Gorzka cena zwycięstwa nad Eriką Steinbach

Są zwycięstwa, które przychodzą po tak długotrwałych bojach, że końcowy sukces nie budzi specjalnej satysfakcji. Tak jest z ostateczną decyzją rządu RFN, że Erika Steinbach nie wejdzie do rady „Widocznego znaku”. Decyzją, którą w zamian za pewne ustępstwa gabinetu Angeli Merkel, zaakceptował także Związek Wypędzonych (BdV).

Gdy niemal dwa lata temu Władysław Bartoszewski i niemiecki minister kultury Bernd Neumann zawarli ciche porozumienie o wycofaniu przez polski rząd sprzeciwu wobec powołania berlińskiego muzeum wysiedleń – w zamian za gwarancję odsunięcia od jego władz Eriki Steinbach – politycy Platformy fetowali normalizację na linii Berlin – Warszawa. A jednak rok później Angela Merkel nie zapobiegła desygnowaniu pani Steinbach do rady „Widocznego znaku”. Trzeba było specjalnej, nagłej misji Bartoszewskiego, aby tę nominację wstrzymać.

Po niemieckich wyborach we wrześniu 2009 roku Steinbach z poparciem polityków chadecji ponownie domagała się powołania do rady. Zatrzymało ją jednak weto szefa niemieckiej dyplomacji Guido Westerwellego. Dziś mamy kompromis – tyle że po dwuletnim schlebianiu ziomkostwom przez chadeków i po dziesiątkach medialnych pytań w stylu „dlaczego Polacy tak nienawidzą tej kobiety”?

Jaką cenę zapłacono za kapitulację Eriki Steinbach? Ziomkostwa zwiększają swój udział w radzie „Widocznego znaku” z trzech do sześciu osób, ale jednocześnie radę powiększono z 13 do 21 członków.

Bardziej niepokoi inna zmiana. Teraz o obsadzie dodatkowych miejsc w radzie decydować będzie nie rząd federalny, ale Bundestag. Bezpośredni nadzór rządowy nad władzami akurat tego muzeum był wyrazem woli eliminowania wszelkich ekstremizmów. Nominacje parlamentu oznaczają, że rada będzie raczej odzwierciedlała układ sił w Bundestagu.

Miejmy nadzieję, że spór o Erikę Steinbach to już przeszłość. Teraz czekamy na to, jak będzie wyglądać wystawa poświęcona wysiedleniom.

  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop

(51) Komentarzy do “Gorzka cena zwycięstwa nad Eriką Steinbach”

    -
  1. J.S. pisze:

    SZANOWNY PANIE ZDZICHU
    Zgadzam się z Panem w całej rozciągłości, wyjąwszy mojego nieżyjącego już,
    nieodżałowanego baseta BOBIKA.
    Żeby Pan widział jaki On był asertywny wobec przychodzących na świat
    moich wnuków, zapewne zmodyfiowałby Pan nieco swój pogląd na temat
    psów i dyplomacji.

    Serdecznie pozdrawiam: Jerzy S.

    Dobre 0

  2. zdzichu pisze:

    Komu zależalo, personalnie walczyć, z Eriką? wiadomo, że są tysiące ludzi, mający swoje, niekorzystne dla Polski poglady, ale ktoś wybral osobiscie. Należalo jedynie , krytycznie oceniać i przeciw stawiać się na arenie międzynarodowej, samei idei takiej instytucji. Szachy, to gra bardzo trudna, szczególnie dla dzisiejszej elity politycznej, ale nie tylko. W tej samej lidze graczy, jest ogromna grupa, dziennikarzy- komentatorów, którzy wpisują się na tą listę niekompetencji w sprawach państwa, w obronie jej racji stanu i suwerenności. Zewnęczne rozgrywanie Polski, nie ma końca. Od drugiej wojny światowej, po utracie prawdziwej polskiej inteligencji(Hitler, Stalin)polska nie potrafi, podnieśc się z dna. System demokratyczny, sprzyja ludziom o najniższych zasadach moralnych i inteligencji dobrego psa, którego jak się poglaska natychmiast merda ogonkiem. Nawiązując tu do, umięjętnośc graczy, to psia postawa w polityce jest zgubna i tragiczna dla Polski. Odruch automatycznego merdania ogonkiem, podczas klepania po ramieniu, oznacza zdradę dobrych pomyslów dla Polski. Tusk, jest szczególnie podatny na poklepywanie, więc kiedykolwiek chcialby zrobic coś dobrego dla kraju, to zniweczy te plany w najbliższym spotkaniu z Merkel, Sarcozym czy innym „przayjacielem Polaki”. Cóż tu więcej pisać??? Ograno nas w sprawie drugiej wojny światowej, że to my skrzywdziliśmy Niemców, a o polskiej krzywdzie nikt nie wie!!!Że odebrano nam 3/4 przedwojennego terytorium, bez grosza rekompensaty!!!Chcialbym jeszcze, wytlumacZyć sarkazm, „psiej postawy”, zaslyszalem go gdzieś w towarzystwie, pytanie” kto jest najgorszym graczem w pokera?” odp. Pies a dlaczego??? Bo jak dostanie dobrą kartę to natychmiast merda ogonkiem tzn. zdradza graczom, co ma w kartach! Analogia może niezbyt trafna, ale skutek podobny. Erice, nie będzie trudno wplywać na decyzje tej instytucji, mając tam tak wielu swoich przedstawicieli. W Polsce wszyscy wiemy, że Tusk jest premierem, ale wiemy też, na pewno,że nie on podejmuje kluczowe dla biznesmenów decyzje. Sami odpowiedzmy, kto rządzi Polską???

    Dobre 0

  3. gluptas? pisze:

    panie semka ta erika to panu i polskiej prawicy z nieba spadla ile to felietonow napisano ile kopii skruszono ile to twierdz niezdobytych pan i koledzy po fachu obronili ale nic to konkluzja troche bez fajerwerkow malo teraz chwytliwy no bo kryzys a polacy po zapoznaniu sie z realiami realpolitik UE i swiata kapitalistycznego nie stawiaja sie w komplecie na chaslo gomulki bronic ziem odzyskanch ale to nawet dobre bo niemcy nadal wiedza ze sie boimy o ziemie zachodnie a to znaczy ze nie czujemy sie ich wlascicielami a polacy jak zwykle z pszenno-buraczana mina wskazali kto tu naprawde jest zly i brzydki
    szkoda tylko ze nie zmieniono kursu tej jalowej obrony na rosje wszak niemcy zwiewali tez z krolewca jakos obwod kaliningradzki nie czuje zagrozenia
    a szkoda bo ponoc polska madrosc glosi ze gdy mocarstwa sklocone nasza wolnosc blisko
    pozdrawiam i polecam plywanie dobre dla zdrowia i … byle tylko nie na zbyt glebokiej wodzie bo mozna utonac

    Dobre 0

  4. Bruno pisze:

    @ autochton napisał:
    12 lutego 2010 at 17:07

    PO i Donald Tusk to odbicie polskich kompleksów. Jesteśmy narodem który zmarnował XIX wiek kiedy tworzyły się nowożytne narody potem krótki oddech i znowu 50 lat tumanienia. Będziemy za to długo płacić.

    Co do ekonaciągaczy to jest nawet takie polskie powiedzenie: „na złodzieju czapka Gore” ;-)
    Również gorąco pozdrawiam ;-)

    Dobre 0

  5. Henryk pisze:

    Najwyższy czas aby upiory przeszłości, przestały godzić w dobre stosunki.Oczywiście, bez starannego prawnego zabezpieczenia,spadkobiercy nie przestaną wysuwać roszczeń.

    Dobre 0

  6. fritz pisze:

    TomTom napisał: 12 lutego 2010 at 15:06
    Co do zmiany opiekuna muzeum… Panie Semka, chyba w Polskim Sejmie jest wiecej ekstremistow niz w Bundestagu… Prosze popatrzec na walczacych PiS czlonkow. Niech sie pan zastanowi co pisze.

    *** Tom, jest dokladnie na odwrot. Jak niemiecki Trybuanal Federalny stwierdzil, w Uni po traktacie panuje, doslownie, „deficyt demokracji”. Deficyt demokracji oznacza, ze mamy dyktature. A kazda dyktatura jest rodzajem faszyzmu. Kraje w ktorych jest faszyzm sa czyms w rodzaju obozow koncentracyjnych. W przypadku Uni, pod lagodnym nadzorem.
    Traktat jest dzieckiem Niemiec. To Niemcy wymusily traktat z extremalnie antydemokratycznym podzialem glosow w Radzie Europy. Konkretnie kanclerz Merkel i CDU/CSU razem z SLD.

    W przeciwienstwie do Niemiec i do Merkel (CDU/CSU), Polska, a wiec rzadzacy PiS i premier Jaroslaw Kaczynski chcial podzialu glosow miedzy czlonkow Uni gwarantujacego demokracje w Uni, uniemozliwiacego marginalizacje malych i srednich krajow.
    Niestety, niemiecki nacjonalizm reprezentowany przez Merkel i CDU/CSU wygraly.
    Demokratyczny PiS przegral.

    W Bundestagu jest z cala pewnoscia duzo wiecej, cytujac ciebie „ekstremistow” niz w Sejmie. Niedawno temu udalo im sie sfaszyzowac Unie.

    Za to Unia Europejska bedzie w przyszlosci placic niezwykle wysoka cene.

    Dobre 0

  7. Ewakropkapl pisze:

    Pisze Pan:”Gdy niemal dwa lata temu Władysław Bartoszewski i niemiecki minister kultury Bernd Neumann zawarli ciche porozumienie o wycofaniu przez polski rząd sprzeciwu wobec powołania berlińskiego muzeum wysiedleń – w zamian za gwarancję odsunięcia od jego władz Eriki Steinbach – politycy Platformy fetowali normalizację na linii Berlin – Warszawa. A jednak rok później Angela Merkel nie zapobiegła desygnowaniu pani Steinbach do rady “Widocznego znaku”. Trzeba było specjalnej, nagłej misji Bartoszewskiego, aby tę nominację wstrzymać.”
    Nic g ł u p s z e g o nie można było uczynić! Ponadto bardzo bym chciała znać wszystkie „szeptanki na ucho” tego „cichego porozumienia W. Bartoszewskiego z B. Neumanem! TO WIELKA PORAŻKA POLSKI, ŻE GODZIMY SIĘ NA POWSTANIE TAKIEGO MUZEUM! NIGDY NIE POWINNO BYĆ POLSKIEJ ZGODY NA JEGO BUDOWĘ w BERLINIE. To może mieć swoje dramatyczne skutki na nasza przyszłość i kolejne pokolenia.
    Wiadomo jakie treści wygłasza Erika Steinbach, wiadomo, że jej związek ma tendencje roszczeniowe wobec Polski. Ponadto, od wieków znamy pryncypialną i konsekwentną politykę Niemiec, nie skorą do żadnych istotnych ustępstw. Więc można było się spodziewać, że będą próbowali nas przechytrzyć! I z r o b i l i imć Bartoszewskiego, a przez niego nas Polaków, w …! Teraz już nic nie stanie na przeszkodzie utrwalaniu w Muzeum Wypędzonych nowej historii o „uciemiężonych Niemcach”, „wypędzonych przez Polaków”. Młodzież niemiecka przyszłych pokoleń i reszta świata będą uczyły się, w muzeum według pomysłu Frau Steinbach, o niemieckich „ofiarach wypędzenia”! Nie wykluczone, że tak, jak w świadomości Zachodu istnieją „polskie obozy koncentracyjne”, tak powstanie obraz „polskiego okrucieństwa nad wypędzanymi Niemcami”.
    Dlatego nie ma zgody na Pana:”Teraz czekamy na to, jak będzie wyglądać wystawa poświęcona wysiedleniom.” Nie ma na co czekać !
    Nie wolno udawać, że jest wszystko w porządku, bo n i e jest, już teraz natychmiast rząd RP (tylko na miłość Boską, nie W. Bartoszewski) powinien protestować! Szczególnie, że połowę zarządu przyszłego „Muzeum Wypędzonych” maja stanowić członkowie tegoż związku, któremu nieustannie szefuje E. Steinbach.

    Dobre 0

  8. bart0123 pisze:

    Gdyby ta sprawa byla przegrana to bylaby to rozkoszna slodycz porazki. W przyszlosci by sie ja z duma obchodzilo. A tak tylko zwyciestwo i do tego w ocenie panskiej gorzkie. Jednym slowem nie oplaca sie walczyc, bo moznaby przypadkiem wygrywac i utonac w goryczy.
    Smutnys pan panie Semka jak wierzba placzaca.

    Dobre 0

  9. kubajurek pisze:

    Panie Redaktorze

    Troche sie Panu obrywa od tych ktorzy nawoluja do zapomnienia, przebaczenia i cos tam jeszcze. Rowniez od tych ktorzy twierdza ze nowe pokolenie w Niemczech jest inne a wogole to maj takie sprawy gdzies.

    Pisac o tym trzeba zawsze i byc uczulonym, tego uczy nasza historia. Nie kloci sie to z przyjazna polityka i stosunkami miedzy Polakami i Niemcami. Ta pani nie ustapila robiac jeden taktyczny krok do tylu przesunela sie o trzy do przodu.

    Spienieni na maxa TomTom wymysla od schizrofreni i wyskakuje z paranoicznym porownianie extremistow w Bundestagu i Sejmie.

    Dobre 0

  10. autochton pisze:

    @Bruno: witam ponownie :-)
    Proszę przeczytać odpowiedź Levar z 12 lutego 2010 o 13:09.
    W interesie OBU nacji leży, by Polska była silnym i praworządnym państwem.
    Słaba Polska oznaczała zawsze dla Niemiec masę problemów – zwykle dochodziły oszołomy do władzy które chciały to wykorzystać.
    A pani Steinebach została wykreowana głównie przez polskie media i d.p.lizostwo pewnej opcji POlitycznej.
    Nie przez PiS i braci Kaczyńskich.
    Pozdrawiam ciepło – a tak przy okazji gdzie podziały się wszystkie oszołomy spod znaku ale gorze, miało być tak ciepło a wszyscy marzniemy ;-)

    Dobre 0

  11. Bruno pisze:

    Steinbach robi to czego nie che robić i nie może niemiecki rząd, który nawiasem mówiąc przeznacza na związek wypędzonych więcej niż na niemiecką kinematografie.

    Dobre 0

  12. soso pisze:

    Dla myslacych:

    *Największy i najdroższy pomnik świata ma powstać pod Krakowem. Będzie go tworzyć 21 857 żeliwnych naturalnej wielkosci posągów. Na pięciu hektarach gruntu.* – to jest cytat!

    Idac dalej ta mysla mozna postawic na prawym brzegu Odry 6 milionow posagow kamiennych podobnych tym z Wyspy Wielkanocnej.

    Idac dalej ta mysla, mozna oddac ziemie, na ktorych Oswiecim i Brzezinka, Treblinka, Majdanek, Sztutowo – oddac Niemcom. Niech na zawsze nikt nie mowi, ze to polskie obozy, niech beda po wieki niemieckie.

    Naglosnic to, wkrotce jak jaki Niemiec czy Rosjanin nawiedzi Polske to tylko przez niewiedze.

    pzdrw

    soso

    PS

    Wiem, przegialem, ale tu niektorzy takze przeginaja ale nie sa tego swiadomi. W koncu o jaka Polske walczymy? Czy chcemy by na nasz kraj patrzono poprzez pryzmat naszych kompleksow narodowych?

    PS II

    Prosze moderatora/moderatorke o usuniecie mojego oburzajacego wpisu. Przegialem, chwila slabosci :(

    Dobre 0

  13. Bruno pisze:

    Polska musi rozwinąć swoją propagandę, wygra ten kto udowodni Światu że ucierpiał najbardziej.

    Swoją drogą bezczelność i buta Steinbach przechodzi ludzkie granice!
    Nazizm ma sie dobrze.

    Dobre 0

  14. TomTom pisze:

    I o co panu chodzi? W czym problem? Czy was antyniemcow nic nie jest w stanie usatysfakcjonowac? Gdyby ona nie ustapila, to zle, ustapila tez zle. Schozfrenia sie klanie!
    Co do zmiany opiekuna muzeum… Panie Semka, chyba w Polskim Sejmie jest wiecej ekstremistow niz w Bundestagu… Prosze popatrzec na walczacych PiS czlonkow. Niech sie pan zastanowi co pisze.

    Dobre 0

  15. Bruno pisze:

    @ autochton napisał:
    12 lutego 2010 at 11:40
    „@Bruno: polskie zimie zachodnie to Wielkopolska. Pomorze było tak samo polskie jak Prusy Wschodnie są rosyjskie. Tylko krócej.”

    Tak przy okazji to czy Erika Steinbach wysuwa jakieś roszczenia w stosunku do Rosji? Jeśli nie to dlaczego?
    ;-)

    Dobre 0

  16. Bruno pisze:

    @autochton napisał:
    12 lutego 2010 at 11:40
    „@Bruno: polskie zimie zachodnie to Wielkopolska. Pomorze było tak samo polskie jak Prusy Wschodnie są rosyjskie. Tylko krócej.”

    Wiam serdecznie, zamieszczam mape z niemieckiej wikipedii przedstawiające ziemie słowiańskie, nawet gdybyśmy ich nie nazwali Polskimi to dlaczego mamy je nazywać Niemieckimi?
    Ziemiom słowiańskim bliżej do Słowiańskiej Polski niż do germańskich Niemiec.

    http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Slavic_peoples_9c_map.jpg&filetimestamp=20090604081328

    Podstępem i przemocą odebraliście nam te ziemie ale przyszła „kryska na Matyska” i w 1945 sprawiedliwości stało się zadość.

    P.s. Dobrze że Pan przyznaje że chociaż Wielkopolska jest Ziemią Polską, za Bismarcka to byłoby nie do pomyślenia.

    Pozdrawiam,
    Bruno

    Dobre 0

  17. Levar pisze:

    Pani Steinbach nie jest przyczyna problemow Polski.
    Ona jest tylkp ich skutkiem.
    Gdyby Polska miala odpowiedni potencjal gpspodarczy i militarny,
    a tym samym odpowiedni ciezar polityczny, Niemcy sami by sie postarali,
    aby pania Steinbach i jej zwiazek uciszyc.
    Niestety typowa slowianska gnusnosc i lenistwo umyslowe Polakow
    sa przyczyna, ze sysuacja wyglada jak wyglada.
    Brytyjczycy, kiedy znalezli sie w krytycznej sytuacji wybrali premiera,
    ktory obiecal im pot, krew i lzy. Dzieki niemu znalezli sie wsrod
    zwyciezcow II wojny swiatowej.
    Polacy wola glosowac na „cudotworcow”, obiecujacych im gruszki na wierzbie.
    Bo gdyby zaglosowali na kogos, kto chcialby wyciagnac ten kraj z bagna,
    to moze musieliby ruszyc cztery litery z fotela, zakasac rekawy i wziac
    sie do roboty. A przy tym mozna sie przeciez spocic albo, nie daj Boze,
    nabic sobie guza.
    Lepiej wiec siedziec i narzekac, ze Amerykanie to, Niemcy tamto a Zydzi
    jeszcze co innego. A w najblizszych wyborach zaglosowac jak kaze
    „Gazeta Wyborcza” albo zostac w domu.

    Dobre 0

  18. woky pisze:

    Dan napisał:
    nachodzi mnie podejrzenie, ze ktos zyje z ciaglego rozdmuchiwania przeszlosci……
    Dokladnie to jest tez moje przypuszczenie od dlugiego czasu. Wine ponosi jednak Steinbach za to, ze jej dyplomatyczny kunszt nie zapobiegl jej stac sie takim instrumentem antyniemieckosci w Polsce – widac na gorze. Ale przypuszczam, ze nie malo dziennikarzy sa jej dokladnie za to bardzo wdzieczni.

    Dobre 0

  19. XXX pisze:

    @ Dan:
    Polecam lekturę „Część i całość” W. Heisenberga.
    W jednej z rozmów w taki sam lekcewarzący sposób podchodzono do antysemityzmu…
    Machina propagandowa szybko uzupełni braki w wykształceniu. I to w oparciu o instytucje państwowe.

    Dobre 0

  20. autochton pisze:

    @Bruno: polskie zimie zachodnie to Wielkopolska. Pomorze było tak samo polskie jak Prusy Wschodnie są rosyjskie. Tylko krócej.
    @Panie Redaktorze, kontrola Bundestagu jest kontrolą najbardziej demokratyczną.
    To Bundestag jest wybierany w powszechnych wyborach dla przypomnienia. Kanclerz nie.
    Plemiel też nie ;-)

    Dobre 0

  21. fritz pisze:

    jerzy napisał: 12 lutego 2010 at 00:02
    Jaki to problem by sie nie pojawil w ramach realizacji polityki PiS P.FRITZ? Czyzby PiS sprawowal swoje rzady w RFN tez, a p.Steinbach by zniknela na skutek tychze rzadow?

    *** Niemcy chcieli zgody Polski na przeprowadzenie calego projektu.

    Rozpoczacie projektu o wypedzeniach, kiedy obok zydow glowna ofiara niemieckiego barbarzynstwa i glowna niemieckich przesiedlen stwierdza, ze calosc nie jest niczym innym jak niemiecka proba pisania historii na nowo, zrownywania zbrodniarzy z ofiarami, to by projekt w obecnej formie nie powstal.

    Byloby od poczatku wiadomo, czym jest, rodzajem göbbelsowskiego cwiczenia.

    Rzad PiS przewidzial taki wlasnie rozwoj stosunkow i mial zdecydowanie negatywny stosunek do tego projektu.

    Tusk pozytwnie zaopiniowal projekt, popierajace go w ten sposob. Dal zielone swiatlo. Zdaja sobie sprawe z negatywnego odzwieku w Polsce Niemcy przyslali Neumana, ktory wlasnie uzgodnil warunki brzegowe.
    Niemcy zgodnie z niemiecka cnota ani mysleli sie trzymac na uzgodnienia z Polska.

    Jak widac, Kaczynscy mieli calkowicie racje.
    Niemcy sa takimi samymi ofiarami jak Polacy czy Rosjanie czy Zydzi.

    Co ich w koncu przerazilo, to mozliwosc uzyskania przez PiS dodatkowych glosow w wyborach dzieki Steinbachownie w zarzadzie i poparciu jej projektu przez Tusk. Tylko i wylacznie Steinbachowna nie jest w zarzadzie. Dzieki Jaroslawowi Kaczynskiemu.

    … Prosze wypowiadac sie jasniej bez tych bzdurnych zachwytow nad p.p.Kaczynskimi bo to juz staje sie na tyle nudne, ze wymiotne, i tyle.

    *** Myslalem, ze sprawa dla czytelnikow Rzepy jest na tyle jasne, ze nie potrzebuje dodatkowych wyjasnien.
    Jezeli cos w moich wypowiedziach jest niejasne, prosze zwrocic uwage, chetnie uzupelnie.

    Co do Kaczynskich. Tu nie chodzi o Kaczynskich tylko o zastopowanie Tusk likwidujacego Polske, co zreszta zapowiada od lat 90-tych i teraz konsekwentnie realizuje. W tej chwili do Kaczynskich nie ma zadnej alternatywy.
    Dlatego wlasnie obywatelskim obowiazkiem kazdego Polaka jest udzielenie poparcia PiS i reelekcja Lecha Kaczynskiego.

    Dobre 0

  22. www pisze:

    Po co te protesty i ingerowanie w sprawy niemieckie? Niech ludzie zobaczą i przekonają się, jakie są cele i wpływy środowisk rewizjonistycznych. Im szybciej, tym lepiej.

    Dobre 0

  23. rolnik pisze:

    Do Dan Przeczytaj i naucz się całego wierszyka a nie tylko połowy.

    Dobre 0

  24. Kabbir pisze:

    Niezaleznie od tego co zrobi PIS PO czy ktokolwiek inny w Polsce, Niemcy zaczynają wychodzić z powojennej traumy. I wyjdą z niej silniejsi niż byli kiedyś czy nam się to podoba czy nie. Przecież z upływem lat w tym związku wypędzonych nie będzie ani jednego wypędzonego, który będzie pamiętał na własnej skórze dlaczego tak się stało. Najgorsi będą własnie ci, którzy o wypędzeniu słyszeli od babci, od telewizji od gazety. Prędzej czy później pojawią się kolejne żądania z oddaniem Gdańska włącznie. Jeśli Niemcy będą mieli poczucie krzywdy znajdzie się ktoś kto wyzwoli z nich chęć zemsty.

    Dobre 0

  25. marecki pisze:

    dr.murek napisał:
    11 lutego 2010 at 21:54
    po dziesiątkach medialnych pytań w stylu “dlaczego Polacy tak nienawidzą tej kobiety”? powinno być zadane jedno pytanie: “dlaczego ta kobieta tak nienawidzi Polaków”

    —————————————————————————————————-
    Dlaczego:Tata tej Pani podoficer bytujący w Faterlandzie za kilaset marek w skromnym mieszkaniu i zajadający się ersatzami nagle po 1.09 1939 znajduje się w Gdyni gdzie po wyrzuceniu polskich właścicieli zajmuje ich wile.
    Odtad żyją całą gębą korzystając z dobrodziejstw skradzionych prawowitym właścicielom,tam rodzi się Erika.

    Niestety przychodzi rok 1945 i trzeba zwiewać ,jak można to zapomnieć to już zostaje ,ten nawyk i kompleksy przeszłości a jednocześnie pragnienie bycia za wszelką cenę tym kimś pcha tę kobietę w stronę podobnych ludzi,wyrażając ich tęsknotę za „rajem utraconym” przewodzi temu stadu .Żałosna postać która ciągle marzy o odwróceniu historii jednocześnie zapewnia to jej dostatek i utrzymanie ,ot co.

    Jedno w tym wszystkim jest zadziwiające a mianowicie krótka pamięć,Polacy jako naród sposób na niemca mają we krwi poprzez ponad tysiącletnie doświadczenia,jak niemiec nie będzie szukał guza to będzie spokój a jak zacznie kombinować to będzie jak za Krzywoustego….na koniec Psie Pole.

    Tak naprawdę w 1939 roku gdyby nie sowiecka napaść niemcy nie dali by nam rady ,pod koniec października 1939 roku ich siły zbrojne ledwie zipały.

    Dobre 0

  26. smutny pisze:

    @soso napisał:
    11 lutego 2010 at 22:27

    Brawo soso, tak przemawiaja ludzie o szerokich horyzontach ,ludzie widzacy wiecej niz tylko czubek swego nosa.Osoby patrzace na historie bez zacietrzewienia i slepej nienawisci!! Wielka ciecha jest umiejetnosc przyjetcie ,reki wyciagnietej na zgode!!
    Juz Polscy Biskupi wypowiedzieli wiekopomne zdanie „WYBACZAMY I PROSIMY O WYBACZENIE!” To zdanie swiadczy o wielkosci Polskich Biskupow i daje PRAWDZIWE swiadectwo Milosierdzia Chrzescjanskiego. Pozdrawiam. :-)

    Dobre 0

  27. MW pisze:

    Znam trochę Niemcy i mogę powiedzieć na podstawie własnych obserwacji-Niemcy a szczególnie młodzież niemiecka która chyba już w 20% jest turecko-polsko -jakaś tam,ma to wszystko w głębokim poważaniu.Przygniatająca większość Niemców, z felietonu pana Semki nic by nie zrozumiał.Dla nich historia to takie nudne opowiastki a patriotyzm sprowadza się do wymachiwania flagą na meczu.A tym czasem przedmieścia Szczecina zaczynają się już w Loecknitz. I kto tu kogo ma się bać skoro to Polacy bez rozgłosu i bez jednego wystrzału zasiedlają niemieckie tereny przygraniczne?

    Dobre 0

  28. kubajurek pisze:

    Panie gajowy,

    To masz pan nastepny problem, tym razem z wlasnym organem.

    http://www.polityka.pl/swiat/komentarze/1503121,1,rzad-w-berlinie-poszedl-na-ustepstwa.read

    Dobre 0

  29. Bruno pisze:

    @ soso napisał:
    11 lutego 2010 at 22:27
    „Wszystkie nacje ‘liftuja’ swa historie. Nie mozna patrzec na Niemcow poprzez pryzmat wojen a oburzac sie na Zydow, Ukraincow, czeskich Slazakow Cieszynskich czy inne nacje, wobec ktorych mamy swe winy.”

    Z „czeskimi Slazakami Cieszynskimi” to już facet przegiąłeś…!!!
    Chodzi o to że w 1919 roku dobrowolnie nie oddaliśmy Śląska Cieszyńskiego, (którego większość mieszkańców-Polaków chciała przyłączenia do Polski) Czechosłowacji tylko wojsko czechosłowackie musiało wyczekać na moment kiedy Wojsko Polskie zajęte walką z sowietami i nic nie mogło zrobić?

    Z Ukraińcami chodzi ci o to że na Wołyniu Polacy uciekali po lasach zamiast czekać w domach na zbirów z siekierami?

    Z Żydami chodzi o to że 17 IX 1939 r. witali Armię Czerwoną napadającą na również ich Ojczyznę (która może nie była idealna ale jaki kraj na świecie Żydzi uważają za idealny? Żaden, do każdego mają pretensje.) a Polacy sami nie zgłaszali się na listy deportowanych na syberię które tworzyli głównie Żydzi?

    Oj sporo się tego uzbierało, mamy dużo na sumieniu dlatego potrzebujemy kogoś takiego jak ty, kogoś kto będzie się bił w nasze piersi a za to może dostanie jakiś medal albo jakieś stanowisko.

    Takich jak ty nam niestety nie brakuje, a sr… do własnego gniazda to typowo Polski sport.

    To przykre.

    Dobre 0

  30. Bruno pisze:

    Szkopy rozpoczynają tę samą grę którą prowadzili od setek lat zmierzającą do odebrania głupim Polaczkom ziem zachodnich.
    Ile razy można wchodzić do tej samej rzeki, czy te głąby niczego się nie nauczą?
    Między Polską a Niemcami nigdy nie było przyjaźni i nigdy nie będzie… geopolityka.

    Dobre 0

  31. Dan pisze:

    Czytam z politowaniem te dyskusje na temat p. Steinbach i „jej” zwiazku, poniewaz znajac rzeczywistosc niemiecka, opinie , lub jej zupelny brak, normalnych Niemcow na ten temat, musze stwierdzic, ze to tylko zwykle „bicie piany”. Gdyby artykuly i dyskusje polskiej prasy na ten temat przetlumaczyc i upowszechnic w niemieckich mediach, mozna by bylo stwierdzic, na podstawie reakcji czytelnikow, jak obce sa polskie fobie przecietnemu Niemcowi.
    Dzisiejsze nastolatki w Niemczech maja problemy z historia NRD. Kto wie gdzie lezy Slask, Pomorze lub Mazury? Trzeba dlugo szukac.
    Ludzie, racje ma soso, to sa tak eingmatyczne i odlegle tematy, ze nachodzi mnie podejrzenie, ze ktos zyje z ciaglego rozdmuchiwania przeszlosci (na pewno „dyzurny” redaktor d.s p. Steinbach, p. Semka).
    Przy calym szacunku dla ofiar wojny i poczucia sprwiedliwosci.

    Trzeba z żywymi naprzód iść,
    Po życie sięgać nowe,
    A nie w uwiędłych laurów liść
    Z uporem stroić głowę

    Wy nie cofniecie życia fal!
    Nic skargi nie pomogą:
    Bezsilne gniewy, próżny żal!
    Świat pójdzie swoją drogą!

    Adam Asnyk

    Dobre 0

  32. WiW pisze:

    Dopisek.

    Stoczniowiec z STOCZNI GDAŃSK .
    Kiedyś Stocznia im. Lenina .

    Paradoks . Stocznia z nazwą „Lenin” ,Nowa Huta z nazwą „Lenin” pokonała komunizm Lenina .
    Oczywiście za pomocą wielu tysięcy Polaków .

    „Gdzie oni są ” (Republika-”Biała flaga”) . Wałęsa , Michnik, Mazowiecki, Lis (Bogdan i Zbyszek) i inni.
    „Gdzie wszyscy moi przyjaciele”.” „Choć zawsze było ich niewielu

    Schowali się”. „Bojownicy z tamtych lat
    Zawsze było ich niewielu
    Teraz jestem sam”

    „Pożarła ich
    Galopująca prostytucja ” – pożarła ich Afera Hazardowa .
    „Idą tłumy ich tłumy ich”.
    „Zabrakło ich…” – w walce o pamięć . Naszą pamięć . Polska jest w Europie . Czyli , też w walce o pamięć europejską .

    Dobre 0

  33. naks pisze:

    panie redaktorze z cala sympatia dla Pana prosze by Pan zadbal o siebie i schdlbyl nieco. a co do artykulu wszystko sie zgadza ,ma Pan racje.!!!

    z wyrazami sympatii iszacunku
    czytaelnik

    Dobre 0

  34. WiW pisze:

    „Miejmy nadzieję, że spór o Erikę Steinbach to już przeszłość.”

    - Niestety spór o pamięć będzie przyszłością . Miejmy nadzieję ,że Polska z tym problemem sobie poradzi . Po Steinbach będzie ktoś inny .

    „politycy Platformy fetowali normalizację na linii Berlin – Warszawa. ”
    - Politycy Platformy bardzo często fetują .
    Pytanie .
    Co z tego fetowania jest dobre dla Polski ?
    Z tego co widać – nic dobrego dla Polski nie ma .
    Niestety Tusk lubi być klepany po plecach . Popleczników Tuska też nie brakuje .
    Panie redaktorze Semka , aż wstyd się przyznać ,że ten polityk tak często poklepywany jest z pańskiego miasta . Z mojego też (niestety) .
    Wiem ,że pan doskonale wie ,że poklepywanie kogoś to jest oznaka lekceważenia .
    W innym temacie . Katyń. Bardzo widoczna była radość „naszego pomorskiego premiera ” po telefonie Putina .
    Pytanie .
    Czy on wtedy pamiętał o Polsce ?! Chyba nie . On się cieszył z tego ,że „sam” Putin do niego zadzwonił .
    Dla „naszego premiera telefon od Putina był ważniejszy od pamięci . W przeciwieństwie od postępowania Niemiec .
    Niestety pamięć niemiecka po „traumie” będzie ich pamięcią obowiązującą w Europie .
    Na pewno ekipa Tuska (PO) nie jest w stanie temu się przeciwstawić .

    Pozdrawiam serdecznie

    Dobre 0

  35. Mirek pisze:

    My znamy kontekst oni znają kontekst aż wystawią nam rachunek za pociski wystrzelone na nas w 39r a do tego obciążą odpowiedzialnością za obozy koncentracyjne i wszystko cacy, kochajmy się!

    Dobre 0

  36. jerzy pisze:

    Jaki to problem by sie nie pojawil w ramach realizacji polityki PiS P.FRITZ? Czyzby PiS sprawowal swoje rzady w RFN tez, a p.Steinbach by zniknela na skutek tychze rzadow? Prosze wypowiadac sie jasniej bez tych bzdurnych zachwytow nad p.p.Kaczynskimi bo to juz staje sie na tyle nudne, ze wymiotne, i tyle.
    Z powazaniem

    Dobre 0

  37. K. pisze:

    Polacy sa bezsilni wobec nachalu propagandy. Rosjanie nadaja po angielsku w swiat telewizyjne wiadomosci: Russia Times. Niemcy nadaja po angielsku w swiat telewizje Deutsche Welle. Oba panstwa maja po pare gazet z anglojezycznymi portalami, ktore natychmiast wyskakuja w google (za to ze wyskakuja trzeba placic). A Polacy nie maja nic, pisza i wyglasza swoje madrosci po polsku. Swiat zalewa propaganda anty-polska dostepna dla ludzi, ktorzy nie znaja nawet slowa po polsku, rosyjsku lub niemiecki. Przegrywamy ten wyscig. Widza nas tak jak namaluje nas Rosja lub Niemcy. I potem taki Malezyjczyk czy Szwed mysli: i czego ci Polacy tacy glupi i szukaja guza, zawsze sprawiaja tylko glopoty, a Niemcy i Rozja tacy racjonalni.

    Dobre 0

  38. z Bawarii pisze:

    Co to za sukces? To raczej Pyrrusowe zwyciestwo! Pani S. nie wejdzie oficjalnie do rady, ale za to ma swoich szesciu ludzi, ktorzy wraz z innymi czlonkami z innych ugrupowan, ale o podobnych pogladach, beda robic to samo, co ta pani. Ale tak, pewne media oglosza to jako sukces obecnej wladzy.

    Dobre 0

  39. soso pisze:

    Wszystkie nacje ‘liftuja’ swa historie. Nie mozna patrzec na Niemcow poprzez pryzmat wojen a oburzac sie na Zydow, Ukraincow, czeskich Slazakow Cieszynskich czy inne nacje, wobec ktorych mamy swe winy. To jest podwojna moralnosc. Takze nie przekonuje przerzucanie sie liczba zamordowanych no bo w koncu nawet jedna osoba, ktora przepadla jest bezcenna.

    Wracajac do sprawy – dziekuje za ladna sekwencje opisanych wydarzen – nie bylem w tym zorientowany. Dla mnie jednak sprawa pani Steinbach wyglada inaczej. My w Polsce chyba nie czujemy calosci. Pani Seinbach zapewne zaszczyca spotkania starszych Niemcow ze Szczecina, Gdanska czy Opola. Pija herbatki ziolowe i wspominaja swa mlodosc. Sa czescia tej samej historii, tych samych losow. To jest bardzo ludzkie, naturalne i.. malo ma wspolnego z polityka. Ja po prostu nie wierze, ze Ci ludzie oczekuja zadoscuczynienia. Wiem, ze maja swietna swiadomosc zla nazizmu, swiadomosc losu, ktory zgotowal Polakom hitleryzm. Takze wydaje mi sie, ze te spotkania i ta organizacja w swym glownym nurcie jest jak to sie mowi w Danii ‘socjalna’. Jest rodzajem celebrowania wiezi miedzyludzkiej. To jest najwazniejsze.

    Oczywiscie, sa tam pewnie takze pewne polityczne elementy, szczegolnie wsrod wladz organizacji. Ale sadze, ze nalezy je ignorowac, dbac o nasze polskie spojrzenia na problem wypedzen i byc nieco bardziej przychylny niemieckim resentymentom. Niech Ci starsi juz ludzie maja ujscie dla swych zalow. Mi to nie przeszkadza no bo przeciez my znamy kontekst i oni znaja kontekst. Ufajmy im.

    pzdrw

    soso

    Dobre 0

  40. krzyh pisze:

    Ależ panie redaktorze taki sukces rządu Donalda Tuska a pan go nie docenia.
    Powstanie piękne centrum i piękne muzeum pewnie bardzo europejskie czyli za unijne pieniądze. Jak się tu nie cieszyć z naszej europejskości. No jak?
    Ale pan chyba jesteś jakimś malkontentem – poprzednim razem jak rząd odniósł sukces znalazł mianowicie inwestora aż w Katarze dla stoczni i po ciężkich bojach zyskał dla niego akceptację eurokomisarzy – wtedy też żeś się pan nie cieszył. Więcej wiary w Tuska i ministra Sikorskiego. Ci dwaj potrafią załatwić wszystko.
    I to na amen!

    Dobre 0

  41. adi pisze:

    To tylk o zabawa w ciuciubabke… sa wzniejsze sprawy i problemy.
    Niemcy juz sa druga uznana ofiara WW2.

    Moskwa i Berlin nie zapomna o nas az usuna Polske i Polakow ze „swojej Europy”… Francja przyklasnie Rosji, a Anglia zajmie sie piciem swojej skislej, postkolonialnej, cienkiej herbatki.

    Dobre 0

  42. dr.murek pisze:

    po dziesiątkach medialnych pytań w stylu “dlaczego Polacy tak nienawidzą tej kobiety”? powinno być zadane jedno pytanie: „dlaczego ta kobieta tak nienawidzi Polaków”

    Dobre 0

  43. Mirek pisze:

    Od kilku lat Niemcy liftingują swoją historię,wielki, zbiorowy mord na narodzie polskim dokonany przez nich w II wojnie światowej jest przykrywany wydarzeniami takimi jak ,,wypędzenia,, na które my Polacy nie mieliśmy żadnego wpływu. Za chwilę dowiemy się, że to nasza wina a tchórzliwe i oportunistyczne elity będą pleść androny o dobrych stosunkach i cieszyć się z orderów przyznawanych za wierną służbę niemieckiemu Panu.

    Dobre 0

  44. KRO.pisze pisze:

    Wystawa poswiecona wysiedleniom bedzie wygladac tak jak Pani Steinbach to widziala i widzi. POlactwo walczylo o Erike zamiast o cel, wielkosc i prawdziwosc faktow jakim ma byc poswiecona wystawa – to tyle i az tyle.
    Gratuluje P. Bartoszewski ! Warto byc przyzwoitym ? ? ?

    Dobre 0

  45. fritz pisze:

    Przebieg wydarzen udowodnil jedno: ocena polityczna sytuacji w Niemczech i postawa reprezentowana przez rzad PiS Jaroslawa Kaczynskiego byla sluszna, natomiast polityka podporzadkowania sie Niemcom w ramach pseudo-przyjazni z Niemcami prowadzona przez Tusk, calkowita porazka.
    Niemcy w swoich wypowiedziach nawet wiezniowi Auschwitz Bartoszewskiemu przylozyli dlatego, ze przypomnial o umowie w sprawie Steinbachowny.

    Gdyby realizowano realna i sluszna polityke PiS problem by sie wogole nie pojawil.

    Dobre 0

  46. spokojnie pisze:

    Erika Steinbach, obok dziadka z Wermachtu jest ważną częścią strategii wyborczej partii zwanej żartobliwie Prawo i Sprawiedliwość.

    Gdyby jej nie było PIS musiałby ją wymyślić. Tak więc jeszcze często o niej usłyszymy.

    Dobre 0

  47. gajowy bronek pisze:

    „Za mało i za późno” – to patentowe powiedzenie komentatorów pisma „Rzeczpospolita” wszędzie tam, gdzie należało by powiedzieć – proste stało się „OK”, dobrze się stało, jesteśmy zadowoleni.
    Kulawy, chory, nędznie ubrany Anglik zawsze odpowie na pytanie – „jak się masz” – „w porządku”.
    Redaktor Semka w odpowiedzi na takie pytanie najpierw sapnie po czym wyleje rzekę przyczyn, które czynią jego zycie w III RP nieznośne.
    Tylko atak serca Eriki Steinbach byłby satysfakcjonującą informacją z Niemiec, natomiast „to zwycięstwo, ponieważ przyszło po tak długotrwałych bojach nie budzi specjalnej satysfakcji”.
    Żadnej satysfakcji!

    Dobre 0

  48. rudi pisze:

    jestem pelen najgorszych przeczuc. Wystawa bedzie wygladala tak jak (wytworzone) zapotrzebiowanie spoleczne, czyli bedzie opisywala najstraszniejsze po zagladzie Zydow wydarzenie w historii ludzkosci jakim jawia sie ucieczka i wysiedlenia Niemcow po II wojnie.

    Dobre 0

  49. Obserwator pisze:

    Za czasów PIS stosunki z Niemcami były fatalne :
    - nie było zgody na budowę gazociągu publicznego (działała skuteczna koalicja państw)
    - nie powstało centrum Wypędzonych

    Za czasów PO : stosunki z Niemacami są wspaniałe :
    - ruszyłą budowa gazociągu północnego
    - powstało Centrum wypędzonych (okazano łąskę i Steibach nie wejdzie w skład)

    … 13.05.2010 rok – wręczenie prestiżowej nagrody dla Tuska

    Dobre 0

  50. jurek_K pisze:

    PS… Miejmy nadzieję, że spór o Erikę Steinbach to już przeszłość …. PS

    He, he, he ….

    Dobre 0

Dodaj komentarz

Dodanie komentarza oznacza akceptację REGULAMINU blog.rp.pl. Komentarze nie spełniające zasad zawartych w regulaminie - nie będą publikowane. Więcej informacji można znaleźć na modblogu modblogu.