Po raz kolejny Kongres USA raczył specjalną uchwałą napomnieć Polskę, że powinna niezwłocznie, w całości i bez gadania, oddać wszelkie zrabowane kiedykolwiek na jej terenie dobra prawowitym właścicielom i ich spadkobiercom – przynajmniej tym, którzy legitymują się dziś amerykańskim obywatelstwem. Kongres USA, szczerze mówiąc, zamiast tylko rozkazywać, do czego oczywiście posiadane rezerwy złota i uranu dają mu niezaprzeczalne prawo, mógłby najpierw dać nam dobry przykład i sam dokonać restytucji własności Indian (mówiąc poprawnie „rdzennych Amerykanów”). Oczywiście, równie całościowej, jak tego żąda od nas. Po takim akcie wezwania Kongresu USA byłyby bardziej godne uwagi, zwłaszcza że musiałby się on zbierać na zakotwiczonej gdzieś tratwie.
Najciekawsze jest, że fakt, iż pouczają nas w kwestii szacunku dla własności parlamentarzyści kraju, który – jeśli kierować się logiką wspomnianej rezolucji – cały co do centymetra kwadratowego został ukradziony prawowitym właścicielom, nie budzi niczyjego zdziwienia ani oburzenia. Taki jest światowy „trynd” – Polska robi za przysłowiowe drzewo, na które wszystkie kozy skaczą. Niemcy pouczają nas, jak źle tolerować antysemityzm i nietolerancję, prezydent Francji, którego niedotrzymanych obietnic złożonych własnym wyborcom i europejskiej opinii publicznej nie sposób już zliczyć, poucza naszego, że trzeba dotrzymywać słowa…
Jakaś idiotka z angielskiej policji obwieściła ostatnio światu, że Polacy, tak jak Kurdowie, noszą wszyscy noże w kieszeniach, bo należy to do ich kulturowego zwyczaju. Coś w tym jest. Coraz częściej, obcując z zachodnimi mediami, czuję, jak scyzoryk mi się sam w kieszeni otwiera.









Według mnie, argument o plemionach indiańskich jest chybiony, bo tu to akurat można nam wytknąć – a wy powinniście wypłacić odszkodowania – ja wiem, nie jestem historykiem – Celtom?, Markomanom? (nie mylić z narkomanami), jeśli się jeszcze na naszych ziemiach jaki uchował.
Myślę, że w odpowiedzi polski Sejm powinien uchwalić rezolucję, iż wypłacimy odszkodowaia ofiarom niemieckich nazistów i radzieckich komunistów, zaraz po tym, jak Amerykanie wypłacą odszkodowania ofiarom… rewolucji kulturalnej w Chinach…
Inna sprawa, że majątki zagrabione po wojnie przez PRL, należaloby zwrócić, lub przynajmniej wypłacić jakies symboliczne odszkodowania. Jednak, czy powinna to robić Polska? Nie wybraliśmy sobie tej władzy w demokratycznych wyborach, jak na przykład nasi zachodni sąsiedzi – Hitlera. Odpowiadać i płacić powinien Związek Radziecki, obecnie Rosja (pora jest dogodna, bo petrodolarami mogą tapetować ściany, jest co blokowac w zagraniczych bankach i funduszach, Amerykaie i Trybunaly chyba nie przestraszą się herbatki z polonem, dlaczego tylko Polskę „pałujecie”, „ar ju cziken”), oraz polscy komuniści (właściwie to odszkodowania powinni wypłacac sami Amerykanie – gdyby Roosvelt z Churchilem nie oddali nas Stalinowi… a Patton się nie guzdrał…), dlatego niech molestują Moskwę, polskich komunistów… i USA.
W imieniu polskich komunistów może płacić Polska, ale pod warunkiem, że na poczet odszkodowań prokuratura zajmie się wykrywaniem i konfiskatą ich majątku, dlaczego ja mam placić, chyba że to prawda, że było jakieś sb, ale nie było esbeków, szpicli też nie było; było jakieś pzpr, ale komunisty, to ani jednego, podobniez byli tu kiedyś jacyś naziści, może nawet niemieccy, ale obozy to były polskie… niech zatem Polska płaci… ktoś ma watpliwości?
(Gdyby minister Ćwiąkalski nie potrafił znaleźć ani jednego komunisty to niech się zwróci do doradcy premiera, gdyby doradca miał problemy z pamięcią, pomożemy: „pomożecie? – pomożemy”, i wskażemy: partie, stowarzyszenia, media, fabryki, wille.)
Swoją drogą, ciekawe, ta rezolucja, to podziękowanie za decyzję w sprawie tarczy, którą oni juz znają, a my jeszcze nie; a może to presja na Tuska, by szybciej działał, znany jest przeciez z pracowitości, zwykle do roboty rusza w długie „łykendy” i narodowe święta; a może to robota ruskich agentów wpływu, nacisnęli gdzie trzeba, po to, by ułatwić podjęcie decyzji „ich człowiekowi w Warszawie”, który teraz będzie mógł – tak po polsku – unieść się honorem i zerwać rozmowy, a „we se pipul” jeszcze temu przyklaśnie i poparcie skoczy do 102 procent (Rudy 102?), co – niemożliwe?, mozliwe, możliwe – jesli inne sloneczko dostalo kiedys w demokratycznych wyborach ponad 100, to i peruwiańskie może.
& Senior Almagro
Do you understand what ‘if’ means? Przeczytaj sobie uważnie jeszcze raz wypowiedź Spence.
Jeszcze jedno RE: idiotka
Niedopuszczalne łączenie kwestii rezolucji Kongresu USA z wypowiedzią szefowej policji z Cambridgeshire i podciąganie jednego i drugiego pod wspólny margines domniemanych anty-polskich uprzedzeń.
Taki tekst Rz powinna Panu odrzucić.
Szkoda, że felietonu nie zakończył Pan retorycznym pytaniem czy obecny rząd p.Tuska ma zamiar bronić dobrego imienia Polski na arenie międzynarodowej czy też zachowa się jak przysłowiowy struś? Gdzie jest ten wspaniały I-szy dyplomata – p.Sikorski, gdzie jest specjalista od „bydła” – p.Bartoszewski?
Prof. Nowak i Wolniewicz juz od kilku lat w TV Trwam informuja za Prof. Finkensteinem z USA jak to Swiatowy Kongres Zydow probuje od Polski wydoic pieniadze w kwocie 60 mld. dolarow.
Prof. Finkenstein w swojej ksiazce opisuje jak to adwokaci zydowscy z USA oblowili sie na takich roszczeniach z Niemiec i innych krajow. Ci prawowici wlasciciele zydowscy dostaja z tych pieniedzy „ochlapy” i czesto zyja w nedzy. Warto czasami ogladac TV Trwam aby dowiedziec sie prawdy o przekretach tego swiata.
Amerykanie i Anglicy powinni Polsce zaplacic, za to , ze oddali ja po 2-giej wojnie swiatowej w niewole Sowietom.
Niech wlasnie to reparacje zaltwia nam adwokaci zydowscy z USA.
Aha! ostatnio Prof. Finkensteina nie wpuszczono do Izraela i musial wracac do USA.
Pytam sie dlaczego – czyzby ta prawda tak bolala?
niech oddadzą za Jałtę, tyle ile na tym zarobili
nalezy tez wzisc pod uwage sklad us-kongresu, w ktoryn jest sporo senatorow pochodzenia zydowskiego i ich „partyjnych” kibicow…
niektorzy z nich deklarowali, ze ich pierwszym kongresowym zadaniem jest obrona interesow izraela (sic)…
a tu juz krok do polskich zaleglosci w oplacaniu sie „okradzionym przez polakow antysemitow i Polske jako wroga calosc”
tak trzymaj redaktorze… bo swoim trzymaniem trzymasz nas / wielu prz zyciu!
Alcy…
Napisz swoje tłumaczenie cytowanego tekstu bo nie wiem czego sie czepiasz. Chyba nadrozumiesz policyjny angielski
odnośnie cd -sprawa jeszcze starsza…i co? i pstro.
@ alcybiades
Jednak idiotka. I to do kwadratu. A jeśli taka wypowiedź towarzysza nie bulwersuje, to cóż… Trudno. Nic poradzić się na to nie da.
cd.
Myśl o odszkodowaniach dla Indian pojawiła się dyskusji blogowiczów o niedawnym artykule Danuty Frey na ten sam temat. Czyżby to było źródło zapożyczeń redaktora?
Panie Ziemkiewicz przestań Pan insynuować:
@ Jakaś idiotka z angielskiej policji obwieściła ostatnio światu, że Polacy, tak jak Kurdowie, noszą wszyscy noże w kieszeniach, bo należy to do ich kulturowego zwyczaju.
Nie prawda
To nie jakaś idiotka proszę Pana, tylko szefowa policji regionu Cambridgeshire Julia Spence, a oto, co powiedziała w oryginale:
Mrs Spence said: ‘We have had the Iraqi Kurds who carry knives and the Poles and the Lithuanians who carry knives. If it is normal to carry them where you come from, you need to educate them pretty quickly. We have done a lot of work to tell them not to, and we have seen it go down.’
W tym nie ma niczego bulwersującego. Może słabo Pan włada angielskim?
W Kanadzie jest bardzo proste prawo ktore eliminuje takie pozwy jak w Polsce – jezeli wlasciciel nie zaplaci podatku od nieruchomosci przez 3 lata to wszystko przechodzi na wlasnosc urzedu miasta gminy itp. mimo tego, ze ma sie akt wlasnosci – jest to bardzo proste rozwiazanie tylko zastosowac go w Polsce. Zaden sad Kanadyjski nie zwroci tak utraconego majatku.
panie Rafale z Indianami to pan przebil nawet samego Urbana-zal tych Indian tylko ze slabsi zawsze przegrywaja tak bylo zawsze.-ile razy my Polacy lezelismy na tarczy-zal myslec
TYLKO DLACZEGO PAN WSZYSTKICH ATAKUJE WCZORAJ POBIL PAN uKRAINCOW,dzis dostalo sie Ameryce acha zapomnialbym odwolal pan prezydenta Kaczynskiego .
A tak swoja droga to chcialbm sie dowiedziec jaka bedzie odpowiedz ambasadora amerykanskiego-bo ona bedzie-to nie prezydent Kaczynski ,ktoremu mozna naublizac/np.jak Walesa a prokuratura powie ze brak znamion przestepstwa/
A Polactwo tak chce! Tüsk ma poparcie 165% i cały czas rośnie!
Żaden król polski nie stał na szafocie,
a więc nam Francuz powie: buntowniki!
Żaden mnich polski nie bluźnił wszechcnocie,
więc nam heretyk powie: heretyki!
Żaden pług polski obcej nie pruł ziemi,
więc poczytani będziem jak złodzieje.
Żaden duch polski nie zerwał z swojemi,
A więc nas uczyć będą czym są dzieje?
Ale czas idzie – Szlachty-Chrystusowej,
Sumienia-głosu i wiedzy-bezmowej;
Ale czas idzie i prości się droga …
Strach tym – co dzisiaj bać się uczą Boga.
Cyprian Kamil Norwid
Równolegle z tą rezolucją Polski Sejm powinien ogłosić swoją a skierowaną do rządów Niemiec i Rosji,o odszkodowania za unicestwienie wielu milionów istnień ludzkich,za rannych,za zrujnowany kraj,za eksploatację złóż naturalnych,za 60 lat komuny,która jak wszyscy Wiemy nie rozpanoszyłaby się gdyby nie wojna.Bo jeśli tego nie zrobimy to wyjdzie na to,że My którzy zostaliśmy napadnięci i zrujnowani,a później pozostawieni czerwonemu niedźwiedziowi będziemy płacić za ich dokonania.Po prostu możemy płacić jeśli Nam zostanie wypłacone!Pozdrawiam.
Kochani!Zostawcie Indian amerykanskich w spokoju,a to ze Kongres dziala jak zydowskie lobby dyktuje to oczywiste,Niemcy przestaly placic teraz kolej na nas,a tak na marginesie jakim prawem Swiatowy Kongres Zydow domaga sie odszkodowan,ja moglbym zarzadac odszkodowania od Rosjan bo zniszczyli moj majatek a co wazniejsze wymordowali posrednio i bezposrednio nasze elity co widac w POlsce po dzien dzisiejszy brak prawdziwych politykow dbajacych o Kraj,Tusk mysli tylko jak zalapac sie na prezydenture ,Kaczynski tez sie nie wychyla,patrz sprawa mordu wolynskiego czy wizyta w Paryzu etc. Pozdrawiam.
Zgodnie z prawem międzynarodowym polski Parlament ma prawo zastosować retorsje – w tym wypadku podjąć uchwałę wzywającą władze USA do zwrotu zrabowanych ziem właścicielom oraz ich spadkobiercom, tzn. rdzennym Amerykanom.
I tyle.
Ale tratwę z importu (najlepiej z ChRL), bo jak im właściciele nie pozwolą ściąć drzew, to nawet tratwy nie będą mieli, Pozdrawiam.
PS. Sam na razie kombinuję jak tu odzyskać majątek ziemski (dworek za którego przodek spłacił kredyt z hipoteką w lipcu 1939! tj. na pięć lata przed terminem
) i „zakoszony” w 1945 r. przez własną ludową władzę
co olała hipoteki i całą resztę.
PS. II – jaki naród taki Kongres – a my może uchwalmy, że mają zwrócić ziemię rdzennym amerykanom!
Scyzoryk? Niekiedy czytam takie rzeczy to siekiera sama wyskakuje ze schowka w rece.
Panie Rafale!
A gdzie jest Polonia w USA?
A gdzie są polskie media, które powinny jak orkiestra symfoniczna za pomocą różnych instrumentów zagrać nasze melodie.
Kto ma za nami lobbować?
Dlaczego niektórych gotowych już publikacji nie tłumaczy się na angielski, niemiecki, francuski, hiszpański i nie rozgłasza sie chociażby ( a może przede wszystkim ) przez internet?
Dlaczego zamiast być aktywni w wyrażaniu swoich opinii i poglądów czekamy aż inni coś ” wystrzelą” głupiego na nasz temat i potem musimy się bronić czyli wychodzimy na ofiary.
Należy, tak jak to robią nasi wrogowie lub przeciwnicy, przejąć inicjatywę i dzień w dzień być aktywnym.
Jasne, to kosztuje.
Uważam, że dałoby się zorganizować fundusze.
Powołać fundację z uczciwymi ludzmi kierującymi ją.
Jestem na 100 % przekonana, że wielu Polaków w Polsce i mieszkających za granicą sponsorowałoby chętnie takie przedsięwzięcia.
Niestety, ja nie mieszkam w Polsce.
Inaczej napewno bym się włączyła.
Ale moge np. tłumaczyć bezpłatnie teksty na język niemiecki.
Również teksty napisane językiem niekoniecznie tzw. potocznym.
Gdyby ktoś coś wiedział na ten temat to prosze dać znać pod amable2007@web.de lub cyrenejczyk@interia.pl.
Pozdrawiam
Czy to nie sa aby elementy akcji upokarzania Polski na arenie miedzynarodowej, ktora to kampanie juz dawno oglosil pan Isreal Singer? Normalny rzad, dbajacy o interesy Polski, by sie tym szczekaniem nie przejmowal. Ewentualnie moglby probowac przykrocic oszczerstwa. Niestety dla naszych wladcow, dzialajacych w/g wskazowek z zewnatrz, bedzie to doskonaly pretekst zeby znowu dac d… Zgadzam sie z Wieskiem, PiS chcial robic normalna polityke zagranicza. Okazalo sie, ze bardzo nieudolnie (moze opor materii byl az tak wielki?). W kazdym razie wydawalo sie, ze intencje byly sluszne. W przypadku PO nie widac nawet odrobiny woli realizowania naszych interesow panstwowych.
Życie mnie nie rozpieszczało i raczej jestem odporny. Ale już raz za sprawą pewnego zarozumiałego amerykańca, a jeszcze bardziej naszego rządu czułem się poniżony. Przypomnę, że onego czasu jakiś amerykański adwokacina przed kamerami polskiej telewizji, na polskiej ziemi oświadczył był (cyt. z pamięci): „zaciągnę wierzgający i kwiczący polski rząd przed amerykański sąd w Pipidówatown… „. Na takie dictum każda, nawet najostrzejsza reakcja polskiej strony byłaby na miejscu. A co zrobił polski (?) rząd?
Zamiast delikatnie odpowiedzieć, że on i wszystkie amerykańskie sądy, łącznie z najwyższym mogą polski rząd pocałować w 4 litery, zrobił rzecz najgorszą z możliwych. Nie zareagował!
Rozzuchwaleni tym tchórzostwem polskich władz amerykańce w kilka lat póżniej ponawiają już w bezszczelny sposób swoje żądania i to ustami kongresu. Jak tym razem zareaguje polski (?) parlament? Czy znowu zostanę upokorzony. Przecież my Polacy uważamy się za naród dumny, w dumie niewiele ustępujący Serbom. A może będziemy walczyć o miano ” our brown boys in Warsaw”?
Panie Ziemkiewicz.Proponuję więcej czytać Pana kolegę Wildsteina(zwłaszcza jego ostatni artykuł w Rzepie).A jak chce Pan
wiedzieć gdzie jeszcze jest komuna ,to proponuję postudiować Panu wyroki w sprawach reprywatyzacyjnych, przeważnie WSA w Polsce.Dokonuje się tam karkołomnych łamańców prawnych ,aby uzasadnić konfiskatę mienia ,rzekomą reformą rolną.A może postudiuje Pan kiedy i gdzie można było dokonywać całkowitej konfiskaty mienia jaka odbyła się po wojnie na 10% ludności?I co z tego wyszło? Wszystko wróciło do punktu wyjścia ,a nawet jest większa kumulacja ziemi w rękach prywatnych.Z tego co czytam w Polsce jest obecnie tylko ok.100 tzw.latyfundystów, czyli mówiąc, może po Pańskiemu, obszarników.Życzę intensywnych studiów.
Jakub Pisze: 17/07/2008 o 20:48
To jest zasluga herr Tusk. Biedak zapomnial, ze tylko w Polsce moze sobie pozwolic na mowienie wszystkiego co slina przyniesie na jezyk, oczywiscie w ramach goracego wyznawania milosci blizniego, nastepnego dnia stwierdzic dokladnie cos przeciwnego a praktycznie wszystkie media stwierdza.. super, niczego innego nigdy nie mowil… innymi slowy w ciemny lod i moherowe berety, ktore mozna kopac sa tylko w Polsce.
Twoj link:
http://www.rp.pl/artykul/105482.html
„Amerykanie” zadaja spelnienia obietnic.
I w Izraelu powtorzylo sie dokladnie to samo, bardzo krotki i trafny komentarz:
http://wiadomosci.onet.pl/79950,13,komentarz.html
Ziemkiewicz ma racje, scyzoryk sie samemu otwiera w kieszeni. Ale te kozy wskakuja na milosc niosacego proroka.
Niemcow trafila szlag kiedy mieli docznienia z JK, ale na zadnymi Widocznymi Znakami czy innymi drobiazgami nikt nie wazyl sie do niego podejsc.. natomiast herr Tusk .. wszystko dozwolone, to jest przeciez nasz czlowiek. Nawet Putin to stwierdzil a Sikorski i Komorowski sa naszymi … Stanczykami.
W Wyborczej byl juz wczoraj oburzony komentarz o tej sprawie. Jak sie Ziemkiewiczowi raz uda nie wspomniec tej gazety, to z niej dla odmiany zciaga.
Artykul dobry, trafia w sedno. Pytanie jest takie, ktory z polskich politykow podziela zdanie w tej sprawie i zabiega o polski interes, a ktory zabiega tylko o swoj (jakkolwiek duzy by on nie byl).
Pozdrawiam z Kanady, Polonus.
Każdy przydomowy ogródek w USA jest nasiąknięty krwią indiańską.
Oczywiście, że ci amerykańscy „demokraci” to zbieranina emigrantów z całego świata.
W swojej masie przeważająco biednych i słabo wykształconych członków społeczeństw, z których pochodzili.
To zapewne tłumaczy dosyć niski poziom intelektualny przeciętnego Jankesa.
Ale żeby tak dać się skołować żydowskim adwokatom to aż się wierzyć nie chce.
Czcigodnego Pan Rafała stać jednak na większą przenikliwość, niż wypominanie Amerykanom czy Sarozy’emy mentalności Kalego. Nie można przecież nie zauważyć, że uchwała (apel) kongresu pojawiła się kilka dni po klęsce rozmów o „tarczy” obronnej. W zasadzie powinniśmy być wdzięczni Izbie Reprezentantów, bo – jak się wydaje – ona jedna powiedziała Polakom, o co w tym wszystkim chodzi. Od polskich „jelit” politycznych nie można było się niczego sensownego dowiedzieć. Kończyło się na ogół na tym, że poszło nam o baterię rakiet Patriot. Jedna bateria jest w stanie obronić co najwyżej Wąchock i to w czasie jednego ataku. Teraz już wiemy, o co chodziło… My wam ziemię pod silosy rakietowe, Wy trzymacie waszych Żydów za mordę, przynajmniej jeśli chodzi o zwrot mienia gmin.
Dało sie to zauważyć nawet w przecudnej manipulacji, jakiej dopuścił się tvn24. Zaraz po informacji o rezolucji amerykańskiego Kongresu pokazano rozczulający minireportażyk o torturowanym przez Amerykanów 15-letnim kanadyjskim talibie. Mądrym oczom – dość obrazu… Potem zaś już w „Faktach po faktach” można było zobaczyć krótką rozmowę Kamila Durczoka z b. ambasadorem Izraela w Polsce Weisem, który – o zgrozo – powtórzył prawie słowo w słowo – przynajmniej gdy chodzi o liczby – twierdzenia Stanisława Michalkiewicza, które ten ostatni wygłosił kilka lat temu na antenie Radia Maryja mówiąc o 65 mld dolarów, których domaga się od nas żydowska diaspora w zamian za… obojętność. Za tę wypowiedź czy felieton Michalkiewiczowi grożono procesami, prokuratorem i wyzywano od antysemitów…
Tak to właśnie było. I przecież Czcigodny Pan Rafał wie o tym. Dlaczego więc nie chce publicznego dyskursu nieco pogłębić?
Rafale ,zawsze się z Tobą na 200% zgadzam ale teraz pytam o czym Ty piszesz ??chodzi o reprywatyzację !!!.Dopóki nie oddamy prawowitym właścicielom ,dopóty nie bedzie tu sprawiedliwości ,o którą przecież tak walczysz ……
Święta racja. Po prostu.
Tylko, że nie cały Kongres lecz Komisja Spraw Zagranicznych.. sami mówią, że Żydzi ich namówili a oni są reprezentantami tego środowiska. Niech sobie nakazują… a Tusku ruki pa szwam.
Zmasowany atak na Polaków. Zapomniał Pan dodać, że Szwajcarzy w publicznej tv, a raczej podstawiony Niemiec, zażądał od Dawida Jackiewicza (! PiS) jako Polaka przeprosin za Holokaust.
To jest ordynarna propaganda mająca na celu nas oczernić, zdeklasować unisona na hurra i skłócić z USA.
Tarcza jest b.b.b.niewygodna dla niektórych.
9.11.07 RFN odmówiła dalszych reparacji i odszkodowań dla Izraela.
http://www.rp.pl/artykul/2,68140.html
http://www.focus.de/politik/deutschland/holocaust-entschaedigung_aid_140234.html
I względem polskich ofiar KZ Niemcy mówią NIE 20.12.07
http://www.naszdziennik.pl/index.php?typ=sw&dat=20071220&id=sw11.txt
Wszystko to co Niemcy zrobili światu jest konsekwentnie spychane na nas, na Polaków włącznie z odszkodowaniami. RFN nie wypłacił polskim Żydom ani centa za ich utracone mienie w Polsce. Dlaczego (restytucja z 1953)? Zimna wojna trwa nadal?
Polscy Żydzi nie są Żydami?
Ależ nie. Ale po co płacić, jak mamy Tuska? – mówią sobie Niemcy.
On sam (?) nagle przypomniał sobie o odszkodowaniach i zakrzyczał w USA 12.03.08 http://www.rp.pl/artykul/105482.html
No to niech płaci i niech poprosi do kasy kolegów z lewicy, którzy ten torcik pt. POLSKA podzielili przy okrągłym stole.
Niemcy, Żydzi mają silne lobby na całym świecie: USA, Anglia, Szwajcaria.
Szkoda, że nasi intelektualiści Polskę szkalowali i szkalują. Niestety zapominają, że i oni są Polakami. I nimi zawsze za granicą będą.
Wieslaw Gomolka opedzil wszelkie mozliwe roszczenia majatkowe obywateli USA suma 40mln USD. Choc sila nabywcza dolara w poczatkach lat 60-tych byla bez porownania wieksza niz dzis, i tak zrobil to tanio. Dlatego w sprawie zasad reprywatyzacji Polski nie mozna zaatakowac w amerykanskim sadzie. Dlatego tez mozemy spokojnie przyjac zasade 100% wartosci mienia, ale jedynie dla obywateli polskich na stale mieszkajacych w Polsce.
I Kongres moze nam naskoczyc…
Dodam, ze nie nawoluje do glosowania na PiS.
PiS nie sprawdzil sie, a problem jest, ze PiS tez nie zmienia sie – wiec beda robili ciagle te same bledy.
Moj problem: nie bede glosowal na PiS, ani na PO, a na lewo to nie moja religia.
A kto nas przekonywał, że tylko Zachód może zmeliorować polskie bagno?
jak zwykle celnie Panie Rafale…a przy okazji gratuluje swietnej ksiazki, ktora wlasnie powoli koncze czytac
komentarz ciekawy, ale robiacy z nas ofiary i Ofiary.
PiS probowal rwac sukno w strone Polski, ale nieudolnie. Wielu Polakom bylo wstyd i PiSu juz nie ma.
Jak jest PO, to ludziom juz nie jest wstyd, bo sie nie wychylamy.
Komentarz ciekawy, bo mowi, ze wychylac sie trzeba. Tylko trzeba wiedziec jak. Dlatego koalicja PO-PiS moze bylaby dobra. PO przed reporterami, a PiS za zamknietymi drzwiami.
Nic to ,kiedys sie nauczymy – politycy zarzadzac, a wyborcy wybierac politykow za rezultaty, a nie z gadanie/zachowanie.
Jest tak ja Pan Ziemkiewicz pisze, idąc dalej tym tokiem myślenia, kto teraz może oceniać innych i pouczać. Jaka nacja, jakie państwo. Wszyscy mają „coś” za paznokciami, więc gdzie jest „Ten” kto ma prawo do oceniania i pouczania innych…
Kraje bogate swoje bogactwo zawdzięczją grabieży innych krajów
i niewolnictwu,które w zakamuflowanej fomie ma miejsce i współcześnie.Jak widać od chwili objęcia władzy przez PO Polska
stała się krajem na tyle słabym,że antypolonizm coraz bardziej
nasila się.Wszyscy to widzą tylko nie Rząd.
Czytajcie „Czas wrzeszczących staruszków”. Jest tego warta.
Czy „Michnikowszczyzna” zostala prztlumaczona i wydana w wersji angielskiej ? Spotykam wielu obcokrajowcow, ludzi madrych i rzetelnych, ktory wiedza o tym kraju pochodzi ze zrodel circa about – srodowiska GW. Swiadczy to o tym, ze wypadaloby poinformowac Swiat o rzeczywistej historii tego kraju ostatnich 25 lat.
Zawsze Pana podziwiam, tym mrazem tylko za błyskotlwość, którą ma Pan wrodzoną. Co do terści mam trochę wątpliwości. Idąc Pana rozumowaniem trzeba by się cofnąć do wędrówki ludów i wygonić węgrów, estończyków i finów z Europy.
oczywiście miało być ” z Polską”. mea culpa…
Wreszcie udał sie panu artykuł bez „Wyborczej” i Michnika.
To mi sie podoba.
Pozdrawiam
Świat gra z polską w „dupaka”, do czego został zaproszony przez obecne władze. Jak narazie, zgodnie z zasadami zabawy, nadal Tusk nie potrafi ustalic kto go wali, więc uśmiechając się głupio, stoi wypięty dalej…
Trzeba wreszcie zrozumiec ze nie ma przyjaciol a wspolne interesy.
i szukac wspolnikow…
i zaden scyzoryk niech sie nie otwiera ale raczej zeszyt zeby spisac nauke i wykorzystac w przyszlosci.
szkoda ze nie ma Tych od ktorych dyplomacji i polityki sie moglibysmy uczyc
pozdrawiam
Tomasz.Jankowski
@unh.edu
Zawsze z przyjemnoscia czytam Pana Rafala i podziwiam za madrosc i odwage. Pozdrawiam, Maverick
Gdyby policzyć odszkodowania za niewolnictwo,Wietnam,Koreę,rabunkową eksploatacje złóż ropy,bogacenie sie w republikach bananowych Afryki,Ameryk ! A nawet zrzucanie stonki na Polskę ! Bankructwo murowane !
mi tez sie otwiera scyzoryk
no i jak tu zachowac rownowage?
pozdrawiam