Czy Kościół katolicki zbyt mocno zaangażował się w kampanię prezydencką?

Polemika

Maria Szyszkowska: Mam zastrzeżenia do wszystkich partii politycznych, które po cichu zabiegają o poparcie Kościoła, choć oficjalnie tego nie mówią, wprowadzając wyborców w błąd

Przeczytaj cały artykuł na rp.pl

Tomasz P. Terlikowski: Głos Kościoła powinien być wyraźny. Nie dlatego, że Kościół popiera jakąś partię, ale dlatego, że broni wartości, którym sprzeciwia się (lub nie) któryś z kandydatów…

Przeczytaj cały artykuł na rp.pl

bp Tadeusz Pieronek: Cała propaganda Radia Maryja popierała jednego z kandydatów. Nie przebierano w słowach. To skandal…

Przeczytaj całą rozmowę na rp.pl

  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop

Tagi: , , , ,

(197) Komentarzy do “Czy Kościół katolicki zbyt mocno zaangażował się w kampanię prezydencką?”

    -
  1. smutny pisze:

    @ neroneq napisał:
    10/07/2010 at 17:03

    „Pani Profesor zapomiala, ze to właśnie dzięki Kościołowi many teraz wolne państwo Polskie. Przez ponad tysiac lat swojej dzialalnosci na naszych terenach to wlasnie Kosciol walczy o wolnosc i nigdy nie stanol przeciw Polsce i polakom.”

    -Moze tak kilka nazwisk biskopow zdrajcow,ktorzy pracowali z najezdzcami? Prosze bardzo! W.Lubienski-arcybiskup,prymas polski-1757/1764. K.I.Soltyk-biskup i senator-1749/1759.A.S.Grabowski-biskup-1733/1766.J.Kossakowski-biskup,senator.W.Skarszewski-biskup,arcybiskup,prymas.A.O.Okecki-biskup,senator.
    S.Maciejowski-biskup,senator.M.Drzewiecki-biskup,prymas,senator. Itd.itd.
    Prosze poczytac sobie historie kk.w polsce. Moze oczy sie otworza.

    Dobre 0

  2. smutny pisze:

    @neroneq napisał:
    10/07/2010 at 17:03
    Kolejny przyklad ” walki kk” o Wolnosc ” Polski
    „Zaskoczony uchwaleniem dnia 3 maja 1791 roku konstytucji, nuncjusz papieski, Saluzzo, natychmiast donosił do Rzymu, że ustawa majowa była zamachem stanu dokonanym przy udziale aprobującego tłumu, a więc miała pozór rewolucji.

    Nazywał też H.Kołłątaja, St.Staszica i Scypiona Piattolego (osobisty sekretarz króla) „jakobinami i złymi duchami króla.” Kuria rzymska i polski kler obawiali się, że Polacy nie poprzestaną na Konstytucji, lecz pójdą dalej – wzorem rewolucji francuskiej – pozbawią wszelkich funkcji państwowych, zlikwidują przywileje kleru, położą rękę na jego majątku, a księży przeniosą na państwowe pensje.

    Katarzyna II zareagowała na Konstytucję, wspierając polskich przeciwników reform, magnatów (ultrakatolicki beton) i dostojników kościelnych, którzy 27 kwietnia 1792 roku zebrali się w Petersburgu (!) i ogłosili manifest unieważniający Konstytucję 3go maja oraz wzywający Rosję do zbrojnej interwencji w Polsce. W celu zatajenia faktu, że spisek zawiązano w Petersburgu manifest opatrzono datą 14 maja i ogłoszono w Targowicy na Ukrainie.

    Głównymi działaczami spisku byli: Franciszek Ksawery Branicki, Szczęsny Potocki i Seweryn Rzewuski oraz biskupi: Józef Kossakowski, Ignacy Massalski, Wojciech Skarszewski i Michał Roman Sierakowski, który pełnił funkcję naczelnego kapelana konfederacji. Papież Pius VI pobłogosławił targowicę i wyraził życzenie:
    „aby stworzenie konfederacji stało się początkiem niewzruszonej spokojności i szczęścia Rzeczypospolitej”.
    Zanim napiszesz bzdury pobobruj troche w internecie, tam znajdziesz prawde o Polskim kk. I jego „walce”o POLSKOSC! Pozdrawiam.

    Dobre 0

  3. TW Agent ze Wsi pisze:

    I znow diabel zszedl blyskawica (pieronem!)na ziemie i bedzie dyscyplinowal ksiezy ktorzy nie odpowiadaja jego(diabla)wizji nieba na ziemi!
    Najgorsza mieszanka zlego jest tzw. auuuutorytet-tj.mason-liberal-biskup (kosciola katolickiego)!

    Dobre 0

  4. SLAWKO pisze:

    Ten biskup ma czelność pouczać jak mają zachowywać się księża patrioci – absurd. Pieronkowi nie przeszkadza fałsz i obłuda polityków PO , nie przeszkadza mu równiueż że na pierwszych ławkach podczas ingresu w Gnieżnie siedzieli postkomunistyczni piewcy”europeizacji i nowoczesności” , gdzie był Pieronek gdy kandydat na prezydenta Komorowski spotkał się z hierarcha w Krakowie imć kard.Dziwiszem _ Pieronkowi to nie przeszkadzało
    Czy przeszkadzały biskupowi zachowanie polityków Po np .Palikota odnosnie ataków na J.Kaczyńskiego pogrążonego w żałobie ? Można tu podawać wiele przykładów .Jednak nie można uciec od tego że kościół jest podzielony i należy zadać pytanie z czego ten podział wynika , może z uwarunkowan politycznych i społecznych po 89 roku. Ta część społeczenstwa popierająca PiS ma świadomość rzeczywistości w jakiej żyje wie dlaczego nie było rozliczenia z PRL- em itd. I to nie są „oszołomy” czy jacyś chorzy z nienawiści ludzie to są odpwiedzialni Polacy zatroskani o los Ojczyzny , natomiast ta druga poółowa no cóż akceptuje kłamstwa , Palikota chamstwo ,. A co do tezy że należy uciszyć „tragedię smoleńską ” moim zdaniem jest to ze strony biskupa perfidne postawienie sprawy jeśli tak mielibyśmy traktować tę sprawe to [przepraszam ale po co my też czcimy męczenników za wiarę których wystawia kościół/ prezydent Kaczyński śp . byłm atakowany zaciekle i to w sposób haniebny i nikt mi nie wmówi że to była krytyka jego osoby czy działan pod względem merytorycznym to bła propaganda niszczenia jednostki za wszelką cena , aktoi się bał tych „kaczorów” jak nie ubecy , konfidenci , złodzieje , WSI itd no i stara wierchuszka PRL. Szkoda że biskup nie raczył zauważyc ale jak woli być poi stronie zakłamania i potem odprawiać mszę to jego problem.

    Dobre 0

  5. Markey pisze:

    “Smutny” (sic) zwraca sie, jak rozumiem, do mnie: “Np.Kosciol nmp. w Gdansku 27 czerwca na mszy o godz,11 A brat mowil ze tez w kosciele w Nowym Porcie o godz.9 itd.itp.moge sluzyc jeszcze danymi z Tczewa,Torunia i Szczecina”. — Znaczy, ze niby w tych kosciolach ksieza jawnie nawolywali do glosowania na J. Kaczynskiego i straszono “popelnieniem ciezkiego grzechu w przypadku oddania glosu na kandydata PO”? Co znaczy to “itd.itp”? Prosze, posluz tymi rzekomymi danymi z Tczewa, Torunia i Szczecina. A cio jesli twoje twierdzenia sa klamstwem i wymyslem? Zwolennicy PO i SLD wydaja sie chetnie poslugiwac klamstwem. Hm, a nawet gdyby ksieza naprawde nawolywali do glosowania na J. Kaczynskiego i twierdzili ze glosowanie na Komorowskiego to grzech, co byloby w tym niewlasciwego?
    Re:”Ale wydac [SIC] ze z ciebie “stary “SBek wyzlazi [SIC]:kto,gdzie, kiedy,na jaki temat,konkrety,konkrety,konkrety. Pozdrawiam.” —- O ile rozumiem insynuujesz, ze jestem SB-kiem. Jesli tak, podaj dowody ze jestem. Potrafisz? A moze to ty jestes esbekiem, ktory pomawia i oczernia dobrych Polakow, np. ze sa esbekami? Czy “pozdrawiasz” mnie, gdyz uwazasz mnie za brata-esbeka? Jesli tak, prosze, wez z powrotem swoje “pozdrowienie”….

    Dobre 0

  6. agata pisze:

    Jestem wierzącą katoliczka i wstyd mi najbardziej za takich jak Pieronek, Życiński, Kowalczyk i oczywiscie wielu innych. Niestety wpisuje się w tę grupe także Dziwsz. To ruiny duchowe.
    Dobrze, że wiara i kosciół jest w sercu a nie w kościele hierarchicznym. Praktykuje i chciałabym aby było wiecej księży wierzących, którzy rozumieją i głoszą wartość prawdy, honoru, słuzby, Ojczyzny… Ale czasem wyć mi się chce z bólu, że tak bardzo tacy biskupi są zakłamani i w dodatku mówią…

    Dobre 0

  7. JaN. pisze:

    Samo agitowanie za mordowaniem dzieci nienarodzonych wyklucza tę osobę z grona członków Kościoła Katolickiego. POpieranie morderców albo ułatwianie im procederu mordowania jest również samoistnym odejściem od Kościoła. T.W. Filozof i inni POpieracze też się wykluczyli (…)

    Dobre 0

  8. debełak pisze:

    Nie dziwcie się ,jego rodzony brat jest ważnym politykiem dawnej unii wolnosci, a teraz platformy,nie moze więc być obiektywny.Poza tym nie jest zbyt inteligentny, nie dostrzega więc absurdów jakie wynikają z podwójnego patrzenia na „swoich” i „obcych”, nie po raz pierwszy zresztą, ale nie mozna od niego zbyt wiele wymagać . To już na szczęście emeryt, chociaż nie wiedzieć dlaczego tak często cytowany i wysłuchiwany.Naprawdę na to nie zasługuję, powinno sie pomijać jego wypowiedzi milczeniem, prochu nie wymysli.

    Dobre 0

  9. Mirek pisze:

    Księże Biskupie !!! W biuletynie KAI był na kilka stron wywiad Pana Przeciszewskiego z Panem Bronisławem Komorowskim i Markiem Jurkiem. Pożyjemy zobaczymy, kto miał racje. Ja głosowałem na Jarosława Kaczyńskiego, jestem prob. malej wiejskiej parafii i moi parafianie głosowali podobnie.

    Dobre 0

  10. Jowita pisze:

    W odniesieniu do niniejszego artykułu, jak i biorąc za przesłankę zasadę równości wobec państwa i prawa, to z całym szacunkiem dla urzędu w hierarchii kościoła, jaki sprawuje bp Pieronek, trudno przyznać racji prezentowanym wywodom, jak i zgodzić się z zarzutami, jakie stawia Radiu Maryja i ogólnie kościołowi. Taką oceną pracy Radia Maryja i nie tylko, bp Pieronek stawia kościół poza nawias społeczeństwa, zapominając przy tym, że tak ojciec Dyrektor, jak i wszyscy ojcowie ,służący rodzinie Radia Maryja, są obywatelami tego kraju. Skoro nikt Im nie odebrał praw wyborczych, to również mają prawo a nawet obowiązek dyskutować o żywotnych sprawach Państwa , tym bardziej, że jego przywódcy depczą wszystko co Boże i święte, a wszelkie wartości moralne są im obce. Tym bardziej należy dziwić się stanowisku zajętemu w tym artykule przez Biskupa, które odczytuję jako agitacja p/ko kościołowi, a to napewno należy jak najszybciej zdyscyplinować. Analizując dalej, posłużę się cytatem: „Kościół, to wspolnota ludzi niedoskonałych”. I słusznie, bo ta niedoskonałość bp Pieronka została aż nadto uwidoczniona w tym artykule. Zachodzi więc pilna potrzeba zrewidowania przez Biskupa swoich poglądów, bo nie godzi się kalać gniazda, z którego się wywodzi, a nadto jak najszybciej poddać się zdyscyplinowaniu. Reasumując, takie traktowanie kościoła, jakie zaprezentował bp Pieronek, w mojej ocenie, jest w najwyższym stopniu naganne.

    Dobre 0

  11. Mini pisze:

    Biskup Pieronek należy do tych, którzy patrzą, a nie widzą. Na szczęście reszta Kościoła w Polsce zaczyna się budzić. Takie osoby publiczne, jak minister Kopacz (która jakiś czas temu pomogła nastolatce dokonać aborcji) oraz prezydent Komorowski (który publicznie wbrew nauce Kościoła popiera procedurę in vitro) POWINNE BYĆ Z HUKIEM EKSKOMUNIKOWANE. Co to za biskup, który nie umie być przywódcą?

    Dobre 0

  12. Piotr Kraczkowski pisze:

    Prof. Szyszkowska myli tu dwie rzeczy: udzial kosciolow instytucjonalnych i wiernych w zyciu publicznym z narzuceniem religijnego uzasadnienia politycznych decyzji. Kazdy ma obowiazek udzialu w demokracji, takze organizacje i koscioly powinny zajmowac publicznie stanowisko oraz wskazywac w wyborach politykow sprzyjajacych wlasnym opiniom. Motywacja wiernych wyplywa nieuchronnie z wyznawanej moralnosci. Kazda decyzja polityczna nieuchronnie wyplywa z jakiejs moralnosci, poniewaz tak dziala ludzki mozg.

    Gdyby istnialo liczace sie niebezpieczenstwo naduzycia zaufania przez przedstawicieli Kosciola, to nigdy Kwasniewski nie zostalby prezydentem, a jego partia nie objelaby monopolu wladzy krotko po upadku PRL-u. Polacy potrafia myslec samodzielnie i glosowac takze wbrew opiniom Kosciola.

    Natomiast kazdy, takze kaplani i wierni, musi akceptowac, ze w demokratycznej debacie nie zostanie uznana argumentacja w rodzaju: “poniewaz biskup jest zdania, ze 2+2=5, to wobec tego tak jest”. Takze daje demokratyczna debata prawo do szargania swietosci, uzywania brutalnego jezyka itp. Koscioly udajac sie na arene polityczna musza akceptowac, ze panuja na niej pewne reguly gry. Poniewaz chrzescijanstwo i judaizm ksztaltowaly przez 2000 lat kulture Europy, dochodzi sila rzeczy do nakladania sie religii i kultury. To sprawa konkretnych przypadkow.

    Prof. Szyszkowska klamie o Ks. Popieluszce argumentujac bezczelnie tak, jak gdyby ostatecznym celem panstwowym PRL-u nie byla likwidacja religii. Wazniejsze stanowiska byly zastrzezone dla PZPR, PZPR musiala miec wiekszosc w Sejmie na mocy konstytucji PRL, a wniosek o przyjecie do PZPR nie mogl byc zaakceptowany, jesli kandydat napisal, ze jest osoba wierzaca.

    PRL zaledwie przejsciowo tolerowala religie i byla panstwem z definicji ateistycznym – religii nie mozna bylo tak latwo usunac, wiec PRL rozlozyl likwidacje wiary katolickiej na lata, byla tolerowana czasowo w drodze do komunizmu i po cichu zwalczana.

    Ks. Popieluszko chcial to zmienic slowem i za to slowo w obronie wiary zostal zamordowany. Nic tu nie wnosi, ze wierzacy klamali wstepujac do PZPR, a ta patrzyla na to po czesci przez palce.

    Dobre 0

  13. Piotr Kraczkowski pisze:

    Biskupa Pieronka boli tak naprawde, ze Kosciol Katolicki na calym swiecie tak bardzo zaangazowal sie w niedopuszczenie do napasci Polski na Irak. Szczegolnie ma biskup za zle Papiezowi J P II, ze miesiacami wtracal sie do polityki usilujac do polskiej napasci na Irak i smierci blisko miliona niewinnych ludzi nie dopuscic. Jak mogl polski Papiez i Kosciol Katolicki wypowiadac sie o polityce w mediach, np.:
    Oswiadczenie Kardynala Karla Lehmann´a, przewodniczacego Niemieckiego Episkopatu, przed napascia Polski na Irak:
    http://piotrkraczkowski.spaces.live.com/

    Toz to skrajna postac ingerowania Kosciola w polityke.

    Dobre 0

  14. counter pisze:

    Czcigodny ksieze biskupie, doradzalbym zamiast ogladania szkla Kontaktowego lekture encykliki Humanae Vitae i Katechizmu Kosciola Katolickiego.

    Tak wieczorem sobie poczytac, ze zrozumieniem. Tam naprawde wszystko jest napisane prostym jezykiem, niektore rzeczy nawet dodatkowo wyjasniono.

    Jak ksiadz biskup sie troche wysili, to na pewno ksiadz biskup zrozumie. Z serca radze. Jako szczery, przejety swoja wiara chrzescijanin. I modlic sie trzeba.
    Z Bogiem, ksieze biskupie.

    Dobre 0

  15. smutny pisze:

    @
    Markey napisał:
    10/07/2010 at 22:07
    -Twoj sposob postepowania kaze wnioskowac o twoim charakterze.
    -Pozdrowienie bylo typowym zwrotem grzecznosciowym. Tak nauczono mnie w domu.
    Jesli ci to nie odpowiada, to zycze tylko przyjemnej niedzieli.

    Dobre 0

  16. smutny pisze:

    @ Mini napisał:
    11/07/2010 at 00:31

    „Prezydent Komorowski (który publicznie wbrew nauce Kościoła popiera procedurę in vitro) ”

    Jako chrzescjanie mamy obowiazek kierowaniem sie naukami Biblii,ksiegi napisanej pod dyktando Boga! A nie naukami kleru, ktory tak interpretuje Pismo Sw. jak mu w danej chwili pasuje!
    Prosze przeczytac: -2Pi.1:20,21 – Tym.3:16,17 – Rzym.15:4 czy 1Kor.1:21.25 oraz 1Tym.6:20
    Dlatego nauki kk. sa nieobowiazujace, jedynie Bibilijnych nauk musimy przestrzegac.
    Pozdrawiam.

    Dobre 0

  17. Ransome pisze:

    Pieronek, Heino, ponadto cala ta zgraja swintuchow w sutannie molestujacach dzieci nie jest w stanie przyslonic tego co kosciol zrobil dobrego dla Kraju na przestrzeni wiekow. Na szczescie, jak zawsze zreszta, sa jeszcze inni ksieza, ktorzy robia swoje. Moim jednak najwiekszym zmartwienie jest to co stalo sie 4 lipca t.j. co stalo sie ze spoleczenstwem. Czy rzeczywiscie jest w nim tak wiele durniow, czy tak wiele swin z zabrudzonymi zlodziejstwem i kretactwem lapami?
    Czy jedno i drugie?
    Decyzja podjeta w tym dniu to spoleczenstwo wyzbylo sie calkowicie tego co powinno byc dla niego najdrozsze, czyli HONORU.
    (…).

    Dobre 0

  18. stefan m (brat adasia) pisze:

    bp Pieronek to taki „ksiądz patriota”

    Dobre 0

  19. Artur pisze:

    Czytałem artykuł ze zdumieniem. Nie jestem święty i nie staram się nikomu wmawiać że tak jest. Ale mam prawo odnieść się do postepowania biuskupa Pieronka ponieważ należę do wspólnoty którą ksiadz biskup reprezentuje i w jej imieniu zabiera głos. Ale wpierw spostrzeżenie – alkoholik może wypowiadać się przeciwko alkoholizmowi pod warunkiem że jest trzeźwy. Jezlei czyni to pod wpływem upojenia jego słowa staja sie całkowicie newiarygodne.
    Moje zdumienie wynika z ostatniej linijki zamieszczonej pod artykułem która mówi że bisku Pieronek jest członkiem Fundacji Stefana Batorego. Otóż niewiele osób wie że ta organizacja jak również Centrum Adama Smitha zostały stworzone ze srodków znanego finansisty żydowskiego którego nazwiska nie będę tutaj wymieniał. Co sie z tym wiąże? Żeby nie użyć określenia pejoratywnie odbieranego uzyję słowa wolnomularstwo.

    Jak więc jest to możliwe że ksiądz biskup potepia zaangazowanie innych księzy (w koncu konieczne i wymagane bo obywatelskie) należąc samemu do instytucji której zadaniem jest wpływanie na rząd i instytucje ustawodawcze w porozumieniu z czynnikami międzynarodowymi?

    Dobre 0

  20. pinio pisze:

    Ksiądz Biskup śni o Unii Wolności i innych platformach kneblujących usta inaczej myślącym . Trudno się pogodzić iż w Kościele Katolickim polityczne myślenie może być inne niż niektórego hierarchy .

    Dobre 0

  21. Zet. pisze:

    Bp. Pieronek oczywiści woli popierać środowisko w którym jest pan poseł Palikot. Gdybt RM przyjęło podobną strategię wszystko było by wporządku.

    Dobre 0

  22. guantanamera pisze:

    Skoro już znaleźliśmy się w oparach absurdu, to nie będziemy się ograniczać … A więc – księża nie mają prawa patrzeć z obrzydzeniem na partię polityczną, która wygenerowała posła, machającego przed kamerami a to butelką wyprodukowanej przez siebie wódki, a to – jak określił RAZ – gumowym sobowtórem. Kapłani nie mają prawa z oburzeniem odnosić się do słów „Jaka wizyta taki zamach” i o „snajperze, co chyba musiał być ślepy” w tym samym kontekście. Księża nie mają prawa myśleć: „co za dno i ohyda” – o wezwaniu do „dożynania watah” , które wygłosił przecież minister określonej partii… Kapłani mają zakładać klapki na oczy przy słowach Jezusa, że „Dobry człowiek z dobrego skarbu swego serca wydobywa dobro, a zły człowiek ze złego skarbca wydobywa zło. Bo z obfitości jego serca mówią usta” (łk 6, 45). Jeszcze by w ich świetle zaczęli oceniać partie politczne albo konkretnych polityków!
    Księża mają powierzyć tylko Bogu zwekslowanie na tragiczny tor wyjazdu ś.p. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego do Katynia i obniżenie rangi tej wizyty prze określone siły polityczne. Mają nie oceniać pozostawienia przez polskie wladze śledztwa w tej sprawie na pastwę losu. O całym tym koszmarze mają rozmawiać tylko z Panem Jezusem, ale już absolutnie nie z wiernymi! Jeszcze by wierni nabrali przekonania, że duchownemu nie podoba się partia rządząca. No i oczywiście kapłanom wara od jakichkolwiek ocen tekstów posła PO o zastrzeleniu i patroszeniu Jarosława Kaczyńskiego. Skrytykować w kościele coś takiego? Skandal!!!
    No, ale dosyć tego sarkazmu. Użyłam go żeby pokazać dokąd prowadzi obłęd takiego rozumowania, które zdaje się sugerować, że kapłanom nie wolno oceniać zachowań polityków w świetle Dekalogu i Ewangelii.
    Pan Jezus często wskazywał właśnie takie absurdy. Np. w takim porównaniu: „Czy może niewidomy prowadzić niewidomego? Czy nie wpadną w dół obydwaj?” (Łk. 6,39) Pan Jezus nakazywał pouczać błądzących, a nie twierdzić że czynią dobrze, a już na pewno nie podążać za nimi. I już na pewno nie uważał, że dół to dobry cel jakiejkolwiek wędrówki…

    Dobre 0

  23. Smoła pisze:

    Do @”Artur”
    Nic dodać nic ująć. Po prostu zwala z nóg hipokryzja kościelnego hierarchy.

    Dobre 0

  24. andrzej pisze:

    Polecam Księdzu biskupowi mocno angażujący sie politycznie pslam 89.
    „prawo i sprawiedliwosc podstawą Jego tronu”

    Dobre 0

  25. mhr pisze:

    Dlaczego ksiądz biskup chce nam wmówić, że księża są ludźmi drugiej kategorii i nie mają prawa być obywatelami?
    Zamiast bawić się w połajanki, może zająłby się oczyszczeniem Kościoła ze zgniłych jabłek – szantażowanych przez swoich dawnych mocodawców wspólpracowników SB, pedofili czy łakomych na kasę dorobkiewiczów, ludzi za których cała reszta musi się wstydzić!

    Dobre 0

  26. w bez t pisze:

    @ Smutny. Istnieje coś takiego jak magisterium Kościoła. Nie ma obowiązku należeć do tej wspólnoty, ale nie można należeć do niej „trochę”. Aut-aut.
    @counter – 10/10.
    Kilka uwag ogólnych.
    1. Cieszę się, że ks. biskup Pieronek nie jest moim ordynariuszem (i nie jest ordynariuszem żadnej polskiej diecezji)
    2. Jak rozumiem zaangażowanie się w politykę bp. Pieronka (Gocłowskiego, Życińskiego, kard, Dziwisza i innych) nie est naganne, ponieważ zaangażowani są oni po właściej stronie…
    3. Ks. biskup, pisząc, że księża mogą dawać wskazówki ogólne, wygłasza tezę ryzykowną. Dość wspomnieś ostre potępienie ze strony GW duchownego, który stwierdził, że wierni powinni wybrać człowieka, który będzie dbał o interes Polski a nie obcych stolic. Ekscelencja ne pamięta?

    Dobre 0

  27. Mira pisze:

    Jezeli ksiadz powiedzial w kosciele idzcie na uczciwego i patriote to ……………………………………………………salon zawyl. Jawne popieranie Kaczynskiego.

    Dobre 0

  28. Piotr pisze:

    Dlaczego ks. bp Pieronek mówi tak wiele nieprawdy? Jak zrozumieć pokrętność tego profesora kanonicznego prawa procesowego. Czyżby mówienie nieprawdy nie było grzechem? Coś dziwnego i niepokojącego dzieje się w łonie polskiego kościoła. Bo oto nowy prymas Józef Kowalczyk – oczywiście oficjalnie jak najdalszy od mieszania się do polityki – ogłasza wszem i wobec, że swój ingres do katedry gnieźnieńskiej odbędzie się po wyborach prezydenckich, a potem – gdy nagle radykalnie zaczęły rosną notowania Jarosława Kaczyńskiego, w połowie kampanii – z wielką pompą organizuje swój ingres. Oczywiście – z powodu nie mieszania się kościoła do polityki – zaproszenie na ingres otrzymuje Kwaśniewski, Komorowski, Wałęsa, Pawlak. Zabrakło jeszcze tylko Jaruzelskiego. Znów, w ramach nie mieszania się do polityki, ks. biskup Dziwisz tak niechcący zaprosił do siebie Komorowskiego i niechcący nie zaprosił Kaczyńskiego. Mamy więc dwie Polski – ta wierna wartościom, patriotyczna – która nie zasługuje na to by być dostrzegana przez
    co niektórych biskupów, tak jak bp Pieronek, wybitnych teoretyków wiary – i tą drugą, której idolem jest Palikot, wspierana moralnie i politycznie przez część salonowego episkopatu. Pytam pb. Pieronka, kard. Dziwisza którą Polskę ukochał w swym sercu Jan Paweł II, którą ukochał ks. Popiełuszko? Która Polska jest bliższa sercu Boga? Mamy salonowy kościół bez owiec, bez pasterzy i drugi, upokarzany, prześladowany przez teoretyków wiary, przez wykształconych duchownych, którym wykształcenie zastąpiło Boga, pusty, jałowy, z pogardą patrzący na ubogich. To nie jest Kościół za który 200 duchownych oddało swe życie w Katyniu. Ich ciał do dzisiaj nie odnaleziono.
    Co ich mami, co spowodowało, że stanęli po tamtej stronie? Być może nie tylko pieniądze, być może także złudzenie splendoru. Ks. prymas Stefan Wyszyński powiedział kiedyś: „Lepiej być wzgardzonym kapłanem niż uwielbianym cezarem”.
    Z poważaniem
    Piotr

    Dobre 0

  29. smutny pisze:

    @ w bez t napisał:
    11/07/2010 at 14:04
    @ Smutny.” Istnieje coś takiego jak magisterium Kościoła.”

    - Tak tylko kk.niema prawa zmieniać Praw Boskich. Jest takie przysłowie „ryba psuje się od głowy” – Co „przedstawiciele” Boga w Watykanie wyprawiali w ponad 2000 letniej historii kk.? I ci panowie w kieckach chcą mnie pouczać o wartościach wiary, o przestrzeganiu Prawa Bożego, którego sami nie przestrzegaja! Dla WLASNYCH potrzeb starają się Prawa Boskie zastapic „prawami” kk. To jest niedopuszczalne, proszę przeczytac Biblie, a zrozumiesz do czego mam zastrzeżenia. Pozdrawiam.

    Dobre 0

  30. etyk pisze:

    W kontekście zasad wiary i moralności, prawdy i fałszu, szacunku do stworzenia i unicestwienia, wieczności i doczesności – nie można przemilczać otaczających nas wydarzeń. Człowiek, który obojetnieje na wydarzenia, przestaje wierzyć. „Oddaj co boskie Bogu, a co cesarskie cesarzowi” – czy to oznacza milczenie? Społeczeństwo („elektorat”) tworzy środowisko, w którym kształtuje się przyszłość, i księża też tam są. Błędem Kościoła jest brak przygotowania księży do takich zachowań. Prawda i wiara są jedne – niezmienne. Zmieniają się ludzie, którzy nie wiedzą, jak je zachować, gdy wkoło powstaje mnóstwo „szumu ideologicznego” i różnych filozofii egzystencjalnych. Należy powracać do korzeni i nie bać się wygonić kupczących ze świątyni i stanąć na rynku w obronie ladacznicy. Poprawność polityczna i tolerancja niemoralnych zachowań ograniczają wpływ na walkę ze złem. Nie wiem, po której stronie jest hierarchia..

    Dobre 0

  31. Stefania N. pisze:

    W pełni popieram stanowisko w artykule Pana Redaktora.
    Widać jak ogromne zadania do spełnienia posiadają media publiczne, niezależne od niedostatecznie wykształconych polityków, często obciążonych zbankrutowaną komunistyczną ideologią.
    Księża wyrażający swoje stanowisko w sprawie kandydata na prezydenta powinni czynić to otwarcie i z przekonaniem. Jako pełnoprawni i wykształceni obywatele, oprócz misji ewangelizacyjnej prowadzą działalność edukacyjną.
    Jest skandalem, że niedouczony i nieobiektywny pseudopolityk Sł. Nowak po kampanii wyborczej ma czelność zwracać uwagę i pouczać księży, którzy spełniali patriotyczny i obywatelski obowiązek.

    Dobre 0

  32. sawa pisze:

    dzięki takim hierarchom kościelnym jak bp. Pieronek co to i Bogu świeczkę i diabłu, o przepraszam rządzącym (dziś Platformie) ogarek i pokłony, polscy katolicy gubią się doszczętnie na tych kościelnych wertepach tracąc nieodwracalnie resztki szacunku i zaufania do instytucji kościoła…

    Dobre 0

  33. emerytka pisze:

    bp.Pieronek + Wojciech Mazowiecki = fundacja Batorego.
    Koniec kropka.

    Dobre 0

  34. ~~rozważny pisze:

    ~to skandal,że bp Pieronek przywiązuje wagę do tego co powiedziała jedna kobieta, że w proteście wyszła z Kościoła, a nie porusza doktrynalnej sprawy Kościoła in vitro. To w końcu jest to grzech czy nie Panie hierarcho? Co ważniejsze, szerzeć przez dygnitarzy kościelnych krytykę jakiegoś proboszcza wiejskiego, czy walczyć o przestrzeganie świętych doktryn Kościoła? Jan Paweł II przewraca się w grobie patrząc co tek Książę Kościoła wyprawia, to co on uprawia to istny libertynizm.
    Osobiście jestem oburzony Jego postępowaniem , jak również kard. Dziwisza {kogo przyjmował dwukrotnie przed wyborami 2007 i 2010. Tracę wiarę , w nich już straciłem.

    Dobre 0

  35. ~~rozważny pisze:

    ~w 100% zgadzam się z tym co pisze Pan Piotr, mam identyczne zdanie. Pozdrawiam.

    Dobre 0

  36. mewa pisze:

    „Zaangazowanie dolow”?? A zaangazowania smej gory w osobie chociazby kard. Dziwisza, i przed tymi i przed poprzednimi wyborami, to bp. Pieronek nie widzial??
    „Doly” walcza o katolickie wartosci i o prawde a czego broni „gora” ?

    Dobre 0

  37. Wyborca pisze:

    Dobry komentarz, nic dodać, nic ująć. Dziękuję :)

    Dobre 0

  38. Jakub pisze:

    Kościół katolicki w Polsce nie przebiera w słowach i środkach. Zgadzam się w pełni z bp. Pieronkiem. Nie rozumiem hipokryzji kręgów duchowieństwa, nastawienia do Radia Maryja. Nie rozumiem buty i pretensjonalnych tonów biskupów, księży, zakonników. Kościół odgrywać ma rolę służebną wobec wiernych. Wyraźnego podkreślenia wymaga jednak zasada, zgodnie z którą Kościołowi NIE WOLNO przekraczać pewnych granic i pchać się z butami przez ambony, radia i telewizje w sfery, które nie powinny go interesować. Polski Kościół tkwi jeszcze w błogostanie komisji majątkowych i obłudy. Polski Kościół pewnie nie obudzi się ze swojej bylejakości, dopóki nie dotkną go takie realia, jakie obecnie mamy w Irlandii, Francji czy Niemczech. Stanowcze NIE dla Kościoła, który ingeruje tam, gdzie nie powinien.

    Dobre 0

  39. Markey pisze:

    „Smutny” zwraca sie do mnie:”Twoj sposob postepowania kaze wnioskowac o twoim charakterze” — Dobrze, dobrze, ale a propos konkretnie czego w moich postach mnie o tym informujesz? Jaki zwiazek ma twoje oswiadczenie z nasza, ahem, dyskusja? Wiec nie potrafisz udowodnic swego oskarzenia, ze rzekomo jestem esbekiem? Oraz nie potrafisz podac faktow odnosnie do rzekomej agitacji ksiezy w kosciolach na rzecz pana J. Kaczynskiego a przeciwko Komorowskiemu? Czy nie wynika stad, ze jestes klamca? Re: „Pozdrowienie bylo typowym zwrotem grzecznosciowym. Tak nauczono mnie w domu.” — Wiec nauczono cie w domu najpierw naublizac komus, a na zakonczenie „pozdrowic” osobe ktorej naublizales? Fajny dom, fajna rodzina. Re: „Jesli ci to nie odpowiada, to zycze tylko przyjemnej niedzieli.” — Nie, nie odpowiada, i ponownie zwracam ci twoje „pozdrowienie”. :)

    Dobre 0

  40. pablo pisze:

    Do wywiadu Pieronka:- „W niedzielnych wyborach prezydenckich, podobnie jak i w parlamentarnych, trzeba widzieć dobro Kościoła w Polsce i dobro samej Polski – powiedział abp Józef Michalik podczas rozpoczętych w Olsztynie obrad Konferencji Episkopatu Polski. ”

    Rozumiemy, prawda ? Po pierwsze dobro, interes KK w Polsce, a na drugim miejscu dobro Polski !! To wybierają Polacy czy obywatele Watykanu ??? I dotyczy to zarówno wyboru prezydenta jak i parlamentu !!
    W minionych wyborach KK poniósł historyczną klęskę !! Forsowany przez kler katolicki z tysięcy ambon i przez media, również publiczne, kandydat przegrał !!
    W kraju w 96%, ponoć, katolickim nie uzyskał nawet połowy głosów !!
    Czy KK spodziewał się po swoim kandydacie jeszcze większych profitów ??!!

    Dobre 0

  41. Barbara pisze:

    Dzisiaj moga sie wypowiadać bezwstydnie, tacy biskupi jak Pieronek, Życimski, zeby 20 lat temu zrobiono lustrację ,to by nie było takich „połajanek”, przez tych księży.

    Dobre 0

  42. stawo73 pisze:

    Jak część hierarchów Kościoła jawnie wsparła kandydaturę B. Komorowskiego, to wszystko w porządku. Gdy zaś jacyś szeregowi księża opowiedzieli się za J. Kaczyńskim to jest to przekroczenie granicy. To nie tylko podwójna moralność , ale też jasny sygnał, że Kościół potrzebuje samooczyszczenia się z tajnych współpracowników dawnej SB.

    Dobre 0

  43. Irena pisze:

    @ Piotr ,
    ” Lepiej być wzgardzonym kapłanem , niż uwielbianym cezarem „.
    Te słowa są jak ” źródło prawdy ” – napełniają nadzieją , dają orzeźwienie .
    Każdy z nas – katolików , odczuwa niejasny przekaz Kościoła Polskiego ostatnich lat . A przecież szczerość intencji wypowiadanych i czynionych powinna być
    jednoznaczna – ma zawierać dobro . Ma być drogowskazem . Nie może ranić uczuć innych ludzi . Ma być prawdą , a nie fałszem .
    Nadzieją napełnia rzesza Młodych Ludzi Kościoła , dla których ” dobro znaczy dobro , a sprawiedliwość – sprawiedliwość ” .
    P.S.
    Tym narodem może , i powinien ” wstrząsać ” ktoś taki , jak Jarosław -
    „” czysty i niezłomny”" . Naród pomoże kościołowi ( ? ) .
    Pozdrawiam .

    Dobre 0

  44. edmondo pisze:

    Biskupie! Pamiętasz jeszcze co Pan Jezus mówił? Jeżeli twój język gorszy – odetnij go.

    Dobre 0

  45. Geo43 pisze:

    Biskup Pieronek mówi bzdury .W calej historii kościoła pojedyńczo duchowni
    wyrażają poglądy polityczne i społeczne.Co innego gdyby Władza kościelna
    jak Konferncja Biskupów nakazała wiernym głosować na określoną partię.
    Osoby którym to nie odpowiada mogą udać się do kościoła gdzie naucza
    Biskup Pieronek.
    Tzw. autorytety starają się wmówić że kościół nie powinien angażować
    się w politykę i to jest ogólnie racja .Tylko że kościół stanowią wierni,proboszcz
    parafianie zakony itp. i oni w tym względzie sami decydują co im jest wolno
    a co nie wolno odnośnie spraw społeczno-politycznych.
    Pragnę powiedzieć że w Chicago gdzie mieszkam kościól katolicki i nawet
    Biskupii są zaangażowani politycznie i dawniej popierali wyłącznie partię
    demokratyczną a obecnie jest róznie.Kościoły chrześcijańskie idą dalej co
    jest może przesadą wręcz urządzają wiece wyborcze gdzie wielokrotnie
    w nich uczestniczył Prez. Obama.Major Chicago aby wygraćwybory musi
    dostać poparcie kościołów chrześcijańskich gdzie większość stanowi
    ludność murzyńska.
    Bawią mnie ataki na radio Maryja i Ojca Rydzyka-przecież to nic innego
    tylko tak jak dzieje się w USA.Jego i słuchaczy przedstawia się jako ciemnogród
    podczas gdy oglądając to z USA wygląda że to elity i Biskupii jak Pieronek
    są ciemnogrodem.Ci ludzie nie biorą pod uwagę że społeczeństwo jest
    zróżnicowane światopoglądowo i politycznie a wskład tego społeczeństwa
    wchodzą osoby duchowne.Swoją drogą gdy PO odbywała rekolekcje w Krakowie nie było protestów.

    Dobre 0

  46. Geo43 pisze:

    Kardynał Dziwisz rozdziawiał za przeproszeniem usta ostatnio słuchając
    w Krakowie Hilary Clinton -która jawnie popiera aborcję.Panie Kardynale
    trochę wiedzy lub konsekwencji w postępowaniu bo ja gdy widziałem jak Pan
    słucha z atencją tą Panią nie odebrałem tego dobrze.

    Dobre 0

  47. ~~rozważny pisze:

    ~wypowiedz bp Pieronka jeswt skandaliczna, w jawny sposób popiera relatywizm moralny, o którym wilele mówił śp Jan Paweł II. Kościół Polski potrzebuje pilnego oczyszcenia od takich ludzi {trudno ich inaczej nazwać} jak Pieronek, Gocłowski,
    Życiński, a nawet kard. Dziwisz, który z wielką atencją słuchał przemówiena Hilary Clinton, wielkiej zwolenniczki aborcji. Pytam
    tych hierarchów , czy in vitro to jeszcze grzech, czy już nie , jak Komorowski wygrał wybory? Jak to jest teraz hierarchowie?

    Dobre 0

Dodaj komentarz

Dodanie komentarza oznacza akceptację REGULAMINU blog.rp.pl. Komentarze nie spełniające zasad zawartych w regulaminie - nie będą publikowane. Więcej informacji można znaleźć na modblogu modblogu.