Nieuzasadnione żydowskie roszczenia

Kilka lat temu znany biznesmen przekazał Kościołowi dom, w którym się urodził i spędził dzieciństwo Karol Wojtyła. Kupił go od właściciela, obywatela USA o polsko-żydowskich korzeniach, gdy odzyskał on nieruchomość, udowodniwszy przed polskim sądem swoje prawa spadkobiercy.

Był to jeden z wielu przykładów mówiących, że wolna Polska, mimo problemu ze stworzeniem ustawy całościowo regulującej zwrot zagrabionego mienia, generalnie realizuje zasady prawa przyjęte w cywilizowanym świecie.

Nie ma prawnego precedensu ani nawet logicznego uzasadnienia, na mocy których współcześnie żyjący Żydzi z odległych krajów mogliby uznać się za spadkobierców nieżyjących od pół wieku Żydów – obywateli polskich, z którymi nie łączy ich żadne pokrewieństwo. Mimo to istnieją środowiska żydowskie, które ponawiają żądania „zwrotu” szacunkowo określonych kwot jako rzekomej równowartości majątku po ofiarach Holokaustu. Pisała o tym czwartkowa „Rzeczpospolita”.

Z punktu widzenia zarówno prawa, jak i etyki trudno określić to inaczej niż żądaniem haraczu. Co gorsza, środowiska te nie wahają się posługiwać naciskiem. Jak otwarcie groził nam Elie Wiesel, dopóki nie zostanie on wypłacony, „Polska będzie publicznie atakowana i upokarzana na arenie międzynarodowej”.

Rząd polski raz już uległ tej presji, godząc się na przekazywanie majątku po niemających prawnego następcy żydowskich gminach wyznaniowych specjalnie w tym celu powoływanym fundacjom. Wiele tych fundacji szybko odsprzedało place po dawnych synagogach deweloperom i zniknęło z łatwo zarobionymi pieniędzmi. Tę lekcję zbyto wstydliwym milczeniem, bo Polacy uznali, że nie wypada jej Żydom wypominać.

To prawda, że w stosunkach z Żydami potrzeba dużej delikatności, nie może to jednak oznaczać godzenia się na roszczenia jawnie niesprawiedliwe i przymykania oczu na nadużycia.

Apeluję do przyjaciół Żydów, by w imię wspólnego dobra umieli odstąpić od źle pojętej solidarności. Wspieranie działalności takich organizacji jak ta reprezentowana przez Dawida Pelega nie służy dialogowi polsko-żydowskiemu.

  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop

(157) Komentarzy do “Nieuzasadnione żydowskie roszczenia”

    -
  1. szymon pisze:

    Glowna forma kolaboracji w Polsce bylo zabieranie Zydom domow.
    Apeluje do pana redaktora, zeby w imie zle pojetej Solidarnosci narodowej, nie bronil spadkobiercow szmalcownikow i kolaborantow, przed roszczeniami Zydow. Oczywiscie, istniej problem, co zrobic jesli, sytuacja prawna sie zabagnila (ktos kupil w dobrej wierze dom, nastepnie sprzedali itp.), ale generalnie, nalezy przyjmowac zasade, zlodziej ma oddac, co ukradl. Nie jestesmy zoobligowani do solidarnosci narodowej ze zlodziejami.

    Dobre 0

  2. R.H. pisze:

    Niech mnie pan nie rozśmiesza zalecając „duża delikatność” w stosunkach z żydami.
    I tyle co mam do powiedzenia w tej sprawie unikając syzyfowej dyskusji

    Dobre 0

  3. jagamaj pisze:

    No tak, poarazaja wpisy pod pana felietonem. Mam zydowskie korzenie, cala moja rodzina(poza mama) zginela w Holocauscie. W Tarnowie do dzis stoi mlyn, ktory byl wlasnoscia wuja mojej mamy!! Wczesniej Jej pradziadka. Dzisiaj tym mlynem Szancera bawia sie wladze Tarnowa. Zastanawia mnie panie Ziemkiewicz, czy gdyby pan stracil wszystkich bliskich, pislaby pan podobne banialuki. Empatia, czy pan wie co to znaczy,

    Dobre 0

  4. Em@Grant pisze:

    @autochton
    Niemcy, jako sprawcy mogli zadoscuczynic, zakladajac ze da sie smierc milionow okupic srebrnikami z tytulu Wiedergutmachung.
    Mordowani Zydzi nie podlegali polskiej jurysdykcji, bo jej tam wowczas nie bylo. Bylo prawo okupanta i jego dzika zadza zabijania.
    Zgadzam sie ze sprawa winna byc poruszona w rozmowach miedzyrzadowych, ale pan ambasador wolal widac puscic sie sam w strone jakichs finansowych blitzkriegow. Jest to tez jakas ilustracja woli porozumienia ze strony bylego przedstawiciela wladz Izraela.

    Dobre 0

  5. Paweł pisze:

    Panie Redaktorze,
    Dziękuję za dobry artykuł. Jest Pan jedym z niewielu dziennikarzy, który potrafi pisać i mówić o problemach polsko-żydowskich. THX!

    Dobre 0

  6. Tom pisze:

    Peleg powinien zostać wydalony natychmiast po pierwszych tego typu wypowiedziach.

    Argumentując podobnie, można by zażądać pieniędzy od państwa Izrael stanowiących odszkodowanie za śmierć Polaków zamordowanych przez stalinowski aparat terroru, skoro pracowało w nim wielu Żydów.

    Poza tym, kolejny raz się okazuje, że musimy prowadzić politykę hitoryczną, na którą potrzeba środków.

    Dobre 0

  7. autochton pisze:

    z tego co wiem, Republika Fed. Niemiec mimo iż nie jest następcą prawnym Rzeszy Niemieckiej a tym bardziej III Rzeszy w ramach akcji naprawienia szkód (Wiedergutmachung) zapłaciła państwu Izrael bardzo duże kwoty (mowa o wielu miliardach) a na dodatek co roku udziela pomocy temu państwu. Moim zdaniem Polska powinna sprawy – o ile takie są, zamordowani Zydzi byli obywatelami polskimi a więc podlegali polskiej jurysdykcji – załatwić symbolicznie z prawowitym rządem Izraela a nie jakimiś powołanymi ad hoc dla zbicia szybkiej kasy organizacjami. Fakt dowiedzionych malwersacji finansowych przez jednego z członków kierownictwa (Izrael Singer) te propozycję tylko umacnia.

    Dobre 0

  8. Mirosław Habowski pisze:

    Do Jana C. – w czasie II wojny światowej mieszkańcy Polski (z wyjątkiem tych, którzy osobiście niemieckie obywatelstwo przyjęli – ale Żydom tego nie proponowano, gdyż naród ten w hitlerowskich planach miano wymordować) nie byli obywatelami Niemiec! Tereny te zgodnie z prawem międzynarodowym miały status terenów okupowanych. Było to identycznie, jak obecnie Irakijczycy nie są obywatelami USA.

    Dobre 0

  9. Pawel pisze:

    Więc jednak nie puścił Pan tego mojego komentarza polecającego Pana „Viagrę 2″ ???

    Hm, w sumie dobrze to o Panu świadczy. Nie szuka Pan taniego poklasku;-)

    A tak serio – klarownie i logicznie Pan pisze.
    A tego w polskiej publicystyce ostatnich dwudziestu lat nie było. Praktycznie od czasów Kisiela brak nam takich publicystów.

    trzymam kciuki!!!

    Dobre 0

  10. Em@Grant pisze:

    Na pochyla drzewo i koza skacze: czy podobne roszczenia wysuwaja Zydzi wobec np. Rosji? Wysuwaja wobec panstwa w rekach politykow bez charakteru, panstwa bez wyraznie zaznaczonej opcji w polityce zagranicznej, panstwa bez sojusznikow zdolnych wyniesc sie ponad deklaracje i usmiechy.
    Macie oto bilans polityki dwudziestolecia.
    Rzecz istotna,ze facet jaki byl ambasadorem Izraela przez lata w koncu, przypomnial sobie o krzywdzie zydowskiej, gdy stanowisko opuscil. Z podniesionym czolem trudno jest skamlec i zebrac.

    Dobre 0

  11. JP z Wr. pisze:

    Cytaty z mądrzejszych
    ===============================================
    Izrael Singer w kwietniu 1996 roku odgrażał się Polsce, że „będzie upokarzana” na arenie międzynarodowej, jeśli tylko odważy się nie zadośćuczynić żydowskim roszczeniom majątkowym. Nie rzucał słów na wiatr; już wkrótce akcja „upokarzania Polski” rozkręciła się na całego.

    Nagle „prasa międzynarodowa” zaczęła się mylić, nazywając niemieckie, a właściwie pardon – jakie tam „niemieckie”, kiedy „nazistowskie” obozy – „polskimi obozami zagłady”, dając też do zrozumienia, że Polska nie przypadkowo została przez owych „nazistów” wybrana na miejsce rozprawienia się z europejskimi Żydami.

    Z publikacji tych można było odnieść wrażenie, jakby „naziści” zorganizowali wspomniane obozy po szerokich konsultacjach z przedstawicielami społeczności polskiej, która dla całej akcji wykazała nie tylko zrozumienie, ale wręcz entuzjazm, objawiający się także w mordach spontanicznych. Na opisie jednego z przypadków skoncentrował się historyczny bajkopisarz Jan Tomasz Gross, awansowany z tej okazji przez „prasę międzynarodową” na „światowej sławy historyka”.

    Niedawno gazety doniosły, że z kierownictwa Światowego Kongresu Żydów zwolniony został Izrael Singer, nie wykluczone, że z powodu podejrzeń o finansowe malwersacje.

    Pozdrawiam

    Dobre 0

  12. Jan C. pisze:

    Uwazam, ze wobec osob, ktore zmarly bez spadkobercow wlascicielem spadku jest Panstwo, ktorego byli obywatelami. W czasie II wojny swiatowej byly to Niemcy, , rowniez na ziemiach polskich, czy Generalna Gubernia, tez z niemieckim gubernatoremi niemieckim rzadem. Po zakonczeniu wojny, ewentualne place i to co zostalo z budynkow przeszlo na wlasnosc panstwa polskiego juz nie rodzac wobec nikogo zadnych zobowiazan, jako wlasnosc ,,poniemiecka,,. To, ze Polska korzystala, nie ma tu zadnego znaczenia, bo Polska rowniez tracila na nowych granicach, nawet wecej. Wobec grozb, szantazy i wymuszen uzurpatorskich srodowisk zydowskich polski rzad powinien nastawic sie na walke przed swiatowymi sadami, wszedzie tam, dzie zydzi moga probowac podwazac dobre imie Polski i Polakow w zwiazku ze swoimi bezsensownymi, nikomu nie sluzacymi zadaniami. Rzad polski powinien tez skarzyc zorganizowane srodowiska zadowskie, aby odciely sie od pasozytow wysuwajacych roszczenia, nie majacych do nich najmniejszych praw, hanbiacych dobre imie nie tylko Polakow, ale i zydow. Aktualne zadania zydowskie sa tez uragowiskiem z hstorii, jako ze wspolczesni zydzi sa raczej spadkobiercami tych zydow, ktorzy finansowali Hitlera, a na pewno nie tych, co zostali wymordowani przez Niemcow,

    Dobre 0

  13. To ya pisze:

    Żyd to jest żyd, w Lublinie swego czsu zapłacono żydom za ich byłą szkołę rabinacką a kilka lat temu oddano im ten sam obiekt w naturze, to trzeba mieć ‘żydowski łeb’ żeby dwa razy wziąść to samo no i trzeba być bezczelnym.

    Dobre 0

  14. SOP78 pisze:

    Myślę, że większość Polaków nadal popiera państwo Izrael, a nie Arabów, lub innych muzułmanów wzywajacych do jego unicestwienia.. Nierozważne działania Żydów, mogą tę sytuację odwrócić. Mama nadzieję, że nie dojdzie do tego, by Polacy o Żydach i ich kraju mówili jak prezydent Iranu.

    Dobre 0

  15. 22 pisze:

    Ups, przepraszam, nie doczytałem literatury obowiąkowej – artykułu w Rzepie. Przepraszam i pozdrawiam.

    Dobre 0

  16. pinio pisze:

    Aja mam apel do pana Ziemkiewicza aby okazał się prawdziwym patriotą i zaczął płacić jak większość Polaków ZUS, a nie chował się i płacił KRUS udając rolnika.

    Dobre 0

  17. rozbark pisze:

    Wśród Żydów jest proporcjonalnie tylu samo durni co wśród Polaków a jak Pan Redaktor pisze o „nikczemności polityki Bronisława Geremka” to nie znaczy , że wszyscy redaktorzy, nawet w „rzepie” to nikczemnicy.

    Dobre 0

  18. jesiotr pisze:

    Widzę, że sporo ludzi miesza tutaj pojęcia (porównując Żydów do katolików). Istnieje coś takiego jak żyd – czyli ludź wyznający judaizm oraz Żyd czyli członek owej narodowości. Można być jednym ale niekoniecznie drugim i odwrotnie. Zwotu srebrników domagają się Żydzi a nie żydzi, i porównanie z katolikami (w powyższych postach zauważyłem to kilkakrotnie) jest nietrafione. (nie zmienia to faktu imo iż to bezczelny skok na szekle)

    Dobre 0

  19. szopen pisze:

    Uspokojcie sie panowie. W _kazdym_ narodzie sa szuje, i ludzie porzadni. Szuje i ludzie porzadni sa takze między Żydami. Nie atakujcie wszystkich Żydów za to, co wyprawiają szuje.

    Dobre 0

  20. Var pisze:

    Generalnie słusznie ale jedna uwaga – dlaczego to tylko Polacy mają pamiętać o delikatności w stosunkach polsko-żydowskich? Drugiej stronie wolno więcej?

    Dobre 0

  21. Mirosław Habowski pisze:

    Wydaje mi się, że autorem zacytowanych słów o upokarzaniu Polski nie był E. Wiesel, ale szef WJC, bodajże Israel Singer.

    Dobre 0

  22. wiktor1 pisze:

    A może tak niektórzy z internautów przeczytali poniższe (w „Rz”) i przestali opowiadać, że to Żydzi in gremio domagają się pieniędzy, a obecny rząd im ustępuje.

    Władysław Bartoszewski, pełnomocnik premiera ds. relacji międzynarodowych

    Pan Dawid Peleg jest osobą prywatną i może zgłaszać pomysły, jakie mu się żywnie podobają. Nawet najbardziej szalone. Polskie prawo stoi jednak na stanowisku, że własność osób niemających spadkobierców przechodzi na rzecz Skarbu Państwa. I dotyczy to wszystkich obywateli, niezależnie od ich pochodzenia etnicznego czy wyznawanej przez nich religii. Żydzi mieszkający w II Rzeczypospolitej i zamordowani podczas Holokaustu byli właśnie obywatelami państwa polskiego. Nikt z zewnątrz nie może więc nam narzucić żadnych rozwiązań sprzecznych z naszymi własnymi przepisami. Z drugiej strony trzeba przyznać, że podobne pomysły pojawiają się od pewnego czasu. Są one w pewnym stopniu następstwem tego, że Polska nadal nie ma ustawy, która regulowałaby sprawy własności utraconej podczas wojny.

    Dobre 0

  23. Zetka pisze:

    # twojcikiewicz@poczta.onet.pl Pisze:
    04/06/2009 o 22:52

    Skandalem jest budowa Muzeum Żydów Polskich w Warszawie za 200 mln PLN! Kto do tego dopuścił?? Czemu a sprawa jest wyciszana??Brakuje na ul. Nowolazurową a dokładamy się do muzeum dla wycieczek z Izraela??skandal!!

    Właśnie po to wywołano i sfałszowano aferę z Jedwabnem, aby wymusić te pieniądze.

    Dobre 0

  24. Zetka pisze:

    „To prawda, że w stosunkach z Żydami potrzeba dużej delikatności,…”

    I prawdą też jest, że podobnego zdania o stosunkach z Polakami – Żydzi nie mają!
    Tylko dlaczego nie ma odważnego by to głośno powiedzieć i domagać się, choćby prawdy i tylko prawdy o historii?

    Dobre 0

  25. Tom Pierwszy pisze:

    No ciekawe.
    Za napisanie czegoś podobnego p. Michalkiewicz od kilku lat biega za czołowego ANTYSEMITĘ. Jaka będzie kara dla RAZ-a? I po co to komu było, takie apele przecież nic nie dadzą…

    Dobre 0

  26. M pisze:

    @ solo 04/06/2009 o 21:59
    Dzięki, że w końcu ktoś zrównał hitlerowców z bolszewikami – choć póki co to tylko wpis w blogu.
    Jestem przekonany, że gdyby ceną za powszechne uznanie takiej kwalifikacji obydwu systemów byłaby utrata możliwości ubiegania się o zwrot mienia zagrabionego przez komunistów z ich bezpieką – to KK zrezygnowałby z roszczeń. Póki co jednak tak nie jest – choć nie wykluczam, że hitler zostanie z sukcesem nominowany do tytułu „człowieka honoru” (co udało się to z autorem zamachu na h. – będącym gorącym zwolennikiem „drang nah osten”) – a to postawiłoby sprawę w innym zgoła świetle.

    Dobre 0

  27. Henry pisze:

    POPIERAM ALE

    Maria Fieldorf-Czarska córka generała Augusta Emila Fieldorfa, Nila wystosowała obecnie list otwarty do dr Aliny Całej z Żydowskiego Instytutu Historycznego a do Adama Michnika z GW już w styczniu 2001 roku. Fragment listu: „Zorganizujmy wspólnie – Polacy oraz Żydowski Instytut Historyczny – akcję upamiętniania Żydów, którzy z narażeniem życia ratowali Polaków z rąk NKWD-UB i KGB-SB w latach 1939-1989, szczególnie w okresie okrutnej sowieckiej okupacji Kresów oraz w pierwszym dziesięcioleciu po wojnie.”
    Czeka cierpliwie na odpowiedz. Widać trudno znaleźć 10 sprawiedliwych. Naprawdę liczy Pan redaktor na jakikolwiek odzew swojego apelu ze strony przyjaciół Żydów? Życzę wytrwałości w czekaniu ;-)

    Dobre 0

  28. senior Almagro pisze:

    # singing nightingale Pisze:
    04/06/2009 o 22:06

    Coz, teraz wiecie po co bylu publikacje w “Spieglu”?
    Trzeba zrozumiec. ze informacja o Polsce w Niemczech, Francji, Holandii, etc, sa rzadko pisane przez Niemca, Francuza, Holendra; sa zazwyczaj pisane przez Zyda.
    ………………………………………………………….
    Panie Boże! Widzisz i nie grzmisz?! To może i bezczelne wystąpienie rewindykacyjne CDU / CSU było spiskiem żydowskim? Wyluzuj człowieku!

    Dobre 0

  29. Kapol pisze:

    A dlaczego w stosunkach z Żydami trzeba dużej delikatności ??? Przecież Żydzi wcale się taka delikatnością nie wykazują, a są raczej bardzo aroganccy ,do czego ich polska postawa wcale nie uzasadnia, a tylko chęć nieuzasadnionego zysku.

    Holocaust wcale nie uzasadnia żadnych roszczeń do Polski, a tylko do Niemiec i do tych którzy Niemców finansowali .

    Dobre 0

  30. Zachowanie żydów, niezależnie od miejsca ich zamieszkania, są wręcz skandaliczne. Najgorsze jest właśnie to, co Pan, Panie Rafale napisał – w stosunkach z żydami należy postępować delikatnie. Czy oni są jakoś specjalnie wyróżnieni? Nie sądzę. Polacy ginęli tak samo jak oni i żydzi powinni to w końcu zrozumieć. Moja profesorka z historii powszechnej na wykładach ostatnio stwierdziła, smutnie, ale prawdziwie, tłumacząc dlaczego ludzie nie pamiętają o ofiarach komunizmu a nazizmu owszem – „żydzi nigdy nie pozwolą zapomnieć nam o holocauście”. to tłumaczy wszystko. jest to straszne – ta cała bezsilność wobec nich…

    pozdrawiam

    Dobre 0

  31. Ach co tam, Waldek pisze:

    Nie mam nic do Zydow. Ale bezczelnego chamstwa i wykorzystywania kogo sie da na kazdym kroku nie cierpie.
    I nie obchodzi mnie jakiego wyznania lub narodowosci ten cham jest. Moze byc Polakiem, Niemcem, Amerykaninem czy Izraelczykiem.

    Nie ogladajmy sie na ludzi tylko robmy swoje. Jezeli przez nasze tchorzostwo i glupote ktos bedzie na nas zerowal, to nic nie pomoze narzekanie na tego kogos. Rowniez wszelkiego rodzaju apele nie zdaja sie na nic. Robmy swoje! A od Zydow mozemy brac przyklad: oni wiedza jak sie troszczyc o swoj interes.

    Czy przeciwna druzyna pilkarska jest godna potepienia z powodu faktu, ze ogrywa nas, jak chce? Bedzie to robila tak dlugo, jak dlugo bedziemy jej na to pozwalac i nie zabierzemy sie do porzadnej gry. I nic nie pomoze zadne potepianie jej! Rowniez na sedziego nie ma co najezdzac. Jest oplacony przez przeciwnikow, wiec oczekiwanie uczciwego gwizdania jest naiwnoscia.

    Zycze milego i owocnego dnia dla wszystkich rozumnych i nie zacietrzewionych. Ide robic swoje. A Ziemkiewiczowi dziekuje za dobry przyklad. Tak trzymac.

    Dobre 0

  32. BabicA pisze:

    Im bardziej będziemy przepraszać Żydów za prawdziwe
    i wyimaginowane „grzechy” tym większych pieniędzy będą
    żądać.Bo w gruncie rzeczy o to chodzi.

    Dobre 0

  33. koleś pisze:

    EKLOS z Gdańska Pisze:
    04/06/2009 o 22:10

    A może to jest tak że na “krzywe drzewo każda koza wchodzi” .

    Powiedziałbym – sępy zaczynają nam krążyć nad głową.
    Obojętnie do czego Polskę przyrównać: do karawany czy do samochodu – to wobec wzajemnie blokujących się Przewodników Stada (Premier i Prezydent) zupełnie mnie nie dziwią zachowania i dziwne sygnały wysyłane przez sąsiadów.
    Te artykuły w niemieckiej prasie, te wyroki rosyjskich sądów, te stanowiska żydowskich prominentów – są niczym pomruki wulkanu, niczym nacisk płyty tektonicznej, która poruszona wzniesie falę tsunami.
    Czy to tak trudno pojąć?
    Kiedy rozmawiałem niedawno z byłym żołnierzem, uczestnikiem wojny we wrześniu 1939 roku, powiedział mi: „Słuchaj, myśmy też mieli mało broni, ale przynajmniej każdy umiał strzelać. A teraz co? Bezradni jak barany jesteście a ja jestem za stary!”

    Dobre 0

  34. leon pisze:

    To jest efekt polityki Tuska- na kolanach(oby tylko). Odezwa partii rządzącej Niemiec, w mediach niemieckich za holokaust współwinni Polacy, w rosyjskich Polska rozpętała II wojnę światową, Żydzi żądają miliardów i grożą itd. Polska pod rządami Tuska staje się karłem Europy, można nas opluwać a premier zadowolony obiecuje następne cuda(stocznie, stalowa wola, i najważniejsze boiska).
    A co do roszczeń Żydów– Holokaust był zbrodnią niewyobrażalną zaplanowaną przez Niemców. Ale czy kiedykolwiek Żydzi zastanowili, dlaczego przez wieki byli prześladowani, po rewolucji francuskiej, w czasie nazizmu i komunizmu odpadł czynnik religijny.
    Już raz w dziejach wybudowali złotego cielca i oddawali mu cześć, Bóg tak długo trzymał ich na pustyni (40 lat) aby zmarli ci co go wybudowali i nie zobaczyli ziemi obiecanej ????

    Dobre 0

  35. oioio pisze:

    Przedstawiciel tej organizacji żydowskiej bezczelnie mówił,że mogą mam na lata rozłożyć spłatę. Państwo wiedzą co to oznacza :
    mamy być my, nasze dzieci i wnuki płatnikami. żeby coś takiego powiedzieć, trzeba mieć nas za kompletnych idiotów, którzy nic nie wiedzą( o historii) i niczego nie umieją.

    Dobre 0

  36. puhi_asparuhi pisze:

    Prosby pana Ziemkiewicza, sa nie logiczne . Prosi ten , ktory jest winny.
    W pewnym sensie, to pan Ziemkiewicz juz zgadza sie z Pelegiem i jego organizacja.
    To nawet doradca premiera Tuska Bartoszewski, zajal jednoznaczne negatywne stanowisko, wobec wyniesionych roszczen.
    Wracajac do meritum sprawy.
    Na roszczenia mozna spogladac, z dwoch przeciwstawnych punktow widzenia.
    Prawo polskie stanowi, ze przy braku spadkobiercow, majatek obywatela(i) przechodzi na wlasnosc panstwa. To jest jedno spojrzenie.
    Z kolei wiemy , ze tylko okolo jednego na trzydziestu judaistow, w przedwojennej Polsce czulo sie Polakami.
    Znaczy to, ze gdyby jakims cudownym sposobem mozna by znac ich wole po smierci, to oni z pewnoscia chcieli by spelnienia roszczen Pelegow.
    Kto zatem ma racje?

    Dobre 0

  37. indris pisze:

    Nieuprawnione jest używanie słowa „zwrot” Zwracać coś można byłemu właścicielowi albo jego prawnym spadkobiercom. Kto się chce uiegać o zwrot czegokolwiek, powinien przedstawić tytuł własności. Inaczej – nie ma sprawy.

    Dobre 0

  38. Niech żyje wolność wypowiedzi (KPP UE art. 11)... pisze:

    Ostrożnie, ostrożnie. W Rosji artykuł o tym, że Polacy wywołali II Wojnę Światową (zresztą święta racja, konkretnie wywołał ją Franciszek Dolas, sam oglądałem fabularyzowany film biograficzny o tej zamilczanej przez historię postaci, z wyjaśniającym wszystko tytułem „Jak rozpętałem II Wojnę Światową”), w Niemczech już prasa objaśnia, że Polacy po to wywołali wojnę, żeby pod pozorem niemieckiej okupacji polscy chrześcijanie (zachęcani przez Kościół) mogli wymordować mieszkających w Polsce Żydów, a ponieważ moja młoda znajoma właśnie wróciła z wymiany młodzieżowej z Niemiec, gdzie dowiedziała się, że Hitlera zawdzięczamy niemieckim chrześcijanom, którzy (oczywiście pod egidą drapieżnego Watykanu, podobnie jak polscy) wspierali go, wiedząc że wykorzysta wojnę, aby przymknąć oko na spuszczonych ze smyczy bestialskich Polaków, ożywionych żądzą mordu i gotujących Holokaust, mamy już obraz prawidłowej wersji historii, jakże odmiennej od wtłaczanej naszej młodzieży przemocą propagandy, uchodzącej w naszych szkołach za historię.
    Czy takim bestiom jak POlacy można zostawić w rękach stare, niemieckie ziemie, które przypadły im w nieprawym łupie po Stalinie? Czyż pozostała część tego kraiku nie należy się – całkowicie słusznie – tym, którzy czczą pamięć swoich wymordowanych ziomków, zamiast potomkom ich katów?
    Panie Rafale, Pan chyba jakiś nie dzisiejszy…

    Dobre 0

  39. 22 pisze:

    Panie Rafale, Dawid Peleg to o ile się orientuję ambasador Izraela w Polsce więc chyba Pan coś poplątał.
    Ale generalnie tekst dobry i prawdziwy.

    Dobre 0

  40. Adam Ksendorf pisze:

    Nikt tak doskonale nie pracuje nad tym aby antysemityzm rozkwitał jak sami Żydzi. Anstysemitą nigdy nie byłem i nie jestem – jeszcze!

    Dobre 0

  41. MAXTON pisze:

    Panie redaktorze to nie E Wiesel powiedział, tylko Izaak Singer były przewodniczący Światowego Kongresu Żydów(wyrzucony za przekręty)! Poza tym, to o czym pan teraz pisze to np. Michalkiewicz pisał(mówił) bodaj 3 lata temu,to wyzywali go od antysemity i jeszcze gorysz epitetów, przynajmniej nie przypominam sobie aby pan stanął wtedy w jego obronie…

    Dobre 0

  42. wojka pisze:

    # singing nightingale Pisze:
    04/06/2009 o 22:06

    Coz, teraz wiecie po co bylu publikacje w “Spieglu”?
    Trzeba zrozumiec. ze informacja o Polsce w Niemczech, Francji, Holandii, etc, sa rzadko pisane przez Niemca, Francuza, Holendra; sa zazwyczaj pisane przez Zyda.
    =================================================
    no chyba trzeba jeszcze dodac wypowiedz dr. Aliny Calej z Zydowskiego Instytutu Zydowskiego

    Dobre 0

  43. nerwowy pisze:

    @ Bruno

    Owszem masz racje. Jednak zauwaz, ze ich lobby jest tak silne, iz jest w stanie decydowac o tym, kto jest dobry a kto zly. Co tu duzo ukrywac, na dzien dzisiejszy Zydzi sa mocniejsi od Polakow. I dlatego trzeba szukac z nimi jakiejs ewentualnej nici porozumienia czy kompromisu. Jednak problem Zydow polega tez na tym, ze chca decydowac o wszystkim i nie chca skierowac swej pomocy w odpowiednie rece… A szkoda, bo moze zyskaliby na tym znacznie wiecej. Kto wie, czy Zydzi nie beda potrzebowali za jakis czas silnej Polski? Tak jak my teraz potrzebujemy ich pieniedzy. Przykro patrzec, ze dialog miedzy tymi narodami sie psuje, bo zagladajac w przeszlosc przez wiele wiekow zylo nam sie wspolnie wzglednie dobrze i przede wszystkim robilo dobre interesy.

    Dobre 0

  44. KS pisze:

    Potrzeba jest zastanowić się dlaczego tak wielu z licznych narodów ich nie lubi i czy sami na to nie pracują,cicho jest o bankierach co mieli w obrocie „pożydowskie zdobycze” i mimo ,że tak wiele ich naród wycierpiał tak szybko ponownie osiedlili się w Niemczech.

    Dobre 0

  45. Pamietliwy pisze:

    Dlacego należy się dopominac tylko od Niemcow odpowiedzilnoośi za zwot majątku Żydowskiego.Jest teżdrugi odpowiexzilny za nieo -Zwiazek razieckii to w dodatku od 1917 roku. W koncu smi Żydzi robiąc rewolucje doprowadzili swoich wsppółziomkow do jego utray na terenie Rosji, o czym roeniż powinni pamietąc żudowscy rozczeniowcy

    Dobre 0

  46. narodowiec . Pisze: pisze:

    fritz z 4:06 godz 22:29 / Paweł 4:06– 22:24 i Umpa z 5- 06,, 3:35. Ciekawe i mądre komentarze; pozdrawiam, jak również red,Rafała.

    Dobre 0

  47. Henryk D. pisze:

    Dobry komentarz.

    Dobre 0

  48. JP z Wr. pisze:

    Holokaust Industry is on line.

    link

    http://www.rp.pl/artykul 2,315135__Polacy__oddajcie_miliardy_.html

    „Polska i Ukraina odmawiają zwrotu mienia ofiar Holokaustu, które nie pozostawiły spadkobierców”

    Oczywiście, że zgodnie z prawem cywilnym w takim wypadku beneficjentem tego majątku jest skarb państwa, na którego terenie znajduje się takie mienie pozbawione właściciela. Prawem kaduka, organizacje żydowskie, nie będące prawnymi spadkobiercami żądają tego majątku, nie są przecież krewnymi ofiar, nikt im tego majątku nie przekazał na drodze spadku.

    Pozdrawiam

    Dobre 0

  49. ikar pisze:

    w Krakowie zbliża się festiwal kultury żydowskiej – miejmy odwagę oficjalnie zaprotestować przeciwko tym nieuzasadnionym żydowskim roszczeniom
    co to za obłudna filozofia – byli mordowani nie jako polacy ale jako żydzi

    Dobre 0

  50. Rafal Ryszard pisze:

    Do: kornik: „Ostatnie wybory to moj stracony glos na PO”.
    Milosierny Bog nie takie rzeczy ludziom odpuszczal, trzeba miec nadzieje, ze i Tobie odpusci… Ale nie grzesz wiecej…
    Pozdrowienia dla ludzi dobrej woli.

    Dobre 0

Dodaj komentarz

Dodanie komentarza oznacza akceptację REGULAMINU blog.rp.pl. Komentarze nie spełniające zasad zawartych w regulaminie - nie będą publikowane. Więcej informacji można znaleźć na modblogu modblogu.