W bieżącym roku ma zostać opracowana i przyjęta nowa strategia NATO. Dotąd nie została jeszcze zaktualizowana ta z okresu zimnej wojny. Plany militarnej obrony ciągle nie obejmują krajów nowo przyjętych. Podstawowym problemem sojuszu pozostaje decyzja: czy pozostaje on układem militarnym, czy przekształca się – czego zalążki widzimy dziś – w kolejną organizację międzynarodową, której sens istnienia roztapia się w powtarzaniu górnolotnych sloganów
Okazuje się, że i Polska ma swój wkład w projektowanie nowej strategii. Podczas pobytu sekretarza generalnego NATO w Polsce w minionym tygodniu została mu wręczona „Polska nowa koncepcja strategiczna NATO 2010″. Jest to dzieło opracowane przez Instytut Stosunków Międzynarodowych UW pod przewodnictwem prof. Romana Kuźniara. Profesor ten jest dziś głównym ekspertem polskiego MON.
Jak zwykle w Polsce Tuska nie wiemy, dlaczego jeden z instytutów uniwersyteckich nagle w imieniu Polski składa tak wiążący dokument. Jak zwykle rząd tłumaczyć może, że nie miał z tym nic wspólnego i nie wie, dlaczego tak się stało. Bardzo możliwe jednak, że dokument ten w NATO funkcjonował będzie jako stanowisko polskie. Czytamy tam: „(…) obecnie i w niedalekiej przyszłości groźba tradycyjnej agresji zbrojnej (…) jest znikoma”. Dalej jest o klimacie, ekologii i kulturze.
Prof. Kuźniara słyszałem kilka razy. Niedawno w telewizji zapewniał widzów, że przez co najmniej 20 lat będziemy zupełnie bezpieczni. Czy objawienie swoje uzyskał z boskiego czy innego źródła, nie wyjaśnił. Po agresji Rosji na Gruzję słyszałem w radiu wypowiedź rzecznika rządu rosyjskiego, a potem prof. Kuźniara. Albo na odwrót, bo nie pamiętam, które było które.
Nie bądźmy niesprawiedliwi, prof. Kuźniar dostrzega również niebezpieczeństwa dla NATO. Płyną one ze Stanów Zjednoczonych.
Nie jestem naiwny. Wiem, że postacie takie muszą istnieć również w wolnej Polsce. Czy jednak to one mają odgrywać główną rolę w kwestii naszego bezpieczeństwa?








Cytaty z prof. Kuźniara:
„Nasza polityka w ogóle i wobec Rosji w szczególności musi być bardziej przyzwoita i konsekwentna. ”
„Trzeba tam organizować konferencje, ogłaszać raporty, mieć szersze kontakty w tamtejszym establishmencie itp. Jeśli do atutu położenia i rosnącego potencjału dodamy aktywną i rozważną politykę – Waszyngton to doceni.”
„Zachowanie Obamy bardzo mnie cieszy. Myślę, że będzie zmuszało Europę do większej dojrzałości i stabilności. Przez ostatnich kilkanaście lat Polska biegała w krótkich porteczkach za Ameryką i teraz nagle będzie musiała wydorośleć. „
Łańcuch POkarmowy
TUSK>KLICH>KUŻNIAR>Anna Szymańska-Klich
A slyszeliscie, Rosja ma odpalic rakiety atomowe. Serio, broncie sie.
Ratuj sie kto moze!
Panie Redaktorze, ja po prostu przypomnialem wypowiedzi a wlasciwie katalog celow herr Tusk uzupelniony o bardzo konkretne kroki ktore podejmuje w celu zlikwidowania Polski.
Wyrazilem rowniez podziw dla jego konsekwencji w dazeniu do osiagnieca tego celu.
Dlatego nie rozumiem dlaczego moj komentarz zostal skasowany.
Niestety nie zrozobilem kopii.
Moze ma go pan jeszcze pod reka?
Z gory dziekuje.
P.S. Moze podsunie pan Ziemkiewiczowi, zeby cos na ten temat napisal?
Udowodni blyskawicznie, ze Kaczynskiego wina.
przeież wszyscy wiedzą że złom jakim jest f 16 zostal nam wciśnięty jak Herculesy to dwie zaawansowane w wieku konstrukcje ale polski lotnik poleci nawet na drzwiach od stodoły i to jest nasze bezpieczeństwo
@Andrzej.pl
„w Polsce ludzie o sklonnosciach internacjonalistycznych opracowuja strategie obronna” – bardzo trafnie. Strategie obronną niech opracowują nawet najskrajniejsi militaryści bo oni wierzą w to że wygrają. Ktoś kto nie wierzy w sens walki nigdy jej nie wygra. Ktoś kto od dziecka bawił się lalkami a nie pistoletem niech poszuka sobie innego pola do działalności – jestem pewien że pan Kuźniar w dziedzinie mody daleko może jeszcze zajść.
Mieszkam w USA,ogladajac wystepy Pana tzw.Prof.Kuzniara na temat instalacji
tarczy antyrakietowej w Polsce ,kiedy TV24 prawie na biezaco umozliwiala
mu straszenie Polactwa zainstalowaniem tarczy.Tarcza byla nie potrzebna
bo Iran mial miec rakiety i bron jadrowa za 20 lat ,oczywiscie bedzie to za 5 lat
jesli Izrael na to pozwoli .Jednak temu Panu chodzilo o to aby zablokowac na
drodze przelotowej miedzy Niemcami (Europa) a Rosja instalacje stale z USA.Czy ktos w Polsce zastanawia sie ze mieszczuch z Niemiec ,Belgii,Holandii
sypia spokojnie obok rakiet z glowicami jadrowymi nalezacymi do USA.Polska
nie zaslugiwala wg. Kuzniara nawet na rakiety typu tarcza ,bo wszelka obecnosc stalych instalacji USA mogla draznic Rosje ,przeciez Ta wg tego Pana
nie zagraza Polsce .Idac tym tropem armia juz prawie nie istnieje ma byc gwardia do walki z powodzia.Tak jak autor artykulu jak to jest ze ta osoba
stala sie doradca ministra obrony i firmowac Polskie stanowisko wzgledem
NATO.
re: Fritz..sensacyjna wiadomosc..sprawdz na prnewswire.com..zaczyna sie!Beda regulowac AIPAC jako „Foreing Agent of the Isreli Goverment”…waw!! z pelnymi legalnymi konsekwencjami z tego wynikajacymi..Ukrywaja ta wiadomosc na wszystkich kontrolowanych przez nich mediach…Dla tych ktorzy wiedza czym jest i jaka jest funkcja AIPAC w USA to „BOMBSHELL” !!!pozdrowienia.Wpadnij na WEISSA ,VICTOR1 sie odkryl..sle pozdrowienia z Israela
@R.H
i właśnie część z tych Migów trafiła potem do nas
Niemcy latają na Tornado obecnie.
To jest świat Kafki. W dominującym nurcie środowisk akademickich zalęgły się wszystkie upiory PRLowskiego prania mózgów. Tę bolszewicki smród ideologiczny wyziewa z każdej wypowiedzi co zacniejszych choć nie zawsze znanych szerzej przedstawicieli. Ten swoisty klimat roztacza GW, Polityka i inne media uchodzących z niewiadomych powodów za inteligenckie. Można zastanawiać się tylko kto kogo indoktrynuje. Bezmyślne powtarzanie przez profesorów najbardziej ewidentnych bredni GW chyba rozstrzyga tę kwestię.
Ukłony,
„POLSKOŚC TO NIENORMALNOŚĆ” słowa p. tuska na kongresie Kaszubów ,więc robi wszystko aby „nienormalność” zlikwidować.
„R.H.”, jako archaiczny patriota jest pan zwolennikiem latania po polsku czyli na drzwiach od stodoły.
Gdybyście panowie „R.H.”, „Em&Grant” i podobni umieli czytać, czytali a nie tylko polegali na tym co przyjaciółki żon gadają w maglu o aeroplanach to wiedzielibyście w ilu to państwach F16 są skutecznymi instrumentami bezpieczeństwa narodowego.
Z ubolewaniem trzeba stwierdzić, że na tych maszynach potrafią latać, bez kłopotów, piloci w wielu krajach tzw. Trzeciego Świata.
Udział tych samolotów w bieżących konfliktach, jak w Zatoce Perskiej, jest ogólnie znany ale co to dla was!
A no poszeptajta sobie w gronie żon i babć – o zniewolonym, polskim lotnicwie.
Jednak Rosja prowadzi doskonala polityke propagandowa i ma wielu wykonawcow. Czyzby p. Kuzmiar byl przedstawicielem tej pro rosyjskiej opcji . Od kiedy to w Polsce ludzie o sklonnosciach internacjonalistycznych opracowuja strategie obronna. Tylko za rzadow p. Tuska.
stanko z W. napisał: 18 marca 2010 at 11:20
no, ale jedną rakietę Patriot już mamy – to samonaprowadzający się kandydat na prezydenta RP – Ludwik Dorn.
*** Bingo! Z cala pewnoscia trafi Tusk i PO. Dokladnie na ten cel sie naprowadza ale zeby.. wyladowac.
Przeciez wszystkie jego wystapienia polityczne teraz maja wspolna ceche: oby PO i Tusk nie zaszkodzic.
R.H. napisał: 18 marca 2010 at 13:20
@ Em&Grant z 12.38
Pełna zgoda w sprawie F-16. Jako były pilot aeroklubu krakowskiego mający kontakty z kolegami którzy przeszli do wojska, byłem, widziałem i rozmawiałem z pilotami w Krzesinach, którzy wszyscy , bez wyjątku, negatywnie ocenili przydatność tych samolotów w naszych warunkach.
….Zupełnym skandalem jest także fakt że nie ma kto na nich latać(kłopoty zdrowotne, psychiczne) , brak nowych adeptów, a także koszmarne koszty eksploatacyjne i etatowe obsługi.
*** To swiadczy katastrofalnie zle o warunkach w jakich trenuja i zyja piloci. To nie jest wina maszyn. Jakby nie bylo w sluzbie jest jeszcze, o ile pamietam, okolo 4000 maszyn, okolo 2000 w USA i rowniez w Izraelu.
Mozliwe jest rowniez, ze piloci nie sa wstanie przestawic sie na nowy sprzet. Lata kiepskiego treniningu (nie ich wina) z powodu oszczednosci zrobily swoje. Kiedys pisano o stosunkowo niskich pensjach jakie dostaja i o bardzo wysokich, gdyby gdzie indziej pracowali.
…Zupełnie inaczej a sensownie postąpili kiedyś Niemcy przejmując z byłej NRD samoloty rosyjskie
znakomite Migi i SU – zmieniając tylko awionikę na kompatybilną z normami NATO.
*** O ile pamietam Migi od Niemiec kupila Polska za symbolicznego euro.
ALE WYCHWALANI powyzej Niemcy – wszystkie MIG-i po NRD oddali Polsce, a Su — zlomowali! I lataja na e-Fach. Czyzby DEZINFORMACJA, czy tylko ignorancja?
Dzień dobry,
Wpis p. Arta z godz. 9:15 wygląda na dosłowny cytat z propagandy PRL-u;
1. Działacze „S” i opozycji odstali już przed sądami, przed 89-tym. Czy chodzi o wznowienie tamtych procesów ?
2. W PRL-u strategiczne uzbrojenie mieliśmy z ZSRR i zwykle o jedną klasę niżej od ich własnego w bazach na terenie naszego kraju. ZSRR na pewno nie chciał ryzykować ewentualności użycia go przeciwko sobie samemu.
3. Była wtedy strategia obronna, ale obrony ZSRR. W razie ataku z Zachodu rakiety dalekiego zasięgu miały być zbijane nad Polską. W tej sytuacji nasze granice rzeczywiście nie były szczególnie zagrożone, zagrożone było całe nasze terytorium.
4. Ani wtedy nas nie bał się świat, ani my teraz nie boimy się świata. Jak wtedy tak i teraz musimy się liczyć z zagrożeniem ze strony niektórych krajów.
5. Nasz przemysł wojenny (nie obronny !) miał wtedy rynki zbytu z dwóch powodów: dużego zagrożenia konfliktem globalnym oraz nie uczestniczenia w embargach wobec krajów skonfliktowanych zewnętrzne lub wewnętrznie. Dziś jednak marzyć o takich okazjach raczej nie wypada.
6. Akurat jutro miną 52 lata, kiedy Gomułka w słynnym przemówieniu aspirowaną wolność nazwał „tak zwaną wolnością”. To podtrzymuje moje wspomniane na wstępie wrażenie, że p. Art zacytował propagandę PRL-u.
Pozdrawiam
@ Em&Grant z 12.38
Pełna zgoda w sprawie F-16. Jako były pilot aeroklubu krakowskiego mający kontakty z kolegami którzy przeszli do wojska, byłem, widziałem i rozmawiałem z pilotami w Krzesinach, którzy wszyscy , bez wyjątku, negatywnie ocenili przydatność tych samolotów w naszych warunkach. Zupełnym skandalem jest także fakt że nie ma kto na nich latać(kłopoty zdrowotne, psychiczne) , brak nowych adeptów, a także koszmarne koszty eksploatacyjne i etatowe obsługi. Zupełnie inaczej a sensownie postąpili kiedyś Niemcy przejmując z byłej NRD samoloty rosyjskie
znakomite Migi i SU – zmieniając tylko awionikę na kompatybilną z normami NATO.
Podzielam pana zadziwienie tej sympatii Kwaśniewskiego
do tego samolotu.
ciekawski napisał: 18 marca 2010 at 12:10
Pani Wildstein proponuje żeby zainteresował się pan Instytutem Studiów Strategicznych z Krakowa i powiązaniami między MON a ta instytucją czyli o małżeństwie Klichów
*** A jeszcze bardziej ciekawe jest sprawdzenie, jak znane niemieckie i te nacjonalistyczne fundacje sponsoruja instycik Klichow.
Niemieckie fundacje sa wspomagane przez panstwo Niemcy.
I w ten sposob kolo sie zamyka.
Praktycznie wszystkie instytuty naukowo-doradczo-strategiczno cos tam wspolpracujace z rzadem Tusk sa ten czy inny sposob „sponsorowane” przez niemieckie fundacje, a wiec przez Niemcy.
Czyje interesy reprezentuja jest jasne.
Jedno jest pewne, z cala pewnoscia nie Polski.
adthelad napisał: 18 marca 2010 at 10:00
Dzieki, pozdrawiam
@Wlod
Otoz to: cala nadzieja w blokowiskach. Tak myslano i w CCCP, a w spusciznie sa niezawodne blokowiska.
NATO jest zas do tego, aby pod pozorem zacnych checi obrony panstwa napchac sobie kieszenie za pomoca skolowanego podatnika.
Moze pan Wildstein napisze kiedys (moze juz, juz wkrotce, zanim wymra pokolenia) kto i ile zarobil na grandzie z samolotami F-16, nadajacymi sie jedynie do latania (a w zadnym wypadku do dzialan obronnych), tworzacymi (wg slow jakiegos generala) „najdrozszy aeroklub swiata”?
Moze ktos podrapie sie w glowe i wyjasni jak to sie stalo, ze pogonil za NATO tak jeszcze niedawno goracy komunista Kwasniewski?
Na razie mamy domniemane „known secrets”, podejrzenie mocnej chciwosci tych kochajacyhc ojczyzne. Blokowiska zachowaly sie o ilez porzadniej.
nie rozumiem, to źle że takie coś zostało opracowane? to źle ze ktoś o tym myśli, pracuje, rozwija myśl?? poza tym gdzie jest powiedziane ze to stanowisko Pl rządu, no gdzie? skąd ten pomysł i te domysły? czytając pańskie artykuły dochodzę do przekonania że do każdego siada pan z myślą”kogo teraz skrytykować i za co?”
Żenujące!
Stanowisko żony Klicha wyznacznikiem polskiej polityki obronnej!
Moskwa zawsze potrafiła kupować polityków, ale nie oszukujmy się taki Tusk czy Pawlak ile mogą kosztować? Kanclerz Niemiec sprzedał się za posadkę. Może czas zacząć kupować rosyjskich polityków? Ile może kosztować Putin? A w promocji? Sarkozy pewnie zapytał ale nie powie bo go ktoś przelicytuje. Ten sposób uprawiania polityki zastąpi konflikty zbrojne w wielu przypadkach, ale ich nie wyeliminuje. Francja, Wielka Brytania czy Stany wojny się nie boją bo mają nuklearne arsenały a na czym opiera swój optymizm Polska? Skoro Rosja jest taka pokojowo nastawiona to dlaczego wydaje tak ogromne kwoty na zbrojenia? Jak to dobrze że Tusk już długo nie porządzi.
Drodzy Wszyscy zapisani powyżej,
Tak się składa, że Ja dużo miałem okazję Prof. Kuźniara czytać i słuchać.
Muszę więc powiedzieć, że z przejrzenia waszych komentarzy wynika mi, że nie znalazłaby się tu jedna, powtarzam – jedna osoba, która ma jakiekolwiek pojęcie co ten człowiek mówi i pisze. Ale oczywiście zdanie macie wszyscy (dziecinnie skrajne).
Szczególnie jednak dziwię się Red. Wildsteinowi. Ja wielokrotnie słyszałem z Pana strony słowa oburzenia, ba, popierałem je, gdy zarzucano Panu lub innym publicystom Rzepy bezkrytyczne poparcie dla PiS. Ludzie którzy stawiali zarzuty najczęściej przeczytali powoływali sie na wyrwany z kontekstu, pojedynczy fragment tekstu. Tak też Pan teraz przyznaje się, że słyszał Pan Profesora (pewno wycinki z tvn24) kilka razy i to już Panu wystarcza by wiedzieć czyją stronę reprezentuje.
Żal czytać.
Czy paranoja jest uleczalna?..
Ci co sprzedadzą nas w odpowiednim miejscu i czasie
@ Indris
Znacznie lepszy jest prof. Kuźniar niż proamerykańscy lizusi, którzy 7 lat temu
wpakowali Polskę w iracka awanturę”
A to niby jesteśmy w NATO ( zobowiązania z tego wynikające) czy nie?
Jesteśmy póki co w NATO.
@ Bacz
Jakie przychylne narody Abchazji i Osetii?
Po prostu zrusyfikowane i podporządkowane, a to jest duża róznica. Wojna totalna nie – to prawda, strefy wpływów tak.
Pani Wildstein proponuje żeby zainteresował się pan Instytutem Studiów Strategicznych z Krakowa i powiązaniami między MON a ta instytucją czyli o małżeństwie Klichów. Dwa niech pan się zainteresuje przepływami finansowymi między MON ISS z niedawno zlikwidowanym miesięcznikiem Armia. Miesięcznik ten był tuba propagandową MON, a swego czasu redaktorem naczelnym był pan Michał Buslik. Osoba którą śmiało można nazwać agentem wpływu Federacji Rosyjskiej. Panem tym raczej powinien zająć się kontrwywiad wojskowy, niestety MON zamiast interweniować postanowił sponsorować to pisemko. Może redakcja wyjaśni te powiązania i przepływy finansowe?
Nich sie Pan nie dziwi, że potem taki prof. Kuźniar z Instytutu Stosunków Międzynarodowych ?UW gdzie pełno zasłużonych i sprawdzonych towarzyszy wygłasza takie tezy.
Powszechny dostąp do broni jest pewnym rozwiązaniem, jeśli chodzi o obronność Polski.
Nakłady na armią należy zwiększać, armia Polska na stopie pokojowej powinna liczyć 300 000 żołnierzy.
A ten profesor to żenujący gościu jeśli chodzi o obronność.
@Jerzy S
Nie ma powodow do niepokoju, jest to bowiem nowoczesna armia zrzeszona w NATO, ktora trzyma sie kupy. Tak tez sie kupy trzyma i cale NATO.
no, ale jedną rakietę Patriot już mamy – to samonaprowadzający się kandydat na prezydenta RP – Ludwik Dorn.
Na pewno nie ktokolwiek z Platformy Obywatelskiej…!!!8/
@abc 8 marca 2010 at 03:56
Zadaje Pan niestosowne pytania. Gdyby regularnie czytywał Pan teksty red. Wildsteina, to wiedziałby, że jeśli chodzi chodzi o politykę, to Pan Redaktor zna się na wszystkich jej dziedzinach i aspektach. Po prostu taki posiada dar. A to, że nie opracował do tej pory własnej wersji strategii obronnej Polski wynika wyłącznie z braku czasu. Bieżąca dramatyczna sytuacja polityczna zmusza go do pisania niemal co dzień komentarza politycznego. Do tego jeszcze dochodzi przygotowywanie cotygodniowego autorskiego programu dla TVP. Na opracowanie strategii obronnej czasu po prostu nie starcza. Ale może Pan być pewien, że jak wróci IV Rzeczypospolita i sytuacja polityczna w kraju znów będzie normalna, to i właściwa strategia obronna się pojawi. A problem rzeczywiście jest poważny. Stany Zjednoczone przedkładają interes własny nad interes Polski i próbuja dogadać się z Rosją, zamiast ostro przywołać ją do porządku, Neimcy podstępnie nas depolonizują i przygotowują się do zajęcia naszych Ziem Odzyskanych, na pomoc zbrojną Wielkiej Brytanii i Francji nie mamy oczywiście co liczyć. Pozostaje więc chyba tylko wystąpić z NATO, odbudować półmilionową armię poborowych, rozdać broń wszystkim obywatelom powyżej 16 roku życia i wtedy nawet Rosja w koalicji z Białorusią nie odważy się nas zaatakować! Agresorowi damy zbrojny odpór nie tylko z okopów, ale i z każdego z tysięcy okien naszych betonowych blokowisk.
P.S. Dopiero Basileus (17 marca 2010 at 21:43) uśmiadomił mi genialność pomysłu byłych komunistycznych władz Polski. Zamiast wydawać olbrzymie pieniądze na budowę łatwych do zidentyfikowania betonowych fortyfikacji, nakazały budowanie fortyfikacji doskonale zamaskowanych pod postacią betonowych bloków mieszkalnych! W ten sposób za jedne pieniądze mamy i mieszkania, i fortyfikacje. Teraz nie mogę odżałować, że wyprowadziłem się z betonowego bloku.
Szanowny Panie Redaktorze !
Nie pozostaje nic innego jak tylko zgodzić się z tezami pańskiego artykułu „od a do z” jak to się kolokwialnie mawia. Pozwolę sobie dorzucić swoje „trzy grosze”
Kompletne zlekceważenie przez „tuskową” ekipę kwestii bezpieczeństwa jest niestety logiczną konsekwencją całej tzw „polityki zagranicznej”,a w zasadzie jej braku. Bo jasnym jest, że żaden wierny wasal nie uprawia swojej polityki, czyni to za niego suweren. Jak na dłoni widać, że Tusk, Sikorski i „cała reszta” w zamian za eliminację Polski z z europejskiej polityki, zgodę na jej ekonomiczną eksploatację oraz ochronę interesów Moskwy i Berlina w III RP, pozyskali jakże cenne dla nich wsparcie wsparcie w polityce wewnętrznej. Przecież „potrójne” wybory za pasem. Medal dla Tuska, zaproszenie Go do Katynia połączone z próbą zdyskredytowania Prezydenta to ewidentne, przedwyborcze „pompowanie” Donalda i PO. A to dopiero początek!
Ale na takie łaski opiekunów i protektorów naszych obecna koalicja zasłużyć musiała. I zasłużyła! Nikt już nie pamięta jak to moskiewska prasa pisała o premierze „nasz człowiek w Warszawie”. Storpedowanie planów budowy tarczy antyrakietowej, zdemolowanie stosunków bilateralnych z USA, rozbicie frontu odmowy państw bałtyckich wobec wiadomej rury, plany zniszczenia IPN / co chroni sieć niemieckich i rosyjskich agentów wpływu w Polsce/ sławetny kontrakt gazowy to tylko pierwsze, ” z brzegu” przykłady. A wszystkie te działania to jest realizacja niemieckiej i rosyjskiej racji stanu, dodatkowo jeszcze godzące w fundamentalne interesy Polski. Ale czego to się nie robi dla zachowania monopolu władzy, tu w kraju. W tym kontekście absencja R. Sikorskiego w Kordobie, czy opisywana przez Pana oczywista zdrada naszych interesów w zakresie bezpieczeństwa to nic innego jak realizacja opisanego wyżej scenariusza. Polska powiatem Europy, jak to określił jeden z prominentnych przedstawicieli PO i to „spostrzeżenie” polityka platformy zasadniczo określa polską suwerenność w rozumieniu „tuskowych” elit, samego Donalda nie wyłączając.
„Patriotyzm” naszych „rządzących” elit jest dokładnie tego samego rodzaju, jaki prezentowali członkowie SDKPiL i KPP z Różą Luksemburg na czele.
pozdrawiam!
centurion
Pyta Pan kto zajmie się naszym bezpieczństwem? Odpowiedż jest prosta, nasi niezawodni przyjaciele Niemcy i Rosjanie, czego już doświadczyliśmy wielokrotnie.
Wstępem jest gazociąg północny.
@autor
Co do oceny Kuźniara i całej sytuacji ma Pan rację, jednak nie jest prawdą, że strategia NATO nie była aktualizowana od czasów zimnej wojny. Była aktualizowana w 1999 (Czyli dawno, bo przed 11/09 i Afganistanem)
http://www.nato.int/cps/en/natolive/official_texts_27433.htm
@rezerwista
Francja wróciła do struktur wojskowych częściowo w 1995 a w zupełności w 2009
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,4090430,00.html
Niewykluczone ze mamy do czynienia z tzw.śpiochem,ktorego wrogie panstwo wykorzystuje w odpowiednim momencie.A jest to możliwe gdyz nasz kontrwywiad ma szczrgolne ,,trudnosci,,z wylapywaniem rosyjskich szpiegow.
We wtorek oglądałem program red.Wildsteina w TVP, występował w nim niejaki redaktor nomen omen Wrona . Po jego wypowiedzi nasunęło mi się, że trzeba by wysłać prem. Pawlaka do Moskwy, żeby na takiej zasadzie jak kontrakt gazowy zawarł kontrakt na dostawę papieru gazetowego i takiego do drukarek.
Po co? Ano, żeby drukowane w gazecie red. Wrony treści były zgodne z materiałem na którym są drukowane, ta sama zasada powinna dotyczyć tresci publikowanych przez rząd PO. Myślę, że Putin zgodzi się nie podnosić ceny a będzie w przyszłści przysyłał papier ze znakami wodnymi przedstawiającymi orzełka z dwoma głowami.
Prof. Kuźniar jest przynajniej czytelny – jego trwała niechęć do USA jest zapewne związana z innymi równie trwałymi sympatiami. Gorzej niestety jest w przypadku szefa MSZ – Sikorskiego. Tutaj mamy dość nieprzejrzystą sytuację w stylu „co innego widzisz, co innego słyszysz”.
Na czele Departamentu Bezpieczeństwa MSZ stoi p. Kobieracki, absolwent uczelni moskiewskiej MGiMO, podobno wnuk samego Bieruta. Tak więc ciągłość jest zachowana, Towarzysze!
Prof. Kuźniar ma rację i Rosjanie broniąc przychylne sobie narody Abchazji i Osetii Płd. przed agresją Gruzji też mieli rację. Wojen takich totalnych jak I i II już nie będzie. Pisałem o tym, klikaj szary Bacz
fritz – to nie na temat – ale musze ci zwrócic uwage na ostani wpis pod dyskują pod artykułem ‘Żyd z innej stodoły’. Nie zdawałem sobie z sprawy, że to nie ty tylko ktos inny się pod twój avatar sie wpisał. Bardzo mi się podobaja twoje wpisy i nie chciałbym bys pomyślął że to ja to zrobiłem. Pozdrawiam i przepraszam za wpis nie na temat ale musiałem ci zwrócic na to uwagę. Pozdrawiam,
Adam Kosterski
A co sie dziwicie jak Drzewiecki w USA na polu golfowym szydzi z POLSKI. Oni polskę mają gdzieś liczy się własna kasa i ogłupianie ludzi tzw. celebrytami medialnymi którzy sami nie wiedzą jak żyją.
SZANOWNY PANIE ABC
Sprawność organizacyjną Polskiego Wojska miałem okazję zaobsewować
na przykładzie warszawskiego garnizonu, podczas uroczystości 3-go Maja
przed Placem Zamkowym.
Otóż moja dziewięcioletnia wnuczka nie mogła się nadziwić, że nie znalazł się
żaden żołnerz z wiadrem łopatą i miotłą, który uprzatnąłby końskie kupy.
Kawaleria stała ponad godzinę i żaden z garnizonowych trepów nazorujących
przebieg uroczystości nie wykazał się operacyjnym myśleniem i nie posłał żołnierza do któregoś z pobliskich kościołów, aby pożyczył od kościelnego niezbędnych narzędzi.
Kawaleria ruszyła, kupy pozostały.
Korpus dyplomatyczny drobił krok między kupami.
Pan Marszałek Komorowski, predentent na Prezydenta R.P. podciągał do góry
nogawki.
Czy Pan, Panie abc wierzy w to, że ta ARMIA jest zdolna do obrony Panstwa?
Temat jest bardzo poważny. W program TV zaczął Pan małą „inscenizacją”, to było niezłe choć nieco sztucznie wyszło. Niestety obawiam się że taki news może kiedyś pojawić się w TV nie jako „inscenizacja”. Obecnie polskie lotnictwo patroluje terytorium Litwy (Litwa nie ma swoich samolotów myśliwskich). Przestrzeń powietrzna Litwy była kilkukrotnie naruszana przez samoloty rosyjskie. Epizody te były wyjaśnione przez dyplomatów i zapomniane przez środki masowego przekazu. Co będzie jeśli Białoruś (pod patronatem mocarstwa atomowego oczywiście) wejdzie w regionalny konflikt z Litwą? Jaka będzie reakcja Polski której samoloty latają nad Litwą? Czy Rosja wystąpi w „obronie” Rosjan mieszkających na Litwie? Czy Rosja zniszczy prewencyjnie pasy startowe na polskich lotniskach z których startują samoloty patrolujące przestrzeń powietrzną Litwy? Jak zareaguje Kreml jeśli w mikro konflikcie zginą rosyjscy żołnierze? Niech mi nikt nie opowiada że nie ma zagrożenia militarnego. Sąsiadujemy z państwami w których rządzą dyktatury a większość naszego wojska to kadra oficerska. Większość konfliktów narasta po cichu bo społeczeństwo nie jest rzetelnie informowane. Mam wątpliwości czy jeśli w konflikt regionalny w Polsce nie będą chciały angażować się Niemcy to to prasa związana z kapitałem niemieckim rzetelnie poinformuje nas o zagrożeniach? Ile może kosztować kupienie propagandowego artykułu w polskiej prasie przez służby specjalne dyktatur zza granicy? Tylko zdrowa demokracja, wolna prasa i nowoczesne wojsko daje gwarancje że wrogie państwo nie będzie chciało ponosić dużych kosztów podczas przedłużającego się konfliktu zbrojnego. A jeśli nie będzie demokracji, wolności i wojska to będziemy łatwym kąskiem.
kaem napisał: 18 marca 2010 at 00:32
Masz racje: podstawowe trzymiesieczne przeszkolenie wojskowe powinno byc obliagatoryczne. Dla kazdego.
Co ciekawsze, chlopaki jak troche podrosna, sa okolo 40 to marza o zrobieniu takiego kursu z treningiem przyzcia.
Kurs trwa tydziec, kosztuje 10’000$ i jest niczym w porownaniu z tym, czego moga sie nauczyc za darmo w porownaniu z 3 miesiecznym szkoleniem.
Co do gwardii narodowej, ma powstac. Ale ma spelniac funkcje przechowalni dla oficerow tlustych a przepitych z likwidowanego wojska polskiego.
Pan Kużniar projektuje dla NATO dokumenty o naszej strategii, Palikot walczy o przyjazne nam przepisy, premier czyści rząd z „hazardzistów”, Pitera walczy z korupcją, ABW łapie „szpiega”-sąd uniewinnia i nie ma go kto przeprosić, po kraju wędruje „puma” i pewnie ona zjadła szyfranta Zielonkę, dwieście metrów od komendy kradną akta Olewnika, Zbycho z Mirem pobierają wynagrodzenie mimo nieobecności w pracy, esbeki nie chcą pojąć że tracą przywileje emerytalne, myśliwi z polowania Ziobrę i Kamińskiego- co raz strzelają sobie w stopę, „nieumoczony” czyli nieznany nowy prok.generalny budzi strach , niektórzy awansują do „krajówki” gdzie bryluje także ten od sprawy pana Kluski …………itd itp.
Czy to nasz kraj ?
@rezerwista
„Nasza obecna sytuacja obronna jest w opłakanym stanie.Chyba tylko straż miejska będzie nas bronić?…” A kto na was napadnie? Nawet Rosjanie wojska wycofali, a wcale nie musieli. Moze zatem Bialorus oglosi zaciag, moze Ukraina warknie, abyscie w portki choc narobili razem ze swoim NATO?
@p.Wildstein
„Plany militarnej obrony ciągle nie obejmują krajów nowo przyjętych. ” No to po co Polska weszla do NATO? Zapewnia pan przy tym, ze do naiwnych nie nalezy – moze jest pan gorzej niz naiwny?
w związku z powyższym tekstem proponuję postawić wszystkich przywódców „Solidarności” i opozycji sprzed 1989 r. przed sąd za zdradę i osłabienie militarne państwa. W czasach PRL byliśmy jedną z najpotężniejszych armii na świecie, z nowoczesnym uzbrojeniem i z opracowaną strategią obronną. Brak zagrożeń na wszystkich naszych granicach. To nas się bał świat, nie my jego. Przemysł obronny miał rynki zbytu i tworzył coraz nowsze technologie. To wszystko zostało sprzedane za to co niektórzy nazwali „wolnością”.
Z tego co wiem panie redaktorze do obalenia PRL pan się przykłada czyli po części sytuacja obronna Polski obecna jest też pana dziełem.