lekcji, której sami udzielili przeciwnikom przed kilku laty, a która z kolei była lekcją daną przez wyborców „prezydentowi Tuskowi” i „premierowi z Krakowa” w roku 2005. Lekcji, której sens zawiera się w innym znanym powiedzeniu: kto wchodzi na konklawe papieżem, wychodzi kardynałem.Wszystkie błędy popełnione przez PO miały wspólną przyczynę: przekonanie, iż każdy jej kandydat wygra bez najmniejszych problemów z jedynym możliwym kandydatem PiS, jakim będzie Lech Kaczyński. Zadecydowało ono już o samym postawieniu na Bronisława Komorowskiego. Jego rozliczne niezręczności, gafy i, mówiąc oględnie, dowody słabej orientacji w państwowej materii zaskoczyły bowiem tylko tych, którzy wcześniej go nie znali.

Przeczytaj cały artykuł

  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop

(159) Komentarzy do “Wielka improwizacja”

    -
  1. bgz pisze:

    Mac napisał:
    17 czerwca 2010 at 19:03
    Inne wielkopomne stwierdzenie ze PIS gra w szachy tez nie wydaje mi sie
    oczywiste.

    „wiekopomne stwierdzenie” ze PiS gra w szachy
    chyba wystarczy wywnioskowac o czym piszesz, chociaz robisz to jakby polgebkiem.

    Dobre 0

  2. lluki82 pisze:

    Często publikowane są sondaże z podziałem na grupy społeczne, wiek, czy też wykształcenie. I właśnie jeśli chodzi o ten ostatni parametr uważam że nie służy on niczemu. Zamiast dzielić ludzi poprzez ?wykształcenie? powinno rozdzielać się na tych którzy mają zdolność ?logicznego myślenia? i tych którzy nie potrafią tego robić. Wykształcenie samo w sobie daje nam jedynie papierek za pomocą niby którego łatwiej jest zdobyć pracę. Owszem dzięki wykładom i zajęciom na uczelniach mamy możliwość otaczania się wieloma profesorami, doktorami, itp., jednak oni są tylko po to aby odbębnić swoje i wziąć kasę. Dodatkowo przeważająca większość studentów jest nastawiona tylko na papier i słynne 3xZ (zakuć ? zdać ? zapomnieć). Osoby posiadające umiejętności analitycznego myślenia przeglądając portale internetowe, oglądając TV, śledząc prasę oraz słuchając radio, mają możliwość posiąść wiedzę z wielu różnych źródeł i dzięki własnemu rozumowi rozdzieleniu tych informacji na te prawdziwe i te nieprawdziwe. Wszak wiadomo, że im więcej danych tym lepiej określić wynik. Czysta matematyka i jej niesamowity odłam ? Logika. Dzięki właśnie temu, wiele przekoloryzowanych tekstów ?ciemny lud? by nie kupił. Jednak wielu ludzi usłyszy jedno i powtarza dalej, daje się omamić i nie potrafi wysłuchać kontrargumentów drugiej strony. Dlaczego tak jest, że normalni, rozsądni ludzie, mogą i pójść do Kościoła, dać wiarę w Boga, obejrzeć Wiadomości w TVP oraz Fakty w TVN i potrafią wyłonić ziarno prawdy. Dlaczego, wielu innych ludzi którzy widząc Tomasza Lisa chce mu wbić widelec w plecy? Dlaczego wielu wierzy tylko jednemu Ojcowi Tadeuszowi, natomiast proboszczowi własnej parafii już nie? I takich pytań można zadać wiele. Odpowiedź jest prosta. Ludzie nie potrafią myśleć. Nie potrafią samodzielnie myśleć. Dają się tylko manipulować.

    Najlepsze jest jednak to, że osoby którzy potrafią myśleć, na zlecenie PIS biorą kasę za pisanie postów w których nawołują do głosowania na J. Kaczyńskiego, po czym same 20 czerwca zgodnie z własnym sumieniem oddadzą głos na B. Komorowskiego

    Dobre 0

  3. Agata pisze:

    Rozwalone stocznie,afery hazardowe,sprzedane śledztwo smoleńskie…a to tylko wierzchołek góry -olbrzymiej góry…jeśli to nie przemawia do Polaków…?to co ich obudzi? Szkoda mi Polski a szczególnie tego procenta wyborców którzy są świadomi i nie chcą aby ich przedstawicielem był Łupek-głupek!

    Dobre 0

  4. bgz pisze:

    Tertia napisał:
    17 czerwca 2010 at 20:24
    Tutaj (Kanada) Polacy wyraznie preferuja Kaczynskiego (…)
    *tak tak tutaj Kaczynski bedzie mial blisko 80% jak w banku.
    Tertia, przypomne tylko dzisiaj ostatni dzien na rejestracje do wyborow.
    Inny dla mnie problem, dlaczego polskie MSZ wymaga podania naszego adresu w Kanadzie jako warunku rejestracji do wyborow, (czy robia to legalnie na terenie Kanady) to paszport jest naszym dokumentem. Dlaczego w takim razie musisz sie rejestrowac za kazdym razem kiedy sa wybory, rozumiem ze to chodzi o zniechecenie do wyborow i aby stosunek glosow odwrocic z druzgocacego na taki sobie (no bo wiecie oni to nie wiedza na co glosuja).

    Dobre 0

  5. Anna pisze:

    Zgadzam sie w całej rozciągłości. Nie chcę głosować za słabą, lizusowską Polską. Państwo to nie koleżanka, która ma być ładna i się wszystkim podobać.

    Chodzi za mną ten art. Też z Rzepy. http://www.rp.pl/artykul/491869.html
    WOT! To się nazywa: negocjacje i dbałość o interes polski.

    A poza tym i przede wszystkim prezydent, urzędnik powinien mieć czyste ręce.
    Kiedyś zaintrygował mnie wpis pod wywiadem z niezyjącym juz Maciejem Płażyńskim (min o kandydacie Komorowskim). Oto wpis:
    „P. Komorowski ,najpierw sie wytlumacz ,jak stales sie wlascicielem ,wraz z kolegami z U.W. Wlascicielem dzialki ,przeznaczonej pod szpital w Legionowie.W.w. plac w lesie w Jablonnie przekazala pod szpital P.A.N.”
    Postanowiłam sprawdzić czy oby to nie obelga i oszczerstwo. i oto co znalazłam.
    Szpital ukradziony 07.05.2009

    http://toiowo.eu/index.php?option=com_content&task=view&id=1765&Itemid=1

    no i jeszcze to:
    Partia Tuska spuszcza CBA ze smyczy Partia Tuska spuszcza CBA ze smyczy
    Po dwóch latach narzekań na Centralne Biuro Antykorupcyjne i bezkarność agentów rząd Donalda Tuska robi z CBA supersłużbę. O takich uprawnieniach Mariusz Kamiński za czasów PiS mógł pomarzyć. Wbrew wyrokowi Trybunału Konstytucyjnego PO robi zamach na wolności obywatelskie. Nie będzie się ograniczać do korupcji urzędników. Teraz ma ścigać wszystkich i wszystkie rodzaje przestępstw.Z nowelizacji w ogóle zniknęła definicja korupcji. Za to pojawiła się możliwość gromadzenia bez zgody sądu tzw. danych wrażliwych. Biuro dostanie kompetencje, jakich do tej pory nie miało: możliwość zbierania bez kontroli danych o chorobach, przekonaniach politycznych i religijnych oraz preferencjach seksualnych obywateli.
    http://www.dziennik.pl/dziennik/dziswdzienniku/article627609/Partia_Tuska_spuszcza_CBA_ze_smyczy.html

    Dobre 0

  6. Wojtek-1942 pisze:

    Szanowny Panie Redaktorze. Pamięć u Pana szwankuje albo jest pan cynicznym hipokrytą. To przecież pan napisał „Polactwo”. Może by pan to teraz przeczytał? Jakoś nie bardzo pasuje ta książka do tego co teraz pan wypisuje. Stał się pan jednym z egzemplarzy tegoż polactwa. To etat w tv tak zmienia widzenie świata? A przecież to było nie tylko polactwo. Były jeszcze opowiadania. Też pan zapomniał o kim i o czym pan napisał?
    Z poważaniem W.

    Dobre 0

  7. RYSA pisze:

    Do tych moich ponurych myśli wyżej o 20:50 muszę dodać, że wierzę w wygraną J.Kaczyńskiego i w Niego, że się nie da zawojować. Jest dużo twardszy od Lecha.

    Dobre 0

  8. markbed pisze:

    Dobry tekst Panie Rafale.Ja mieszkam za granica, ale co najmniej raz w roku odwiedzam Polske.Zostawiam tam tez sporo kasy bo wole wydac tam a nie gdzie indziej. Teraz tak sobie mysle ze wybor jednego z dwoch glownych kandydatow na prezydenta oddali mi Polske natomiast wybor drugiego zdecydowanie przyblizy.Jesli chodzi o tego drugiego to jest nim oczywiscie Jaroslaw Kaczynski. Pozdrowienia.

    Dobre 0

  9. Michaił pisze:

    Szanowny Panie Redaktorze.
    Pan Kandydat z ramienia PO zrobił dotąd wszystko co możliwe, abyśmy wątpili w jego wiarygodność. Począwszy od słynnej strony w internecie z godziną 5.57 z dnia 10 kwietnia 2010 r., dalszy ciąg zdarzeń towarzyszących jego aktywności tworzy obraz niedomówień i podejrzeń. Żadna z poważnych i kontrowersyjnych decyzji nie znalazła dotąd zrozumiałego wytłumaczenia. Przynajmniej dla mnie szokująca jest informacja o nagłym podpisaniu ok 50 ustaw oraz poczynania związane z IPN-em. Może dla ogółu społeczeństwa zainteresowanego bieżącymi sprawami bytowymi to mało istotne problemy, ale z punktu widzenia interesu Polaków to bardzo złe wiadomości. Świadczą głównie o braku samodzielności i jednoczesnym obowiązku wykonania poleceń partyjnych z rozkazu Pana Tuska. Kampania przedwyborcza wykazała dodatkowo słabe przygotowanie z wiedzy ogólnej. PO, czyli Pan Tusk z Panem Palikotem, bo chyba są to gremia decyzyjne, znają dobrze Pana Komorowskiego i nie sądzę. aby nic nie wiedzieli o tak znaczących „niedomaganiach” wizerunku. Pan Komorowski miał „okres próbny „, w którym mógł znakomicie zaprezentować swoje walory począwszy od zajęcia stanowiska w sprawie tragedii smoleńskiej, godnego męża stanu. Tymczasem stara się zyskać na kuriozalnym wyroku sądu w wykonaniu „rozgrzanej Pani Sędzi”, która uznała najwyraźniej, że Pan Komorowski „spadł z Księzyca” w dniu rejestracji na kandydata i nie miał absolutnie nic wspólnego z programem PO.

    Dobre 0

  10. Piotr Sokół pisze:

    Być może toczy się jakaś gra pomiędzy konkurentami do koryta. Lecz czy człowiek może mieć nadzieję, że nie chodzi o nic innego jak tylko o jego pieniądze i wolność? Nikt oprócz Janusza Korwin-Mikkego nie stawia problemu tak jak on wygląda w rzeczywistości. Co to będzie dla nas za osiągnięcie, że jeden lub drugi faworyt salonów lub sachista będzie nas nadal zmuszał do finansowania socjalnych paranoi?!

    Dobre 0

  11. sgs pisze:

    Molas z 19.02 i Mały Rycerz z 19.45 Chylę czoła – serdecznie pozdrawiam. TAKA PRAWDA I RZECZYWISTOŚĆ ! !. Tertia – wg moich szacunków, ebałt 50% młodych, którzy w 07 wyrządzili nam ogromną krzywdę, przejrzała na oczy !. Najbardziej frapuje mnie, jak zagłosują „najwięksi cwaniacy ” czyli osadzeni, czy znowu dadzą się zrobić (…).

    Dobre 0

  12. mac pisze:

    Do narystyk.

    I to wszystko miedzy pierwsza tura wyborow prezydenckich a wyborami do Sejmu kiedy trwaly rozmowy z Lepperem o poparciu L.Kaczynskiego w drugiej turze?
    To przed wyborami do Sejmu J. Kaczynski proponowal PO 7 z 19 ministerstw?

    Pisze sie zreszta : Mac zapomnial SLOWA Tuska

    Co do tysiaca klamstw , udokumentowanie wymaga czasu ktorego nie mam.

    Wystarczy jedno Mega klamstwo o premierze i przydencie Kaczynskich plus drugie megaklamstwo :
    Nigdy w zadnych okolicznosciach nie bedzie koalicji z Lepperem.
    W normalnym kraju wystarczy do politycznej smierci.
    Ale Rydzyk wskrzesza umarlych.

    Dobre 0

  13. mac pisze:

    Do BGZ

    Skad wiesz ze nie gram?

    O zadnej roznicy miedzy szachami a czymkolwiek nie pisalem.

    Pisalem wylacznie o szachach.

    PIS jest za glupi zeby grac w szachy

    dowod w lipcu.

    Dobre 0

  14. KrisNYC pisze:

    Swietne podsumowanie ostatnich paru tygodni i „kampanii milosci” w wykonaniu Platformy Obywatelskiej.Takiej amatorki,tylu gaf i klamstw ze strony ich kandydata jeszcze w moim 30letnim zyciu nie widzialem.Totalna POrazka.
    Tak na marginesie,zapowiada sie rekordowa frekwencja wsrod Polonii USA i chyba nie musze nikogo przekonywac kto tutaj bedzie zwyciezca.

    Dobre 0

  15. RYSA pisze:

    Będzie i tak źle i tak niedobrze. Dla PiS. Jeśli przegra J.Kaczyński PO weźmie wszystko i tylko od świadomości rodaków czym grozi „przewodnia rola partii” będzie zależało, czy w wyborach 2011 wybiorą ponownie PO, albowiem świadomość szerokiego elektoratu jest spóźniona co najmniej o jedną kadencję od świadomości interesujących się polityką. Po 2011 na wszystko już będzie za późno – mogą tylko nastać czasy „zamordyzmu”.

    Jeśli wygra J.Kaczyński znajdzie się pod takim samym „ostrzałem” jak jego śp. Brat. W świadomości ogółu, który, jak się wyraził na UW T.Lis w towarzystwie Kutza i K.Materny „jest bardziej głupi niż nam się wydaje”, będzie funkcjonował jako „hamulcowy” i „chłopiec do kopania” za wszystkie błędy, zaniechania i nieudolność PO. A chocholi taniec będzie trwał.

    Jestem coraz bardziej pełen ponurych myśli.

    Dobre 0

  16. Tomasz Szymański pisze:

    Za moich czasów Panie Redaktorze grano w „salonowca” a nie w „dupniaka”.
    A szkoda, że tego określenia Pan nie użył, bo bardziej w dzisiejszym kontekście by pasowało!!!
    Ciekawy felieton!

    Dobre 0

  17. małolat pisze:

    Nic dodać, nic ująć. Miejmy nadzieję, że Polska po tej próbie stanie się bardziej polska.
    Wielkie dzięki Panu Redaktorowi za zaangażowanie się po właściwej ‘stronie mocy’.

    Pozdrawiam,

    =(;-)

    Dobre 0

  18. kociewiak pisze:

    …typowy Ziemkiewicz cos tam wiem troche dodam i znow dokopie PO .
    a moze pomoge mojemu guru,nudny jestes facet juz czas na odpoczynek
    sa mistrzostwa w pilce noznej ,popatrz sobie tam tez kopia…pilke nie ludzi

    Dobre 0

  19. andrzej.pl pisze:

    Rozmawialem z przypadkowo poznanym mlodym czlowiekiem mimochodem zapytany zostalem czy ide na wybory po twierdzacej wypowiedzi uslyszalem taka oto deklaracje „trzeba koniecznie isc aby nie miec buraka prezydenta’ Zaskoczony taka deklaracja rostalismy sie, jakto na przystanku, mysle jednak ze ten mlodzieniec mial racje.

    Dobre 0

  20. Kawecki pisze:

    „tylko ze świadomości, iż z racji przyjętego stylu sprawowania władzy jest on zakładnikiem rozmaitych grup, sitw i koterii, dla których niedopuszczenie do jakichkolwiek zmian jest kwestią życia i śmierci.”

    Trafny opis dotyczcy J. Kaczynskiego i PISu!

    Sitwy to Episkopat z ab Michalikiem na czele z jednej strony i o.Rydzyk z drugiej
    oraz katolicyzm i Watykan ogolnie.

    Koterie to prawicowa prasa , Gazeta Polska, Rzeczpospolita, Nasz Dziennik
    jako przyklady.
    Takie postacie jak Dominik Zdort czy T. Terlikowski w normalnym nowoczesnym demokratycznym kraju europejskim
    bylyby zajete rozrzucaniem pamfletow w sasiedztwie miejsc zebran
    semifaszystowskich organizacji zamiast doic panstwo w roli publicystow podlaczonych pod pojecie i godlo RZECZPOSPOLITA , ev. bylyby puszczone w skarpetkach przez
    prawo karzace za podjudzanie do nienawisci na tle religijnym i innym.
    Dotyczy to rowniez KRUS-autora artykulu.

    A grupa to kilkadziesci milionow mieszkancow polskiej prowincji,
    bezwolna szara masa niepotrafiaca zarobic 1 Euro na unijnym runku pracy,
    dla ktorej proboszcz jest jedynym sluchanym glosem a pojecie autorytetu nauczyciela czy nauki nie istnieje, grupa zmanipulowana do szpiku kosci przez kler.
    To grupa funcjonujaca calkowicie poza Europejskim procesem produkcyjnym
    czy uslugowym zajmujaca sie w zyciu jedynie artykulowaniem wlasnych roszczen (cos za nic).

    I tutaj wlasnie ma zastosowanie cytat „niedopuszczenie do jakichkolwiek zmian jest kwestią życia i śmierci.”

    Warto zwrocic uwage na polski schemat wielostopniowego pasozytowania.

    Najwieksza grupa jest polska prowincjonalna masa narodowosciowa na ktorej
    pasozytuje katolicki kler.
    Na tych dwoch zasadniczych czlonach pasozytuja z kolei prawicowi politycy
    i prawicowe media.
    Oprocz tego wszystkie te grupy probuja pasozytowac na sobie wzajemnie
    ale przede wszystkim pasozytuja na probujacej zyc po europejsku reszcie spoleczenstwa.
    Jednakze stosunek sil i srodkow jest taki ze oswiecona czesc spoleczenstwa
    nie ma najmniejszych szans w starciu ze zmasowanymi silami reakcji i inercji.
    Dotatkowo czesc tych sil znajduje sie poza zasiegiem jurysdykcji polskiej wladzy,
    w panstwie znajdujacym sie na poludniu Europy ktore to panstwo dziala w Polsce
    przez masowa siec wlasnych agentow.
    Sam autor artykulu jest wlasnie przykladem wielostopniowej dzialalnosci pasozytniczej jako obecny na liscie plac polskiego panstwowego wspolwlasciciela gazety RZECZPOSPOLITA, panstwowej telewizji czy radia,
    oprocz tego jako podajacy sie za rolnika uzurpant do wyplat z kasy KRUS,
    a takze jako osoba podlaczajaca sie pod katonarodowy stol z nadzieja
    na wplywy i przezywienie tamze.
    Zaiste cwaniactwo budzace podziw!
    Czy ktos w tym miejscu pomyslal moze o pojeciu kregoslupa moralnego?
    Daleko od szosy nieprawdaz?

    Dobre 0

  21. Tertia pisze:

    kontynuuje – jezeli jest ktos, kto planuje zaglosowac na Komorowskiego, bardzi sie z tym ukrywa. Jest dokladnie odwrotnie niz bylo w 2005 roku.

    Dobre 0

  22. Tertia pisze:

    Zza oceanu patrzac mam podobne mysli. Martwi mnie wzrost popularnosci SLD – mam wrazenie, ze byli SLDowcy (czytaj: potomkowie czlonkow PZPR, wychowani w „duchu” nieboszczki, dewianci seksualni, nawykowi wrogowie Kosciola itp), dotychczas ukryci w gestych krzaczkach PO zaczynaja podnosic glowy i ujawniac swoje prawdziwe kolory. Przynaleznosc do PO dotychczas „nobilitowala” nowobogackich, swiezo upieczonych (a niedopieczonych) inteligentow i „profesorow” w stylu Bartoszewskiego. Szczury wyczuwaja wode na dnie okretu i zaczyna sie ewakuacja.
    Oprocz szczurow do PO pozapisywalo sie sporo ludzi slabo zorientowanych, ale uczciwych i teraz im bardzo glupio. Wyczulam to w czasie wizyty w Polsce kilka dni temu – dotychczasowi zwolennicy Tuska tlumacza sie gesto z glosowania na niego ongi. Przedtem bylo zupelnie inaczej – przekonywali mnie dlaczego Tusk jest taki wspanialy, a Kaczynscy ponurzy i be. No, ale to o ludziach, ktorzy maja sumienie i sa zdolni do refleksji.
    Tutaj (Kanada) Polacy wyraznie preferuja Kaczynskiego (…)

    Dobre 0

  23. wlw pisze:

    Rozmawiałem z taksówkarzem warszawskim w drodze na lotnisko. Powiedział, że robi prywatny sondaż wśród pasażerów. Wychodzi mu , że już po pierwszej turze Prezydentem RP zostanie Jarosław A. Kaczyński. Dowiemy się za 72 godziny. Pozdrawiam redaktora – pierwsze pióro RP.

    Dobre 0

  24. bgz pisze:

    Grg napisał:
    17 czerwca 2010 at 19:14
    Czy prezydentura Kaczyńskiego nie spowoduje wewnętrznych tarć albo nawet rozłamu w PiS? Warto poświęcać zbudowaną z trudem silną partię prawicowo-centrową dla i tak niewiele znaczącego, jak mówi PO, “żyrandola”? Może więc faktycznie jest to wstęp do wyborów parlamentarnych…? Niech Platforma wezmie całą władzę – zobaczymy, jak sobie poradzą, kiedy nie będą już mieli prezydenta-kłótnika, jako alibi dla “nicnierobiena”…
    *gdyby nie szkodzili Polsce, niebyloby klotnika jak sp. L. Kaczynskiego nazywasz. Czytaj madre posty innych ludzi i wyciagaj wnioski. Ukryte manipulacje nie tutaj.

    Dobre 0

  25. kurelski pisze:

    Slyszalem w TVPolonia jak Komorowski na wiecu mowil ze wlasnie porozmawial z Tuskie i obaj panowie wystepuja z NATO -czy wytepuja do HAMAZ lub Mosad
    nie powiedzial.
    Swira trzeba eksponowac np:Ogolnopolski Dzien Swira

    Dobre 0

  26. bgz pisze:

    Mac napisał:
    17 czerwca 2010 at 19:03
    …Inne wielkopomne stwierdzenie ze PIS gra w szachy tez nie wydaje mi sie oczywiste.
    *nie grales w szachy ani w „dupniaka”, stad nie wiesz jaka jest roznica.

    Dobre 0

  27. Eklos pisze:

    A jak Pan sądzi (w swojej przenikliwości) , kto i dlaczego wskazał Lecha Kaczyńskiego na Prezydenta . Ja wiem , że meldunki o wykonaniu zadania składa się przełożonemu i to natychmiast – tak właśnie było , mam nadzieję, ze To Pan zauważył. Kończąc pozwolę sobie stwierdzić , iż zdrowi na umyśle (jeszcze) dysponują możliwością pamiętania informacji , nawet przez lat kilka a niektórzy nawet kilkanaście. Warto to uwzględniać pracując gorliwie i z oddaniem . Warto może jakoś – trochę inaczej (najlepiej uczenie) opisywać rzeczywistość.

    Dobre 0

  28. Narystyk pisze:

    @Mac at 19:28
    Znowu kolejny niedoinformowany, mierny, ale wierny. Skąd was takich biorą do
    pełnienia obowiązków. Jeżeli jednak to skleroza, to bardzo przepraszam.
    Koalicją „mamiła”PO. Przegranej Platformie, PiS oferował 9 na 17 resortów.
    Poszło o siłowe, dziś widać dlaczego. Kaczyński chciał rozwiązania Sejmu, rozmawiał, z Tuskiem, który nie wyraził zgody. @Mac zapomniał słów Tuska:
    ” niech się PiS wykrwawi” wypowiedzianych w tamtym czasie? Dopiero po tym,
    nastąpiła koalicja z Samoobroną. Kaczyński, jako jedyny premier, w chwili, kiedy
    nie dało się rządzić, rozwiązał koalicję, poddał się osądowi wyborców i przegrał. Rząd mniejszościowy, nie miał żadnych szans, szczególnie przy ówczesnej opozycji i „przyjaznych „mediach.Wymień 100 znanych ci, skoro
    piszesz o „tysiącach”. Pomyśl zanim napiszesz. Myślenie naprawdę nie boli!

    Dobre 0

  29. bgz pisze:

    Roman napisał:
    17 czerwca 2010 at 18:27
    Aby ta cala palikoteria sie skonczyla 4 lipca na dobre

    *bardzo to mile, ale 20 Czerwca byloby super.

    Dobre 0

  30. Maly Rycerz pisze:

    Takie mamy w Polsce rzady jak – mlodziezy wychowanie.Na kazdym kroku i w kazdej wypowiedzi tzw.laltorytetow widze brak kindersztuby.To ze urodilem sie przed II wojna moze swiadczyc tylko,ze mam stare poglady ale przeciez do szkol chodzilem w najgorszym okresie PRL i mimo wszystko rodzina w ktorej wojne przezylo siedmioro rodzenstwa i rodzice(zarowno ojciec jak i starsze rodzenstwo dzialali w AK do czasu kapitulacji)mialo kosciec moralny i odpowiednie wychowanie wlasnie w rodzinie.Mama prowadzac dom dbala o odpowiednie wychowanie a ojciec o historie i dyscypline(wojskowy – pilsudzczyk,legionista)w ojca pokoju wisial portret Marszalka a na biurku stala statuetka Marszalka na jego ulubionej Kasztance.Nawet najlepsze Uniwersytety nie spowoduja,ze po uzyskaniu dyplomu jest sie kulturalnym i inteligentnym to jest przekazywane w genach i odpowiednim wychowaniu przez rodzine.Ja osobiscie pamietam swoja babke w mantylkach,zylismy przed wojna w rodzinie wielopokoleniowej,gdzie szacunek i patiotyzm byl na pierwszym miejscu i to scalalo nie tylko rodzine ale i spoleczenstwo.Panie Rafale przeciez trudno mi uwierzyc,ze znajda sie poslowie ktorzy popra postawienie polTuska i jego ekipe przed Trybunal Stanu.Przeciez partia pelo to rysie i zdzisie i rozne grzesie – ekipa ktora potrafi krecic lody.A slowa o milosci i dbanie o dobro polski to tylko pic na wode.Wypuszczenie w kanal ludzi typu Bartoszewski czy Wajda to tylko kompromitacja tych osob ale widac wiek zrobil swoje i stracili kompas wiec chca sie przypodobac polTuskowi i ekipie rzadzacej.Obecnie nie potrafia prowadzic kampanii prezydenckiej bo jak juz zauwazyl nawet doradca prezydenta Miedwiediewa KACZYNSKI to MAZ STANU i wytrawny polityk.Bardzo mi sie podobalo stwierdzenie profesor Staniszkis – pana niema panie Polikat.Tak i nie bedzie w 2011 Tuska i PO.To towarzystwo rozleci sie a poczatek juz 20.06.2010 po wygraniu Jaroslawa WIELKIEGO Kaczynskiego.Tak trzymac styl prezentacji i prowadzenia kompanii przez sztab wyborczy PIS.BRAWO

    Dobre 0

  31. Vad pisze:

    >Grg

    PO bagatelizuje pod publiczke funkcje prezydenta. Prawo weta czyni to stanowisko strategicznym i w wypadku wygranej Kaczyńskiego jest pewne, ze krecenie lodow tak latwe nie bedzie. Poza tym prezydentura Jarosława nie bedzie klotliwa, bedzie pelna milosci i zachecajaca do wspolnej, wytezonej pracy z PO, a ze ta nie jest zdolna do jakichkolwiek reform, slupki sondazowe w koncu zaczna leciec na pysk. Ludzie zobacza, ze pomimo wyciagnietej reki Kaczynskiego, sa to nic nie robiace pasozyty.

    Dobre 0

  32. dziadek45 pisze:

    Panie Redaktorze nadzieja, że ktoś inteligetnie rozważa cechy kandydatów i ich programy polityczne jest płonna. Liczy się nasilenie wrzasku mediów. Co może obiektywne PO-PISkiwanie zaszczutej przez PO TVP w porównaniu do tarabanów TVN i Polsatu. Gdzie Pańskim finezyjnym wypowiedziom do wdzięku Szymona Majewskiego i Kuby Wojewódzkiego. Gdzie argumentom Pani Staniszkis do siły argumentów i polotu Palikota i Niesiołowskiego.
    Jednak przyjemnie poczytać Pana oczywiście póki Rzeczpospolita nie została jeszcze „odpolityczniona” tak jak wkrótce zostaną radio i telewizja publiczna.

    Dobre 0

  33. kamyk pisze:

    Krew mnie zalewa jak czytam wpisy bananojadów. Niech spadają tam gdzie ich miejsce do palikota wstrętne sobowtóry. Zauważam jedną rzecz, że z nimi jak ze świadkami jeh… – nie warto gadać, bo oni wszytko najlepiej wiedzą. A jak zabierają głos to tylko po to, aby zabierać ludziom czas i zagadują… (…) – żenada – oczywiście o powodzeniu Bronka (tyś najpiękniejszy z całej WSI) się nie dyskutuje (bo lepiej nie zadzierać), a na Jarka dawaj… bo mały. He – od palikota – więc szkoda czasu na ciebie. Pozdrawiam redaktora RZ- pewnie jest Pan bardziej odporny. Życzę dużo sił i zdrowa!

    Dobre 0

  34. Mac pisze:

    Nie bezinteresowna tylko w odpowiedzi na zdrade i oszustwo w czasie kampanii
    wyborczej 2005 kiedy oficjalnie PIS mamil Pplatforme koalicja, paktujac skrycie
    z Samoobrone i w odpowiediz na patologiczne kretactwo J. kaczynskiego
    typu „nigdy nie zostene premierem gdy brat bedz\ie prezydentem”?
    i tysiace innych klamstw.

    Dobre 0

  35. szympek pisze:

    Ziemkiewicz Twoje felietony podnosza mi cisnienie, brakuje im obiektywizmu i ogolnie nie trawie Twojej retoryki. Ale ta analiza bardzo udana.

    Dobre 0

  36. cezaryna pisze:

    Tytuł świetny.
    To właśnie PiS urządza wielka improwizację pt. Przemiana prezesa.
    Trudno uwierzyć w to, że Jarosław przestał widzieć spiski i dzielić ludzi.
    Niestety wielu połknęło haczyk i to smuci najbardziej.

    Na szczęście Argentyna dziś wygrała 4-1 :)

    Dobre 0

  37. Grg pisze:

    Czy prezydentura Kaczyńskiego nie spowoduje wewnętrznych tarć albo nawet rozłamu w PiS? Warto poświęcać zbudowaną z trudem silną partię prawicowo-centrową dla i tak niewiele znaczącego, jak mówi PO, „żyrandola”? Może więc faktycznie jest to wstęp do wyborów parlamentarnych…? Niech Platforma wezmie całą władzę – zobaczymy, jak sobie poradzą, kiedy nie będą już mieli prezydenta-kłótnika, jako alibi dla „nicnierobiena”…

    Dobre 0

  38. szary człowiek pisze:

    Zupełnie zgadzam się z Panem. Zastanawiam się skąd w PO tyle zażartości i nienawiści. Szczególnie wobec PiS i Kaczyńskich. Wydaje mi się, że jest to Kainowa nienawić. Bezinteresowna, zazdrosna, na śmierć i życie. Chciałbym aby na koniec rządów i władzy Tuska osądzono go w Trybunale za wszystko co złego wyrządził Polakom i Polsce – „szary człowiek”

    Dobre 0

  39. Robin pisze:

    Fargo napisał:
    ‘A gdzie wiedza, gdzie przygotowanie merytoryczne?’

    A gdzie rozum wyborców?

    Dobre 0

  40. Mac pisze:

    Czy ktos z czytelnikow moglby wyjasnic mi

    na czym polega „powodzenie Kaczyńskiego „?

    Inne wielkopomne stwierdzenie ze PIS gra w szachy tez nie wydaje mi sie
    oczywiste.

    Dobre 0

  41. Molas pisze:

    Jest to, jak trafnie zauważył Wajda, wojna, walka o wszystko, a wszystko w jego i jemu POdobnych, to konieczność (nawet PO trupach) zachowania status quo fruktów zdobytych przez ojców założycieli PRL i ustawionych przez ostatnie 20 lat POwideł dla ich dzieci. Po spacyfikowaniu kraju przez polsko-rosyjskich najemników, do 1958 wyeliminowano ponad 200.000 ówczesnych moherów. Teraz to samo nas czeka, w kazamatach Czeka? Kto był przeciw komuszej partii musiał zginąć na wieki. Tak samo odgrażają się POstępaki- „wystrzelamy jak psy”. Tak może mówić tylko ktoś kto w domu miał (skrywanego obecnie) bandytę na usługach SB czy UB. TW, i dzieci tych „zdobywców” i oprawców chodzą w chwale i dzierżą rząd dusz. To salon właśnie. Stąd te histeryczne insynuacje Tuska, że wybór Pana Kaczyńskiego rozpęta piekło w Polsce. Piekło już tu jest i to od 1945 roku!

    Spotykam się z opiniami jaki to PRL był wspaniały. Fak t. Dzięki niemu żaden z uniwersytetów nie jest notowany w pierwszej 4-setce na świecie, nie mamy żadnych noblistów w dziedzinach naukowych, mieliśmy nawet Prezydentów bez wykształcenia i posłów po podstawówce, niektórzy kończyli szkoły przez telefon siedząc w ławach poselskich, najwybitniejsi w 11 dni pisali prace. POziom PO reformie szkolnictwa ma wystarczyć do oglądania szkła, a do zdobycia matury będzie wystarczało cytowanie gazety. POstępowej ma się rozumieć.

    Tak, to ostatnia szansa na odrzucenie komuszego POwiernictwa i WSIowego kandydata. Nie chcę mieć prezydenta kopiącego gaz z kaszalotem.

    Dobre 0

  42. dystrybutor jaj pisze:

    @rorek..
    Dotychczas potwierdzala się zasada że….wybory wygrywa nie ten co ma media publiczne.

    Dobre 0

  43. zbig pisze:

    Chyba pan nie wierzy w to co wypisuje! Kazdy ,powtarzam każdy nawet Plikot wygra z (…) Kaczyńskim-niech pan sprawdzi 20.06.2010r i przeprosi. Sorry-pan jak Kaczyński nie przeprasza za swoje brednie.

    Dobre 0

  44. Piotr Paweł R pisze:

    Pojawiło się sporo „bezprizornych”.
    Jeden spytał mnie co ma zrobić.
    Odpowiedziałem:
    -Weź monetę, obstaw kto jest po stronie orła, kto po stronie reszki (liczba złotych lub groszy), rzuć, złap i głosuj na kogo padnie.

    Dobre 0

  45. Fargo pisze:

    Ma Pan rację. Jestem zaskoczona. Nie miałam pojęcia, że tak prymitywne jednostki mogą otrzmywać tak wysokie stanowiska w naszym kraju. Wystarczyło siedzieć za komuny w ciupie??? I już??? A gdzie wiedza, gdzie przygotowanie merytoryczne?
    Pozdrawiam.

    Dobre 0

  46. Obserwator pisze:

    „Kampanię Jarosława Kaczyńskiego warunkuje więc zasadniczy strategiczny cel, jakim jest przejęcie władzy w roku 2010″

    …to baardzo ambitne plany

    albo pomyłka,błąd, przejęzyczenie, wpadka, gafa czy może „dowód słabej orientacji w państwowej materii” ?
    ;)

    Dobre 0

  47. he pisze:

    Już się nie mogę doczekać kiedy będą wywalać propagandzistów PIS-SLD z telewizji publicznej.

    A ile będzie płaczu i zgrzytania zębami ;)

    Dobre 0

  48. Gonzka pisze:

    Swietne!
    pozdrawiam – wierna Pana czytelniczka

    Dobre 0

  49. rorek pisze:

    Dla porządku – wybory parlamentarne będą w 2011 roku. A kto je wygra? W ciekawej analizie red. Ziemkiewicz zapomina o jednej rzeczy – PO odzyska lada dzien media publiczne. I to bedzie miało spore znaczenia przy opisie i postrzeganiu PiS.

    Dobre 0

  50. Roman pisze:

    Aby ta cala palikoteria sie skonczyla 4 lipca na dobre.

    Dobre 0

Dodaj komentarz

Dodanie komentarza oznacza akceptację REGULAMINU blog.rp.pl. Komentarze nie spełniające zasad zawartych w regulaminie - nie będą publikowane. Więcej informacji można znaleźć na modblogu modblogu.